Een adviesvraag.

  • 4 January 2024
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Reputatie 3

Mensjes,

Op dit moment ben ik alweer de nodige jaren klant bij Odido en heb eigenlijk niks te klagen. Misschien dat ik het even moet afkloppen, maar ik heb tot op heden geen grote storingen meegemaakt.

Alleen, ik mis 2 dingen en dat zijn een uitgaande poort 25 (hiervoor heb ik een vps ergens draaien welke me zo’n 5 euro per maand kost) en ipv6.

Nu zie ik dat Freedom op mijn adres beschikbaar is. Dat zou dan 49 euro kosten voor een 1Gbit/s verbinding. Dat kost me dan +/- 15 euro per maand meer, plus het verlies van 5GB op m’n mobiel. Dat laatste boeit me niet zoveel gezien ik vrijwel niet eens aan de 1GB kom kwa mobiel. Behalve als ik in .CZ ben. Maar daar kan ik ook voor een paar czk een simkaart kopen indien nodig.

Wat ik ervoor terug krijg:

  • 1Gbit/s ipv 400Mit/s (Dit is voor mij totaal niet belangrijk gezien m’n PS/5 het enige device is dat wel eens flink wat data wil trekken en dan wacht ik maar wat langer)
  • Een vast IPV4
  • IPV6
  • De mogelijkheid PTR records aan te maken
  • Een van m’n domeinen ‘gratis’ bij hun (was ik even vergeten)

Grote vraag is nu, zal ik het doen of zal ik het niet doen? (klinkt een beetje als een oude kinderserie). En wat staat me te wachten als ik het doe? Ik heb bv geen zin om tijden lang geen verbinding te hebben omdat Odido de lijn niet vrijgeeft. Dit laatste heb ik namelijk eerder op dit forum zien gebeuren en dat is iets dat ik me niet kan permiteren.

Afijn, graag jullie op/aanmerkingen en eventuele ervaringen.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Marty_J, sorry voor de verlate reactie: jouw topic is ertussendoor geglipt op de één of andere manier. Ik zal je niet van advies voorzien daar ik veel te partijdig ben, maar ik weet zeker dat er zat deskundigen zijn die je maar wat graag tips mee geven en hun licht hierop willen laten schijnen! 😉

@Waqqas, @TMTV en @soepkip67: Wat zouden jullie doen?

Reageer