Eerste factuur vs contract

  • 9 December 2023
  • 3 reacties
  • 37 Bekeken

LS.,

ik heb Juni jl. een contract met T-Mobile gesloten voor de looptijd van 12 maanden. Op dit contract staat onder de noemer Maandelijkse kosten o.a. ‘ Glasvezel 1 Gbit/s = € 30,00

Uiteindelijk ben ik pas per November aangesloten en heb mijn eerste factuur ontvangen. Nou gaat er vrij weinig automatisch (goed) bij Odido, maar het innen van de contractkosten was op de afgesproken dag.

Opvallend op deze factuur:

  1. Maandelijkse kosten: Glasvezel 1 Gbit/s (9 t/m 30 nov) = € 33,00

  2. Kortingen/Compensaties: Eerste 8 maanden Internet voor € 30/mnd (9 t/m 30 nov) = € 11,00

ad.1. Waarom is het maandbedrag € 33, terwijl ik een contract heb voor € 30

ad.2. Compensatie snap ik; het was geen volledige maand, maar die € 11 had m.i. moeten worden gekort op de € 30,00.

Graag hiervoor een uitleg.

 

Groet,

WencesK 

eric 4 maanden geleden

Maandelijkse kosten zijn 9t/m 30 november is 21 dagen. Dus 33 euro/21 x 30 dagen is ongeveer 46 euro bruto per maand. Daar gaat dan korting van af 11 euro/21 dagen x 30 dagen is ongeveer 16 euro per maand. Dus je betaald de eerste maanden het normale abonnement bedrag min de korting. De maand november is niet volledig,  daarom betaal je maar 22 euro voor november. Over december betaal je de €30,-.

 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De prijs is pro rato en de korting is ook pro rato. Prijs min korting komt bij een volledige maand uit op €30,- . De eerste maand betaal je dus pro rato van 9 t/m 30 november is €22,-

Beste @eric,

ik schrijf volgens mij, dat ik een contract afsluit met: 

Maandelijkse kosten voor Glasvezel 1 Gbit/s voor € 30,00

en dat ik een factuur krijg met:

Maandelijkse kosten voor Glasvezel 1 Gbit/s voor € 33,00

 

dat staat helemaal los van het ‘pro rato’ berekenen en daar gaat het verkeerd!!

Reputatie 7
Badge +14

Maandelijkse kosten zijn 9t/m 30 november is 21 dagen. Dus 33 euro/21 x 30 dagen is ongeveer 46 euro bruto per maand. Daar gaat dan korting van af 11 euro/21 dagen x 30 dagen is ongeveer 16 euro per maand. Dus je betaald de eerste maanden het normale abonnement bedrag min de korting. De maand november is niet volledig,  daarom betaal je maar 22 euro voor november. Over december betaal je de €30,-.

 

Reageer