Extreem traag en onbruikbaar internet in de avonduren (na 21:00)

  • 2 November 2023
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Sinds het begin (1 jaar) ervaar ik al regelmatig tijdens de avonduren (21:00 - 0:00) extreem traag en onbruikbaar internet.

Soms zijn er periodes waarbij het probleem (een paar/sommige dagen) zich niet voordoet, maar als het zich voordoet is het bijna altijd tijdens deze avonduren.

Mijn klachten;
* Meeste websites duren extreem lang om te laten (meerdere minuten).
* Meeste websites laden maar deels, of zelfs helemaal niet (witte paginas, ontbrekende content/media, etc.)
* Online games willen niet laden, of er is sprake van lag, of sommige online onderdelen die gewoon helemaal niet willen werken of foutmeldingen geven.
* Probleem speelt zich af op alle apparaten in het netwerk (bekabeld en wifi)


Wat er al is geprobeerd (meerdere keren);

* Maar 1 apparaat aansluiten op modem ipv meerdere appareten tegelijk
* Verschillende apparaten geprobeerd, waaronder verschillende browsers.
* Bekabeld internet geprobeerd i.p.v. Wi-Fi
* Modem gereset
* Modem herstart
* Andere modem geprobeerd (eigen modem)
* ONT herstart
* ONT vervangen

Niets helpt of zelfs verbeterd maar het probleem.


Ik wordt er hardstikke gek van, ik weet 99,9% dat het probleem zich achter de modem plaatsvind, dus in het Odido/KPN glasvezel netwerk.
De servicedesk van Odido zegt dat ik moet terugbellen als het probleem zich voordoet zodat ze het e.e.a. kunnen testen, maar ze zijn maar tot 17:30 open, wat nergens op slaat omdat mijn probleem zich pas vanaf rond 21:00 voordoet.

Het resultaat van een Speedtest tijdens het probleem is ook erg wisselvallig; Soms laad de website niet eens, soms laad hij wel maar krijg ik een 'socket error', soms doet de speedtest het en heb ik gewoon 800 mbit/s download maar 0,5 mbit/s upload, soms normale ping andere keer hoge ping (500+), etc.

Als ik andere topics op dit forum bekijk zie ik veel van dezelfde klachten, het lijkt structureel maar het wordt gewoon niet opgelost door Odido.

Tijd voor een andere provider?


1 reactie

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @d-v-d-k, goed dat je contact opneemt en bedankt voor alle informatie! Ik wil je vragen om het de komende dagen in de gaten te houden en snelheidstesten uit te voeren van het bekabeld internet. We ontvangen hier graag de resultaten van, dan kunnen wij een onderzoek starten. Ik stuur je de instructies mee:

Volg de exacte stappen via de onderstaande links: Voor Windows: https://assets.odido.nl/x/6470cde47c/handleiding-snelheidsproblemen-windows-10.pdf Voor macOS: https://assets.odido.nl/x/34d729b6bd/handleiding-snelheidsproblemen-mac-os.pdf.

Zorg dat je rechtstreeks bent aangesloten op ons modem, zonder tussenapparatuur. We starten dan een onderzoek! Groetjes, Ishana

Reageer