Factuur van niet-ingeleverde TV box terwijl deze wel ingeleverd is

  • 9 August 2023
  • 7 reacties
  • 58 Bekeken

Beste klantenservice/community,

 

Vandaag kreeg ik een mail met het bericht dat er op 21-8 een factuur van €90,- geïncasseerd gaat worden, vanwege het niet terug sturen van apparatuur. Het zou hierbij gaan om een TV box, welke ik gewoon netjes terug gestuurd heb en hiervan ook per mail een melding van heb gehad op 15-6.

 

Een beetje achtergrond informatie: In Mei heb ik een overstap geprobeerd voor een week naar Ziggo, waaruit bleek dat er mij iets verkocht was wat ik niet wilde. Hierdoor ben ik weer terug naar T-mobile gegaan, maar omdat er in de overstap tussen de providers iets fout was gegaan, was mijn contract al beëindigd en moest er een nieuw contract aangemaakt worden (hierdoor heb ik 2 weken zonder tv/internet gezeten).
 

Ik heb hiervoor mijn oude apparatuur al eens terug gestuurd, en ook weer nieuwe apparatuur voor gekregen, maar in Juni kreeg ik nogmaals de vraag om mijn Tv box te retourneren ondanks dat ik pas een nieuwe heb gehad. Ik dacht dat het misschien een nieuwere versie was, of vanwege het feit dat de installateur van T-mobile wat moeite had deze om te starten. Dus ook deze box heb ik geretourneerd, waar ik een bevestiging van ontvangst van heb gekregen op 15 Juni. Echter, krijg ik nu alsnog een factuur voor het niet inleveren hiervan.

 

Omdat dit niet klopt, heb ik hier de klantenservice zojuist voor gebeld. Zij gaven aan dat, gezien het bovenstaande, het kan zijn dat er iets fout is gegaan in de administratieve verwerking hiervan, maar kreeg wel continue het verwijt dat dit komt omdat ik mijn apparatuur niet op tijd opgestuurd had, terwijl dit wel het geval was. Ik hou het maar even op dat we waarschijnlijk langs elkaar af aan het praten waren, maar er werd geen moeite gedaan om het vanuit de klant zijn perspectief te begrijpen, wat het een onprettige ervaring maakt.

 

Samengevat - Het gaat mij erom dat de factuur van €90,- onterecht is en ik deze tegengehouden wil hebben, of een verrekening hiervan, en ik zou hier graag een bevestiging van willen voordat er straks gezegd wordt dat ik dit eerder had moeten melden (en voor mezelf zodat ik weet dat het rechtgetrokken wordt). 
 

Alvast bedankt voor de reacties! :) 

Cal van Odido 8 maanden geleden

Hoi @Nickster0412, heel goed dat je aan de bel trekt en bedankt voor je uitgebreide toelichting, dit is zeker te weten op te lossen! Volgens ons systeem zou er nog een Amino Aria 610 TV Box retour gestuurd moeten worden. Kan je het verzendbewijs of de Track & Trace code in dit topic delen?

Hiermee kan ik snel voor je achterhalen hoe de vork in de steel zit, ik los dit heel graag voor je op!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Nickster0412, heel goed dat je aan de bel trekt en bedankt voor je uitgebreide toelichting, dit is zeker te weten op te lossen! Volgens ons systeem zou er nog een Amino Aria 610 TV Box retour gestuurd moeten worden. Kan je het verzendbewijs of de Track & Trace code in dit topic delen?

Hiermee kan ik snel voor je achterhalen hoe de vork in de steel zit, ik los dit heel graag voor je op!

Hoi Cal, bedankt voor je bericht! Ik heb dit nummer echter niet meer, omdat ik het bewijsje weg heb gegooid nadat ik de mail van T-mobile gekregen had dat de box bij jullie aan was gekomen. Ik heb in mijn DHL app proberen te zoeken, maar hier wordt niets bijgehouden van verstuurde pakketten, alleen ontvangen. 
 

Kan ik iets anders opzoeken hiervoor?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Nickster0412, fijn dat je dit kon terugkoppelen! Ik ben diep in de systemen gedoken en ik heb nog op een andere manier je TV Box boven weten te halen. Ik heb de TV Box hiermee voor je af kunnen melden en daarom is de zaak hiermee volledig rechtgezet. Ik ga er ook voor zorgen dat de TV Box vergoed wordt. Omdat de facturatieronde van augustus is geweest zal ik een creditfactuur voor je op stellen voor september. Daarnaast zorg ik ervoor dat de incasso van de huidige factuur wordt uitgesteld naar september.

Zo kan ik ervoor zorgen dat dit in ons systeem verrekend wordt en je hier niks meer van terugziet in je rekeningenoverzicht, ik ga hier voor je achteraan!

Hartstikke fijn en een hele fijne service! Ontzettend bedankt voor het snel en goed regelen hiervan, dit maakt voor mij veel goed :)

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @Nickster0412, ik wens je nog heel veel plezier met het internet en een hele mooie week toe! 😃

Beste klantenservice,

Helaas ervaar ik een soortgelijk probleem. In de maand december ontving ik een onterechte factuur, waarin vermeld werd dat ik mijn spullen niet zou hebben geretourneerd, terwijl ik dit wel keurig heb gedaan. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen met de klantenservice, lukt het mij niet om door de lange wachttijden heen te komen.

Het is heel vervelend dat ik zelfs na uitgebreid zoeken het retourbewijs niet meer kan terugvinden. Zou u mij kunnen assisteren bij het oplossen van dit probleem en het corrigeren van het bedrag op de factuur?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Joepsangers, goed dat je hier aan de bel trekt, ik wil je graag helpen om alsnog de apparatuur terug te vinden! Ik ben meteen in je dossier gedoken, alleen zo te zien heb je niet de DHL QR code die wij je voor de retour aanboden gebruikt? Kan het zijn dat je nog een PostNL verzendbewijs hebt die van de apparatuur is? Welke apparatuur heb je precies opgestuurd? Ik heb ook uitgebreid je apparatuur geprobeerd om te sporen, alleen lukte het mij niet om het met de beperkte gegevens terug te vinden.

Ik ben benieuwd, ik zie graag dat we samen de apparatuur weten op te sporen! 

Reageer