Beantwoord

Factuur voor apparatuur na stopzetten abonnement

  • 2 April 2024
  • 9 reacties
  • 82 Bekeken

Goedenavond,

Ik ben heel erg lang klant geweest bij T-mobile  maar sinds de overname door Odido liet de kwaliteit zéér te wensen over. We hebben daarom alles opgezegd. Krijg ik plotseling een email met daarin de melding dat er 250 euro afgeschreven gaat worden. Blijkt dat dit voor de niet teruggestuurde apparatuur is. Ik heb hier echter geen mail maar ook geen brief over ontvangen. Ik vind dit echt schandalig. Geen brief sturen als je al héél lang klant bent en dan 250 in rekening brengen voor afgeschreven apparatuur.   Ik ben op deze community gaan zoeken ben erachter gekomen hoe is e.e.a. terug moest sturen. Dit heb ik meteen gedaan.

Ik ga er derhalve vanuit dat jullie mijn apparatuur hebben ontvangen en wil jullie vragen om de factuur te crediteren.

 

Dankjewel alvast

 

Mvg Sabine

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 3 April 2024, 17:00

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Gewoon heel simpel je betaalrekening in de gaten houden en als er is afgeschreven meteen storneren, doe ik zelf ook altijd als ik denk dat er ten onrechte is afgeschreven,  de andere partij moet dan bewijzen dat men gelijk heeft.

Ik heb het bedrag terug geboekt. Echter blijf ik berichten krijgen dat ik moet betalen. O ja, er komen dan ook incasso kosten bij. Kan iemand van t mobile de factuur crediteren ? #moderator 

Reputatie 7
Badge +14

Beste @bientje102  Wil je dit goed opgelost hebben plaats dan hier een screenshot met bewijs van terugsturen. Verwijder wel je privé gegevens op het bewijs! 
Bij elke provider moet je binnen 30 dagen alles hebben teruggestuurd hebben.

De moderators kunnen zien of de mail wel of niet gestuurd is.

Met vriendelijke groet.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb het bedrag terug geboekt. Echter blijf ik berichten krijgen dat ik moet betalen. O ja, er komen dan ook incasso kosten bij. Kan iemand van t mobile de factuur crediteren ? #moderator 

Heb je het bedrag teruggeboekt? Opletten want vragen om crediteren als het al is teruggeboekt is even niet slim tot het echt goed is uitgezocht.

Ik heb geen mail gezien en ook geen brief ontvangen. Anders had ik echt alles direct  geretourneerd. 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

 

Ik heb het bedrag terug geboekt. Echter blijf ik berichten krijgen dat ik moet betalen. O ja, er komen dan ook incasso kosten bij. Kan iemand van t mobile de factuur crediteren ? #moderator 

Heb je het bedrag teruggeboekt? Opletten want vragen om crediteren als het al is teruggeboekt is even niet slim tot het echt goed is uitgezocht.

Niet slim? Ik laat toch geen 250 euro zomaar van mijn rekening afschrijven. Fijn, als je echt heeeeeel lang klant bent geweest.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @bientje102, ik heb dit gelijk voor je uitgezocht en ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! Ik zie namelijk dat we meerdere keren communicatie hebben verstuurd over het terugsturen van de apparatuur. We hebben eerst op 30 december een e-mail verstuurd met de retourinstructies. Een aantal dagen hierna op 3 januari hebben we je een e-mail verstuurd met een overzicht van alle apparatuur die we graag retour willen zien. Op 25 januari hebben we zowel een brief als een e-mail verzonden met een herinnering en vervolgens hebben we op 3 februari een e-mail en een brief verstuurd dat de kosten in rekening gebracht gaan worden. Deze communicatie is verzonden naar het e-mailadres wat ook op de Community bekend is. 

Ik ben blij om te zien dat de apparatuur nu teruggestuurd is. De verwerkingstijd vanaf het moment dat je het pakket op de post hebt gedaan is precies vandaag verstreken. Ik zorg er daarom voor dat er een creditnota wordt aangemaakt van de €250. Hier zul je ook een bevestiging van ontvangen per e-mail. Aangezien je het bedrag hebt gestorneerd, zal ik ook een uitstel van betaling in het systeem zetten zodat het bedrag niet nogmaals van je rekening afgeschreven zal worden. Zodra de creditnota helemaal verwerkt is, zal dit automatisch worden verrekend met de factuur! 

Dankjewel @Nora van Odido !

Reputatie 6
Badge +2

@bientje102 Heel graag gedaan! 😀

Reageer