Beantwoord

Foutcode 107: Geen draadloze router geselecteerd

  • 17 October 2023
  • 13 reacties
  • 1681 Bekeken

Reputatie 1

Hallo Allemaal,

Veertien dagen geleden heeft een Guidion monteur (welke ruim twee uur later was dan de afgesproken afspraak) oa de televisie (een Samsung Smart TV) via een WSP met de router verbonden.

Als ik de televisie uit zet en weer aan zet dan heeft de televisie geen verbinding meer met de router en wordt “Foutcode 107: geen draadloze router geselecteerd” getoond.

Als het netwerk gereset worden en via WSP een nieuwe verbinding wordt gemaakt dan is de televisie weer verbonden met de modem.

Is het ook mogelijk om deze stappen in het vervolg over te slaan en dat de televisie direct verbonden wordt met de router

icon

Beste antwoord door Dolly.666 20 October 2023, 10:51

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dolly.666, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Met WSP bedoel je wifi punt? Is deze zelf bedraad aangesloten op het modem of niet? Ik zie namelijk dat je geen wifi punt van ons hebt. Je kunt de tv zeker direct aansluiten op het modem. Ik ga er ook vanuit dat dit het meteen voor je oplost!

Reputatie 1

Hi @Tommie van Odido, bedankt voor je reactie.

Klopt, de tv is draadloos aangesloten op de modem. 

Maar als ik de TV uit zet en weer aan zet dan heeft de televisie geen verbinding meer met de router en wordt “Foutcode 107: geen draadloze router geselecteerd” getoond.

Als het netwerk gereset worden en via WSP een nieuwe verbinding wordt gemaakt dan is de televisie weer verbonden met de modem.

Is het ook mogelijk om deze stappen in het vervolg over te slaan en dat de televisie direct verbonden wordt met de router

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dolly.666 ,

Een kabelverbinding is absoluut aan te bevelen voor de TV. Maar als je het draadloos wilt dan zul je dat op je TV moeten uitvoeren. De WPS functie op de router is gemakkelijk maar als je TV dit accesapoint elke keer vergeet kun je beter het netwerk en paswoord zelf op je TV invoeren. Hoe je dat exact doet kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de TV. Vaak is deze online te downloaden. Als je het wifi.punt geen eigen naam/paswoord heb gegeven staan deze gegevens op het kaartje achterop de router.

Reputatie 1

Hi @eric, bedankt voor je reactie.

Als ik op de TV mijn wifi account selecteer en vervolgens het wachtwoord invul wordt na lang wachten de tekst getoond “Draadloze netwerkverbinding mislukt”.

Ook wordt er een plaatje getoond dat er er geen verbinding is tussen de tv en modem en tussen de modem en het internet.

 

Reputatie 7
Badge +14

En je mobiele telefoon of laptop kan wel met het wifi netwerk verbinden? Misschien moet je eens de 5ghz van de wifi uitzetten. Sommige apparatuur heeft daar problemen mee.

Reputatie 1

@eric Mijn mobiele telefoon en Ipad zijn zonder problemen verbonden met het netwerk.

Kan ik het IP adres ook handmatig instellen ?

Reputatie 7
Badge +14

Of je jouw Tv handmatig een IP adres geven zou je in de handleiding van de TV even moeten opzoeken. Het gateway adres is 192.168.1.1

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Dolly.666

Ik heb wat instellingen aangepast op je modem. Kan je eens kijken of die nu wel verbonden blijft. 

 

Reputatie 1

Hi @Sven-Odido Dat was dus de reden waarom mijn modem (even) buiten dienst was 😉

Tuurlijk, ik ga zo even kijken of het lukt

Reputatie 1

Yes, de TV is nu via wifi verbonden met de router. Bedankt @Sven-Odido !!!

Ben ik nieuwsgierig geworden wat er is aangepast !! en had de Guidion monteur dit probleem kunnen oplossen ?? want het was snel alles online maken en weer weg.. 

Reputatie 1

@Sven-Odido het volgende probleem dient zich aan..

nu dat er instellingen zijn aangepast valt steeds het wifi signaal van mijn computer uit.

Reputatie 7
Badge +4

Yes, de TV is nu via wifi verbonden met de router. Bedankt @Sven-Odido !!!

Ben ik nieuwsgierig geworden wat er is aangepast !! en had de Guidion monteur dit probleem kunnen oplossen ?? want het was snel alles online maken en weer weg.. 

Top! Ik heb de security aangepast van WPA2/WPA3 mixed mode. De Tv wilden alleen verbinden met WPS, wat alleen werkt met WPA2. Dat gaf mij het idee dat de tv niet lekker overweg kan met de WPA/WPA3 mixed mode. 

@Sven-Odido het volgende probleem dient zich aan..

nu dat er instellingen zijn aangepast valt steeds het wifi signaal van mijn computer uit.

Je kan proberen het draadloze netwerk te vergeten en dan opnieuw te verbinden. Soms wilt het nog wels dat als settings worden aangepast niet elk devices er even lekker mee omgaat. 

Ik zie ook dat de computer veel wisselt de 2.4Ghz en 5Ghz. Het signaal van de 5Ghz is niet al te best op die locatie. Je kan proberen het te verbeteren door je modem iets dichterbij te zetten. Soms helpt het al door hem alleen al een stukje te draaien. 

Reputatie 1

Yes, de TV is nu via wifi verbonden met de router. Bedankt @Sven-Odido !!!

Ben ik nieuwsgierig geworden wat er is aangepast !! en had de Guidion monteur dit probleem kunnen oplossen ?? want het was snel alles online maken en weer weg.. 

Top! Ik heb de security aangepast van WPA2/WPA3 mixed mode. De Tv wilden alleen verbinden met WPS, wat alleen werkt met WPA2. Dat gaf mij het idee dat de tv niet lekker overweg kan met de WPA/WPA3 mixed mode. 

@Sven-Odido het volgende probleem dient zich aan..

nu dat er instellingen zijn aangepast valt steeds het wifi signaal van mijn computer uit.

Je kan proberen het draadloze netwerk te vergeten en dan opnieuw te verbinden. Soms wilt het nog wels dat als settings worden aangepast niet elk devices er even lekker mee omgaat. 

Ik zie ook dat de computer veel wisselt de 2.4Ghz en 5Ghz. Het signaal van de 5Ghz is niet al te best op die locatie. Je kan proberen het te verbeteren door je modem iets dichterbij te zetten. Soms helpt het al door hem alleen al een stukje te draaien. 

 

Dank @Sven-Odido voor de uitleg. Maar nu blijft de vraag had dit de Guidion monteur ook niet kunnen aanpassen ?

Ik wil laten weten dat het gelukt is om de draadloze verbinding te vergeten en opnieuw te verbinden. Alles werkt nu weer naar behoren !!

Reageer