Beantwoord

Geen glasvezel verbinding meer

  • 27 December 2022
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 2

Zojuist is mijn glasvezelverbinding uitgevallen.

Op de Huawei mediaconverter in de meterkast is de PON led uit, en de LOS Status led knippert rood eens per 2 seconden.

Volgens de Huawei handleiding betekent dit dat er geen fiber connectie is of dat er geen optische signalen ontvangen worden.

Locatie: Haarlem, 2036GH

 

Is er meer bekend over een storing in dit gebied?

 

Na één maand probleemloos glasvezel is dit wel balen :-(

NB: Resetten van de Huawei en de router al geprobeerd, helpt niet.

 

 

 

icon

Beste antwoord door rene7220 27 December 2022, 13:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rene7220, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en jammer dat je zo snel al een probleem ervaart! Geen zorgen, dit is absoluut te verhelpen.

Ik ben meteen in je verbinding gedoken alleen leek het erop dat je sinds een aantal minuten weer online bent, klopt dit? Zo niet, merk je dat de verbinding wegvalt in plaats van dat je constant geen verbinding hebt?

Wat wellicht nog kan helpen is om zowel het modem als de Huawei Media Converter van het stroom af te halen. Vervolgens sluit je eerst de Huawei Media Converter aan en na een minuut ook het modem.

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 2

Hoi @Cal,

Klopt, zojuist is e.e.a. weer gaan werken :-)

Ik had de Huawei media converter eerder al een paar keer van de stroom gehad, de router idem. Dat hielp niets, de LOS status led van de Huawei bleef rood knipperen.

Maar zojuist is alles uit zichzelf weer gaan werken zonder verdere acties van mijn kant.

 

Geen idee wat het nou geweest is. Iemand in de wijkcentrale bezig geweest of zo?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @rene7220, tof om te horen dat het internet sindsdien weer goed werkt, dat is een mooie verrassing! 😃

Het zou inderdaad best kunnen dat er onderhoud was. In principe kondigen wij dit altijd van te voren aan en kan ik ook niet onderhoud van onze kant terugvinden. Wellicht dat de netwerkbeheerder geen onderhoud aan ons heeft doorgegeven omdat ze niet hadden verwacht dat het impact zou hebben maar dit toch kort is gebeurd.

In ieder geval ben ik erg blij dat je weer volledig online bent en ik wens je nog veel plezier met het Internet toe!

Reageer