Beantwoord

Geen internet, geen contact, geen oplossing...

  • 4 October 2023
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Medio juli zijn wij overgestapt naar T-Mobile. Althans, dat was de bedoeling. Het heeft een flink aantal weken geduurd voordat de verbinding eindelijk werkte. Hiervoor is twee keer een ‘monteur’ langsgeweest die feitelijk alleen heeft geconstateerd dat er wel/geen signaal op de lijn stond, op basis van de lampjes op de mediaconverter.

Helaas was de pret van korte duur. Al na een paar weken stopte de verbinding er mee. Meerdere keren over gebeld met de klantenservice. De ene keer is er niets te zien in het systeem en wordt er steeds een nieuw ticket aangemaakt. De andere keer is er wel van alles te zien maar geen oplossing en wordt er ook een nieuw ticket aangemaakt. Enige terugkoppeling heb ik hierop nog nooit ontvangen. Wel is mij verteld dat er weer een monteur bij ons in huis langs moet komen om te constateren dat er geen signaal op de lijn staat. Waarom daar een monteur voor nodig is begrijp ik niet. De mediaconverter geeft zelf al aan dat er geen signaal is en voorheen werkte het wel. Bij ons in huis is niets gewijzigd. Ergo: het probleem zit buitenshuis. De medewerkers aan de telefoon begrijpen dit, maar ‘dit is nou eenmaal de procedure’. Guidion zou gebeld hebben om een afspraak te maken. Dat is niet gebeurd.

Een bezoek van Guidion zie ik ook niet zitten. De monteur was de vorige keren zeer onbeschoft en heeft ook letterlijk niets gedaan, behalve naar het lampje kijken. Praktisch wordt een bezoek ook heel lastig. Vanwege het slechte internet (via mobiel internet vouchers) kunnen wij niet meer thuiswerken. Vrije dagen hebben we niet meer, mede doordat we al twee keer eerder vrij hebben moeten nemen voor T-Mobile.

Niet thuis kunnen werken levert ook veel praktische problemen op, bijvoorbeeld met de kinderopvang. Zowel ons werk als ons gezin leidt hier onder en Inmiddels hebben wij slapeloze nachten door al dit gedoe en lopen we echt tegen onze grenzen aan. Vorige week daarom telefonisch vriendelijk verzocht om het abonnement dan maar te beëindigen. Hiervoor zou intern een verzoek worden gedaan en binnen twee dagen reactie op komen. We zijn inmiddels een week verder en ik heb nog helemaal niets gehoord. Wat moeten wij doen om dit probleem eindelijk opgelost te krijgen en weer normaal internet te kunnen hebben?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 October 2023, 16:53

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RichardM87, op 9 september is het verzoek voor een infra-monteur in ons systeem gezet vanuit de technische dienst. Wij hebben geprobeerd je op 3 verschillende momenten te bellen, maar hebben je geen enkele keer te pakken gekregen. Het bezoek van de infra-monteur is nodig omdat het euvel vanuit buiten jouw woning ontstaan is. Jouw glasvezelaansluiting gaat via het WBA-netwerk van KPN NetwerkNL en daarom heeft Guidion de mogelijkheid om een zogeheten infra-monteur langs te laten komen. Een monteur met deze status is gecertificeerd om de POP (wijkcentrale) in te gaan en herstelwerkzaamheden te verrichten. Omdat er thuis dan gecheckt wordt of het werkt, wil men een fysieke afspraak maken. 

Doordat nu tot driemaal toe niet gelukt is, is het onderzoek dichtgezet. Ik kan dit proces herstarten, maar heb dan wel jouw hulp nodig. Kun jij een afspraak maken zodra ik de tool opnieuw verstuur?

Beste Jason,

 

Dank voor je reactie. Jullie systeem geeft inderdaad aan dat er gebeld is. Zoals ik in mijn eerste bericht ook al heb geschreven, is dat echter niet het geval. Ik ben niet 1 keer door jullie gebeld.

Uit je verhaal begrijp ik dat T-Mobile wil dat wij een dag vrij nemen, zodat jullie monteur kan kijken of het werkt. Dat voelt nogal omslachtig en is zoals eerder al aangegeven ook dit jaar niet meer mogelijk.

Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met T-Mobile en deze dienstverlening. We hebben jaren Ziggo gehad zonder ooit enig probleem. Sinds overstap naar T-Mobile is het niets dan ellende en beheerst dit ons leven in negatieve zin. Ik wil het abonnement daarom graag beëindigen. Volgens mij hebben we nogal een gunstig (goedkoop) abonnement afgesloten dus T-Mobile verliest hier niets mee. 
 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @RichardM87, we kunnen hierin in discussie vervallen maar dat lijkt me voor geen van beide partijen gunstig, daarom laten we het wel of niet bellen achterwege.

Ik meld jouw abonnement af en wil je vriendelijk verzoeken om de apparatuur in bruikleen te retourneren zodat deze netjes in opslag kan worden gezet. Hier ontvang je nog een mail over. 

Bedankt voor je geduld, erg jammer dat we niet aan jouw wensen hebben kunnen voldoen. Hopelijk spreken we elkaar in de toekomst nog eens bij Odido! 

Bedankt @Jason van Odido, eindelijk een oplossing waarmee we dit achter ons kunnen laten. Zodra we de instructies ontvangen sturen we de apparatuur direct terug. 

Reageer