Geen licht maar ook geen vooruitzicht hoelang de storing duurt

  • 9 September 2023
  • 16 reacties
  • 168 Bekeken

Sinds vrijdag 1 september geen licht meer vanuit de centrale geconstateerd door de monteur op 4-4-2023 die zei dat het 3 werkdagen zou duren voordat ik gebeld zou worden door KPN voor een monteur. wel netjes een voucher gehad voor mij mobiel maar dat werkt amper tv kijken op de laagste stand duurt 2 minuten en daarna bufferen en weer 2 minuten kijken, verschillende keren contact gehad met de klantenservice ja we hebben het door gezet ligt nu uit onze handen. steeds verschillende antwoorden van klantenservice nooit een direct antwoord. ook nu weet ik nog steeds niet waar ik aan toe ben en hoe lang het gaat duren. Dacht dat Odido meer voor de klant was merk er heel weinig van via de klantenservice of ook via de chat

Cal van Odido 7 maanden geleden

Hoi @Thomasvonk, heel goed dat je hier opheldering over vraagt, sorry ik schrik ervan dat de communicatie met de klantservice op deze manier misgaat en ik geef je graag duidelijkheid! De monteur van Guidion heeft onze technische dienst ingelicht en momenteel zijn wij druk met de lijnbeheerder in de weer om exact uit te zoeken waar dit probleem ligt. In jouw regio werken wij samen met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber en mocht er een netwerkmonteur langs moeten komen dan verwacht ik ook dat dit een monteur van Open Dutch Fiber zal zijn. Uiteraard gaan wij je vervolgens niet naar hen doorverwijzen voor de oplossing maar zullen wij ervoor zorgen dat Open Dutch Fiber proactief contact met jou opneemt als er een monteur langs moet komen.

Op dit moment is het onderzoek in een vergevorderd stadium en daarom verwacht ik dat je morgen, of uiterlijk overmorgen, meer van ons hoort. Dit moet snel goed komen, ik ga voor je duimen dat de oplossing adequaat en daadkrachtig is! 

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen, 

Wat een vervelende situatie! Het vervelende is dat Odido afhankelijk is van KPN voor het glasvezel netwerk. Het klopt wat de klantenservice zegt, het licht nu niet in hun handen. Ik hoop echt dat KPN je snel belt voor een afspraak. Heb je zelf al eens proberen te bellen naar KPN om een afspraak te maken voor je glasvezel? 

ja dat is het leuke van allemaal , KPN zegt dat ze hier geen glasvezel leveren en als ik naar de keuze maak voor storing word ik door kpn doorverbonden met Odido dus lol

Reputatie 4
Badge +1

Dan zou ik het verhaal toch nog eens duidelijk uitleggen bij Odido en aangeven dat KPN niet het glasvezel netwerk bij jullie beheert. Ik hoop dat je er uit komt. Iedergeval een fijne zaterdag gewenst.

kpn levert het wel, want op febr 2023 had ik hetzelfde probleem en moest er ook een monteur van kpn komen  maar ja communicatie is niet echt het sterkste punt van odido

Reputatie 4
Badge +1

Het wordt voor mij nu ook onduidelijk, je zegt eerst dat KPN niet levert bij jou en nu zeg je dat ze wel weer leveren bij jou. Als er een probleem is met het glasvezel netwerk en KPN dit moet repareren of aansluiten kan je altijd proberen contact op te nemen met KPN. 

 

Vraag mij dan af of de fout bij Odido ligt of bij KPN. 

Odido moet het doorzetten naar kpn daar kan ik dus niet tussen zitten alss klant van odido helaas. 

De klant neemt een product af van Odido en heeft alleen een contract met Odido, als er dan een probleem is met de levering van het product dan is het aan Odido om herstel aan te sturen. KPN netwerk neemt alleen contact op voor een monteursafspraak als Odido hier om vraagt, een klant kan niet zelf KPN Netwerk vragen om afspraken in te plannen want dan worden ze weer naar Odido gestuurd onder het mom van dat Odido de opdracht eerst bij KPN netwerk moet neerleggen. Dat is hier al vaker voorbij gekomen op het forum.

Het lijkt me sowieso niet de bedoeling dat klanten zelf onderaannemers achter de broek aan hoeven te zitten, en ik zou het, zeker met de nieuwe insteek van Odido ook vrij belachelijk vinden als dat van de klant verwacht wordt.

Lijkt me dat hulp van een moderator hier meer op zijn plaats is dan de klant op eigen houtje achter derde partijen aan te laten zitten.

 

Het heeft ook geen zin om er als klant tussen te zitten dat heb ik wel gemerkt yoen ik door odido werd door verbonden 

Bij deze overigens de opmerking dat als er sprake is van een glasvezel lijn van KPN netwerk dat KPN netwerk en KPN niet hetzelfde bedrijf zijn. Verschillende bedrijven met verschillende telefoonnummers. Als je al zelf zou willen bellen, met KPN netwerk bellen, en niet met KPN.

 

Maar ook bij KPN netwerk staat gewoon het volgende: 

 

Zeg dat ff tegen de klantenservice van odido die me dus al 3 keer hadden door verbonden met hun

Ik hoop inderdaad dat een moderator je verder kan helpen, dat wordt dan waarschijnlijk wel na het weekend. Het is bijzonder druk door de recente naamswijziging en de daarmee gepaard gaande kinderziektes, dus ik hoop voor je dat dit niet te lang gaat duren! 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Thomasvonk, heel goed dat je hier opheldering over vraagt, sorry ik schrik ervan dat de communicatie met de klantservice op deze manier misgaat en ik geef je graag duidelijkheid! De monteur van Guidion heeft onze technische dienst ingelicht en momenteel zijn wij druk met de lijnbeheerder in de weer om exact uit te zoeken waar dit probleem ligt. In jouw regio werken wij samen met de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber en mocht er een netwerkmonteur langs moeten komen dan verwacht ik ook dat dit een monteur van Open Dutch Fiber zal zijn. Uiteraard gaan wij je vervolgens niet naar hen doorverwijzen voor de oplossing maar zullen wij ervoor zorgen dat Open Dutch Fiber proactief contact met jou opneemt als er een monteur langs moet komen.

Op dit moment is het onderzoek in een vergevorderd stadium en daarom verwacht ik dat je morgen, of uiterlijk overmorgen, meer van ons hoort. Dit moet snel goed komen, ik ga voor je duimen dat de oplossing adequaat en daadkrachtig is! 

Dank je wel voor het antwoord maar de monteur van Guidion en en medewerker van de klantenservice zei dat ik moet wachten op een telefoontje van KPN, en dat kan wel kloppen want toen het glasvezel die ik in augustus 2022 al had aangevraagd odf kastje hing eral en in febr 2023 kwam er een monteur van Guidonm en ook toen geen licht en ook toen moest er een monteur van KPN komen 

Cal van odido bedant voor het terug antwoorden op mijn laaste stukje dat de monteur van Guidion en jullie eigen chat mensen allebei zeggen de monteur van knp

Nou het antwoord was eerst volker wessels moet komen. Nu hoor ik inees dat het een glasvezel breuk is wat ik knap vind want er is geen monteur geweesr die dat geconstateerd heeft. Odido is na de naamswijziging en niet erg beter op geworden. Enige wat ze zeggen als je belt is ja vervelend en ja u moet geduld hebben. Terwijl alles tegen via internet werkt en tv kijken via de odido app bagger is want hij moet om de 2 minuten bufferen en wat ik ook niet begrijp is dat jullie bekend zijn met de storing maar wel gewoon geld van me rekening halen. Ik zou zeggen hebben jullie dan ook ff geduld met de abbo kosten

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Thomasvonk, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik begrijp je hierin volkomen en uiteraard, als dit opgelost is, zullen we de gemaakte kosten allemaal voor je crediteren. Hiervoor moet het alleen wel opgelost worden, dan hebben we namelijk een exacte periode om te vergoeden!

Reageer