Beantwoord

Glasvezel cleaner pen

  • 20 May 2023
  • 7 reacties
  • 111 Bekeken

Reputatie 3

Hoi ik heb fiber cleaner pen gekocht 

Mijn vraag is kan je ook op het aansluitpunt poort gebruiken voor schoonmaken of alleen het  glasvezel kabel gebruiken? 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 20 May 2023, 23:22

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Het is niet de bedoeling dat je aan de ONT komt. Mocht dit glaszelpunt defect raken dan zal door de netbeheerder de kosten in rekening gebracht worden. 

Reputatie 3

Als dat zo was dan zouden ze waarschuwen plus niet verkopen veel mensen gebruiken cleaner pen. Ik wil informatie mensen die ervaring hebben

Het is zelfs zo dat je eigenlijk beide koppelvlakken schoon zou moeten maken bij elke keer dat je een glasvezel koppelt of een ONT plaatst.

Reputatie 3

Dat klopt heb op internet gelezen dat je af en toe moet patchkabel  en connector moet schoon maken met pen en cleaner kaset

Reputatie 3

Ow ja en als vuil zit dat de demping hoog blijft 

Reputatie 7
Badge +14

Als dat zo was dan zouden ze waarschuwen plus niet verkopen veel mensen gebruiken cleaner pen. Ik wil informatie mensen die ervaring hebben

De verkopers van die pennen waarschuwen je niet. Maar als de ONT glasvezel door jou beschadigd raakt zal de netbeheerder je hierop aanspreken en dan helpt niet ' de verkoper heeft niks gezegd'.

@GS1905GS

Ja dat is mogelijk. (Verloop stiftje zit erbij) indien nodig. 

Eigenlijk moet je bij elke glasvezel patch een cleaner gebruiken. (Ook nieuwe patch) 

Bij de meeste aansluitingen SC/APC en SC/UPC heb je 2,5mm nodig.

Kijk wel uit wat je doet en wees voorzichtig.

En het is geheel op eigen risico.

Kijk ook niet in de actieve glasvezel aansluiting.

Dit kan je ogen beschadigen.

Reageer