Glasvezel is defect is bekend echter backup code voor hotspot is verlopen

  • 24 December 2023
  • 37 reacties
  • 418 Bekeken

ik reageer hier even namens mijn ouders die op leeftijd zijn en in een wirwar van ellende terecht zijn gekomen.

 

nieuwe stroomkabels door stedin geplaats in de straat op 8 december, echter sindsdien is de glasvezel kabel defect. glasvezel is nog steeds niet hersteld en staat nu op de planning op 28 december bij KPN netwerk. ter vervanging hebben ze nu een hotspot code gekregen die ik heb geactiveerd voor hun echter is die nu juist vandaag verlopen. Resultaat geen tv en internet meer voor twee bejaarde mensen die al geruime tijd zonder tv en internet zitten. gaarne iemand die een nieuwe code voor 7 dagen kan sturen naar mijn ouders. eventueel gaarne vandaag nog?

 

 


37 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @k.imholz  Jeetje dat is ook vervelend.

Er is geen moderator aanwezig dus naar je ouders kan ik niets sturen. Ik kan wel via een privébericht een unlimited voucher naar jou sturen. Jij moet het dan verder met je ouders regelen, is dat oké?
Klik op mijn naam en stuur mij een DM.

Helaas blijkt dat ook vandaag wederom geen monteur langskomt om de glasvezel te herstellen. Mijn ouders, beide boven de 90, moeten het op dit moment doen met een hotspot en en tablet. van deze hotspot moeten ze iedere 7 dagen de code vervangen, iets wat ze niet voor elkaar krijgen met de onduidelijke codes en meldingen die ze krijgen. ze provberen steeds inlichtingen te krijgen maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Odido wijst naar kpn netwerk en kpn netwerk wijst naar odido. voor mij is het duidelijk dat in dit geval de uitte voeren werkzaamheden bij kpn liggen, echter is odido voor mijn ouders de gesprekspartner en ik verwacht en eis dat odido ze nu eens echt gaat helpen. er wordt veel gedaan maar na ruim 20 dagen zitten deze twee mensen nog steeds zonder telefoon zonder internet en zonder televisie. Odido los het nu eens op!!!!!

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @k.imholz, excuus voor deze ervaring! Ik ben heel benieuwd wat er nu exact speelt en of ik eventueel nog iets kan doen voor jouw ouders om dit sneller te laten lopen. Je hebt echter een klantnummer in je Community profiel staan waarop ik niks kan vinden. Je mag mij absoluut een privébericht sturen, hou er wel rekening mee dat ik er vandaag tot 13:00 ben. Anders adviseer ik jou om het juiste klantnummer in je profiel te zetten (drie letters vijf cijfers, deze kun je vinden in de communicatie die we naar jouw ouders hebben gestuurd), en ons hier een seintje te geven. Eén van mijn collega's komt dan zo snel mogelijk bij je terug!

Hoi @Cheyenne van Odido ,

De gegevens staan in het profiel, en tevens via pm gestuurd.

 

Gr k.imholz

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Cheyenne van Odido ,

De gegevens staan in het profiel, en tevens via pm gestuurd.

 

Gr k.imholz

@k.imholz  @Cheyenne van Odido is al naar huis! 
Ik heb aan de moderators gevraagd om het over te nemen maar geen enkele garantie dat dit nog lukt. 🍀

Ik ga er gemaks halve ook niet van uit dat dit nog voor 31 december opgelost gaat worden, ik zou alleen wel willen weten wanneer ze eventueel wel een oplossing mogen verwachtten.

 

Dus graag een status update 

 

Een referentienummer is: 67747501

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @k.imholz, ik wil het super graag voor je nakijken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het klantnummer dat je hebt ingevoerd. Zou je voor mij het juiste klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odido. Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido  het staat er nu in.

Hallo,

 

ik zou graag een update willen????

 

duurt het echt 24uur om iets na te klijken????

 

 

@CrisTien kun je het vinkje beantwoord weghalen? het vervolg probleem is nog steeds niet opgelost en ik wacht op een antwoord.

 

Reputatie 7
Badge +14

@k.imholz  Ik heb dat niet zelf gedaan en kan het ook niet verwijderen.

Wat ik wel kan doen is dit onderwerp onder de aandacht brengen van de moderators. 
Dat ga ik nu doen (hopelijk is er nog iemand) Al die vrije werkdagen helpen nu ook niet echt mee.🙈

Hebben je ouders nog een voucher?

 

ja tot 31 december s’avonds dat is ook weer zo handig.

ik kan hem ook niet eerder activeren dat werkt niet. en weet niet precies hoe laat die verloopt.

 

Reputatie 7
Badge +14

Werkt niet? @k.imholz  kan ik een nieuwe sturen? Hebben ze wel mobiel van Odido of Ben?

Je kan hem gewoon activeren hoor. Hebben ze beide mobiel?

@CrisTien Er is maar één mobiel van odido en de code werkt wel maar je kan geen nieuwe ingeven als de oude nog actief is. De oude verloopt op 32 december in de avond. (precies 7 dagen geleden ingevoerd) en de codes zijn soms zo onduidelijk voor ze er zit bv een 0 en O in dan is een invoerfout gauw gemaakt. let op de mensen zijn  boven de 90 dus dat lijkt mij niet zo vreemd dat het niet lukt.

en ja je kunt mij een nieuwe sturen via pm  dan zal ik wel weer zorgen voor de invoer.

 

Maar ik zou toch graag ook een status van hun aansluiting willen weten. het duurt nu al bijna een maand, voor mensen die afhankelijk zijn van vaste telefoon voor huiszorg en niet van hun Tv kunnen genieten.

 

Reputatie 7
Badge +14

@k.imholz  Duidelijk. Ik geef een code zonder O0Q

Ik heb tevens dit bericht doorgegeven, zodra er een moderator aanwezig is trek ik ze nog eens aan hun jasje! 
Excuus dat ik niet meer kan doen.

 

@CrisTien ik neem het jou niet kwalijk, integendeel, maar dat had ik eerder ook al tegen je gezegd. Bedankt voor je inzet. ik hoop alleen dat odido de ernst van de zaak inziet.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt @CrisTien dat je mij op dit topic wijst en super fijn dat je al vouchercodes door kon sturen! 😃

 

Hoi @k.imholz, lief dat je dit voor je ouders regelt, ik zou ook graag zien dat ze zo snel mogelijk weer van internet voorzien zijn! Zoals je zelf terecht aangeeft is het noodzaak dat de glasvezelkabels snel hersteld worden door KPN NetwerkNL. Omdat zij dit op de 28e niet hebben opgelost hebben wij hen gisteren om een duidelijke update gevraagd. Hier hebben wij alleen nog geen antwoord op ontvangen. De medewerkers van KPN NetwerkNL die verantwoordelijk zijn voor de communicatie richting dit soort herstelverzoeken werken niet op weekend- en feestdagen. Daarom verwacht ik niet dat wij je de komende dagen meer kunnen vertellen. Ik vind het erg jammer dat het nog steeds zo voort draaft en daarom ga ik ook olie op het vuur gooien. Ik ga een extra verzoek doen om een update en, nog liever, om een snelle en daadkrachtige oplossing. Heel graag had ik je ook een indicatie gegeven van hoe snel ik verwacht dat zij dit voor je kunnen oplossen, alleen weet ik uit ervaring dat herstelwerk waarvoor graven nodig is soms lang op zich kan laten wachten.

Wij blijven onze tanden voor je ouders in dit dossier zetten, ik hoop dat wij je ouders en jij zo snel mogelijk het verlossende antwoord kunnen geven!

@Cal van OdidoAllereerst bedankt voor je inzet. Ik begrijp dat het bij KPN ligt echter dat mijn ouders totaal geen status meer van hun probleem terug krijgen vind ik echt heel vervelend en beneden peil.

daarnaast is tegen mijn ouders gezegd dat zij zelf maar met KPN moesten bellen, dit heeft mijn moeder geprobeerd maar die werd min of meer uitgekafferd omdat zij niet mocht bellen met KPN maar Odido moest dit doen.

Hou mij alsjeblieft op de hoogte via hier of via PM, dan kan ik het een en ander doorgeven aan mijn ouders.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat het abonnement geld welke juist vandaag voor december is afgeschreven wordt verrekend met het feit dat zij al sinds 8 december zonder aansluiting zitten.

 

Oh ja nog even ter aanvulling in de eerste week van 2024 gaat stedin weer werkzaamheden in de straat uit voeren waarbij gegraven moet worden, wellicht kan KPN hiervan gebruik maken.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @k.imholz, ik heb het ticket nog een keer bekeken en de laatste update van KPN NetwerkNL is op 20-12-2023, de kabels zijn op diverse plekken beschadigd door werkzaamheden. We hebben meer tijd nodig om alles te onderzoeken en herstellen. Hopelijk kunnen ze snel aan de slag om dit voor jou op te lossen!

@Tommie van Odido bedankt voor de feedback, echter hoelang hebben ze dan nog nodig? 1 week, 1 maand,1 jaar?.

En waarom worden KPN klanten in de zelfde straat met dezelfde problemen wel geholpen.

ik mag toch iets meer feedback verwachtten van Odido.

Zoals je in de reactie van @Cal van Odido hebt kunnen lezen zou er een verzoek voor een extra update en ,nog liever, om een snelle en daadkrachtige oplossing.

Dus nogmaals graag een beter antwoord en verwachtingspatroon.

Reputatie 7
Badge +9

Hoelang ze nog nodig hebben durf ik niet te zeggen @k.imholz. Ik hoop natuurlijk dat het zo snel mogelijk opgelost is. Na de notitie van Cal hebben ze de update gegeven die in mijn vorige reactie staat. Op dit moment kan ik ook niks anders dan afwachten op de monteurs van KPN NetwerkNL en met een hoopvol hart, hopen dat het snel opgelost is.  

@Tommie van Odido dat is niet helemaal juist de notitie van KPN zoals jij aangaf is van 21-12-2023 en van @Cal van Odido is van 30 december 2023., dus helaas gaat die vlieger niet op. ODIDO heeft hier een aandeel in om te zorgen dat dit vanaf nu binnen 7 WERKDAGEN wordt opgelost. als dit niet gebeurt dan ben ik genoodzaakt om andere maatregelen te nemen.

Ik denk dat mijn geduld en dat van mijn ouders nu wel genoeg op de proef is gesteld.. ik wens een duidelijke inspanning van ODIDO te zien om dit op een juiste en snelle manier op te lossen.

 

 

Bedankt @CrisTien dat je mij op dit topic wijst en super fijn dat je al vouchercodes door kon sturen! 😃

 

Hoi @k.imholz, lief dat je dit voor je ouders regelt, ik zou ook graag zien dat ze zo snel mogelijk weer van internet voorzien zijn! Zoals je zelf terecht aangeeft is het noodzaak dat de glasvezelkabels snel hersteld worden door KPN NetwerkNL. Omdat zij dit op de 28e niet hebben opgelost hebben wij hen gisteren om een duidelijke update gevraagd. Hier hebben wij alleen nog geen antwoord op ontvangen. De medewerkers van KPN NetwerkNL die verantwoordelijk zijn voor de communicatie richting dit soort herstelverzoeken werken niet op weekend- en feestdagen. Daarom verwacht ik niet dat wij je de komende dagen meer kunnen vertellen. Ik vind het erg jammer dat het nog steeds zo voort draaft en daarom ga ik ook olie op het vuur gooien. Ik ga een extra verzoek doen om een update en, nog liever, om een snelle en daadkrachtige oplossing. Heel graag had ik je ook een indicatie gegeven van hoe snel ik verwacht dat zij dit voor je kunnen oplossen, alleen weet ik uit ervaring dat herstelwerk waarvoor graven nodig is soms lang op zich kan laten wachten.

Wij blijven onze tanden voor je ouders in dit dossier zetten, ik hoop dat wij je ouders en jij zo snel mogelijk het verlossende antwoord kunnen geven!

@Cal van Odido  en is het al gelukt met de olie op het vuur gooien, is er al nagevraagd bij KPN ipv in het systeem kijken en zien dat ze er mee bezig zijn?. 

Ik dacht dat ODIDO het anders ging doen? Het kon toch allemaal klantvriendelijker?

In de praktijk komt het gewoon op hetzelfde neer, al ruim 27 dagen zonder glasvezel aansluiting en zonder enig vooruitzicht. Ja Odido doet het echt anders.

 

Reputatie 6
Badge +2

@k.imholz Ik heb gelijk mijn collega van de technische dienst aangeschoten met de vraag of er al meer bekend is. Hij gaf aan dat de netwerkbeheerder meerdere breuken in de kabels heeft geconstateerd. Het herstel hiervan kan langer duren, omdat er vergunningen zijn vereist voor de graafwerkzaamheden. 

@Teresa van Odido dan is het dus mooi dat de straat voor gedurende 1 maand opengaat voor graaf werkzaamheden en vervangings werkzaamheden. Dus met die vergunning zal het wel los lopen. Daarnaast is het dus vreemd dat er blijkbaar voor klanten van kpn, 4 huizen verder, geen vergunning nodig is?

Maar goed, de vraag over de restitutie van betaalde abonnements kosten staat nog open?.

Ik neem aan dat het niet gebruik kunnen maken van de aansluiting wordt gerekend.  Op dit moment dus al 27 dagen en de teller loopt.

 

 

 

Reageer