Beantwoord

Hoe belangrijk is een eerlijke en open communicatie vanuit een zakenpartner

  • 13 January 2024
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Ik ben al heel lang klant bij T-Mobile en nu dus Odido.

Opeens valt van mijn Internetcontract de rekening 1.99 euro hoger uit. Nu betaal ik al jaren standaard hetzelfde bedrag, dus een verandering valt dan op. Aan mijn kant is er geen ander internetgebruik geweest als normaal en waar ik ook kijk nergens wordt duidelijk wat het verschil is en waar het vandaan komt.

Dan ga ik dus denken dat jullie na de overname gewoon zonder mij te verwittigen bedragen aanpassen die dan automatisch van mijn rekening worden gehaald. Zodoende worden jullie in mijn ogen een onbetrouwbare partner.

Zoals gezegd, ik ben al heel lang klant, maar bij malafide handelingen en onbetrouwbare zakenpartners krijg ik nu wel opeens inspiratie om bij andere aanbieders te gaan kijken. 

Onaangenaam verrast, Jolanda

icon

Beste antwoord door eric 13 January 2024, 10:36

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jolanda Gerbecks ,

Elk jaar stijgen de kosten voor een bedrijf.  Daarom hebben providers voor mobiele en vast internet diensten een inflatiecorrectie clausule in de algemene voorwaarden. Het percentage is afhankelijk van de inflatie die door het CBS wordt vastgesteld.  Odido voert dit jaarlijks op 1 januari uit, KPN en Vodafone in de zomer.

Hoi @Jolanda Gerbecks ,

Elk jaar stijgen de kosten voor een bedrijf.  Daarom hebben providers voor mobiele en vast internet diensten een inflatiecorrectie clausule in de algemene voorwaarden. Het percentage is afhankelijk van de inflatie die door het CBS wordt vastgesteld.  Odido voert dit jaarlijks op 1 januari uit, KPN en Vodafone in de zomer.

Ook als het in de algemene voorwaarden staat, dan verwacht ik dat ik daarover mail ontvang. Tenslotte is de rekening van primair belang om over te communiceren en niet dat ik moet zoeken waarom er een verhoging plaatsvindt. Bij T-Mobile bleef het bedrag trouwens tijdens de contractduur op hetzelfde bedrag staan. Moet ik nu verwachten bij mijn nieuw contract dat het volgend jaar dus weer omhoog gaat?

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Jolanda Gerbecks 

De aankondiging staat op de factuur voorafgaand aan de factuur met de inflatiecorrectie.  

Zo'n clausule heeft altijd in algemene voorwaarden gestaan, maar als je b.v. een abonnement na 1 oktober van een jaar aanschaft komt er per 1 januari geen verhoging. Dat is dus pas als het abonnement minimaal 4 maanden loopt.

Reageer