Beantwoord

Huawei HG659 modem vervangen

  • 29 August 2023
  • 35 reacties
  • 744 Bekeken

Hallo,

 

Ik zit met een verouderd modem van Huawei en is niet meer van deze tijd. Geregeld moet ik het modem opnieuw opstarten, wifi is traag, niet echt prettig allemaal. Ik zie op het forum dat veel mensen dit modem inmiddels al hebben laten vervangen en dat zou ik ook graag willen.

Mvg, Bas

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 29 August 2023, 16:35

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @AKBaske, ik heb het gelijk voor je nagekeken met alle problemen die je omschrijft, lijkt het me inderdaad verstandig om het modem om te wisselen voor een nieuwer Zyxel model! 

Ik heb dit direct voor je geregeld en zodra het pakket met jouw nieuwe modem onderweg is, zul je een e-mail van DHL ontvangen. Zo kan je het pakket volgen en weet je precies wanneer het nieuwe modem bij jou op de stoep staat! Deze kan je vervolgens zelf aansluiten. Het oude modem hoef je niet retour te sturen, maar mag je langsbrengen bij een milieustraat. 

Laat je het me weten als dit ervoor gezorgd heeft dat de problemen zijn opgelost? 

Nora, hartelijk dank. Ik laat het je weten.

 

Mvg, Bas

Goedemiddag, Ik herken mij volledig in het bericht van AKBaske. Ook hier geregeld wifi uitval op de Huawei modem. Recent een wifi punt ontvangen van (nog) t-mobile (een Zyxel) om het bereik boven beter te maken. Maar stabiliteit laat nog te wensen over. Ook bij de wissel van boven naar beneden is nog veel uitval, waardoor ik vermoed dat de Zyxel wifi punt niet echt lekker samenwerkt met de Huawei (hoewel mij door support werd verteld dat het huawei modem ook Mesh zou ondersteunen.

 

Overigens is er al een nieuwe media converter onderweg via DHL, maar het pakket bevat naar mijn weten geen nieuwe modem.

 

CORRECTIE: Pakket is net binnen, nieuwe modem zit er bij! :) Nu nog wachten op de monteur…. terwijl het maar 2 draadjes zijn…. :)

Hallo @Nora van Odido, ik heb tot op heden nog geen nieuw modem ontvangen dus er is ergens iets niet goed gegaan. 

 

Mvg, Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AKBaske, goed dat je dit hebt opgemerkt.

Er is inderdaad iets mis gegaan met de swap. Ik heb het zojuist voor je in orde gemaakt, je zult zometeen een e-mail ontvangen met alle details er in! 

Ja klopt, heb een mailtje gekregen. toppie. Dank je wel. 

@Tommie van Odido Ik heb een mailtje gekregen met de melding:

(Je nieuwe apparatuur is onderweg! Je kan je bestelling volgen in de Odido App of op mijn Odido. We sturen je ook een e-mail met de track en trace code.)

 

maar als ik naar mijn Odido account ga dan staat er geen bestelling actief. Dus er gaat nu geen modem verzonden worden.

 

wanneer krijg ik een nieuw modem want zo moeilijk kan dit toch niet zijn hoop ik.

mvg

Ik wacht het nu even af @Tommie van Odido zojuist een mailtje gekregen met DHL gegevens. Dat is een goed teken.

voor nu bedankt iedereen 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AKBaske, dat is inderdaad gek. Als we naar jouw Mijn Odido kijken zien we alles goed gekoppeld staan? Log je in met hetzelfde e-mailadres als die van hier op de Community? 

@Tommie van Odido geen idee hoe dat kan. Misschien ergens een systeem bug. Inmiddels is het modem verzonden dus het is nu wel goed gegaan. Dank voor de hulp. 👍

Beste @Tommie van Odido 

Het modem dat ik heb ontvangen is het verkeerde T-56 model. Hier heb ik niks aan want ik heb geen glasvezel. Op het t56 model zit geen DSL poort. 
 

Ik moet het T-54 model hebben.

graag het juiste modem opsturen.

 

Mvg, Bas

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AKBaske, dat is inderdaad niet helemaal de bedoeling. Ik heb je direct de T-54 opgestuurd. Omdat de order van de T-56 nog niet voldaan is kan ik deze er nog niet uithalen. Dit zal een paar dagen duren voordat deze op gereed is gezet in het systeem. Dan kan ik deze opgeven voor retour. Zou je over een paar dagen weer aan de bel kunnen trekken? Alvast bedankt! 

@Tommie van Odido oke! 👍 heb nog geen mail bevestiging gekregen daarvan. 

mvg Bas

Hallo,

Ik heb wat problemen met mijn HG659 modem.

Is het mogelijk dat het oude beestje vervangen wordt voor een nieuwer model.

Alvast bedankt.

vriendelijke groet.

Danny

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Danny J, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb je direct een nieuw modem opgestuurd. Ook zag ik dat je nog in bezit was van onze oude TV Box. Deze heb ik ook meteen maar vervangen voor een nieuwe. Je ontvangt hier zo direct een bericht over en zodra alles verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik wens je nog een prettige dag. 

Hi @Danny J, welkom op onze Community!

Hiervoor ben je aan het juiste adres. Ik ben meteen voor je gaan kijken en heb je direct een nieuw modem opgestuurd. Ook zag ik dat je nog in bezit was van onze oude TV Box. Deze heb ik ook meteen maar vervangen voor een nieuwe. Je ontvangt hier zo direct een bericht over en zodra alles verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Ik wens je nog een prettige dag. 

top hartstikke bedankt👍

Hallo,

Pas over gegaan naar glasvezel. En vanaf begin steeds verbindingsproblemen een paar keer per dag, internet ligt er dan volledig uit en na een minuutje weer terug. Erg vervelend met TV kijken (NLZiet). Er is in huis niets veranderd, met mijn oude koper tmobile abbo deed alles het perfect. 

Ik heb een vermoeden dat het aan mijn modem ligt Huawei HG659, ik lees dat deze EOL is en aan vervanging toe is. Wat moet ik hier voor doen?

gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MRTierie, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het Huawei modem is officieel nog niet EOL. Wel merken we steeds vaker verbindingsproblemen. Daarom heb ik direct een nieuw modem opgestuurd. Hier zul je zo direct een bericht over ontvangen. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido!  

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb wat problemen met mijn HG659 modem.

Is het mogelijk dat het oude beestje vervangen wordt voor een nieuwer model.

Alvast bedankt.

vriendelijke groet.

Danny

 

Wou er al een topic over openen maar zie dat ik niet de enige ben dus, bij mij is het m’n Zyxell die de laatste tijd begint te haperen. Zowel m’n Sonos als Smart Life-netwerk gaven veel problemen nadat een modem-reset (enkele keren in 1 maand) nodig was, en de router-interface via m’n browser is traag en blijft vaak hangen. Firmware-update zoeken/fabrieksreset en bekabeld aansluiten heeft niet geholpen helaas. 
 

Dus je raadt het misschien al: ook van mij de vraag of m’n modem vervangen zou kunnen worden. :) en als we dan toch moeten vervangen liefst zo’n nieuwere Zyxell met WiFi6 uiteraard; dan kan ik weer wat jaartjes vooruit ;)

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Loekbhz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een T-56 naar je opgestuurd. Dan kun je weer ff vooruit! Je ontvangt hier zo meteen een bericht over. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

Reputatie 1

Hey @Loekbhz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een T-56 naar je opgestuurd. Dan kun je weer ff vooruit! Je ontvangt hier zo meteen een bericht over. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

Top zeg! Al dat gezeur en geklaag over Odido, pff.. alleen maar lof voor jou en je collega’s 💪🙌🏻 

Reputatie 1

Hey @Loekbhz, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik heb een T-56 naar je opgestuurd. Dan kun je weer ff vooruit! Je ontvangt hier zo meteen een bericht over. Zodra het nieuwe modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido.

Hoi Tommie, 

Waar zou ik dat berichtje moeten ontvangen? :) zie nog niets, en ook in Mijn Odido niet?

Ons modem Huawei moet 2 x per dag gereset worden . Kan deze omgewisseld worden a.u.b. 

hoor het graag . Merci gr Swen

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Loekbhz, ik heb het gelijk voor je nagekeken en het klopt dat je nog geen bericht hebt ontvangen. We hebben het nieuwe modem voor je verstuurd naar ons distributiecentrum, maar DHL heeft deze nog niet ontvangen. Zodra het pakket door DHL opgehaald is, zul je een e-mail van ze ontvangen met een track-en-trace code. Zo weet je precies wanneer het nieuwe modem bij jou bezorgd gaat worden! 

 

@swensnellings, voor jou heb ik direct een modemwisseling aangevraagd! Ook jij zult een e-mail met een track-en-trace code ontvangen zodra DHL het pakket ontvangen heeft en deze onderweg is. Het oude modem hoef je vervolgens niet retour te sturen, maar mag je inleveren bij een milieupunt. 

Top ,

 

bedankt voor de service

Reageer