Ik kan bepaalde mails niet versturen

  • 13 December 2023
  • 2 reacties
  • 30 Bekeken

Van af begin oktober krijg ik bij mail verzonden naar KPN, Planet en Telfort adressen de boodschap:

This is the mail system at host smtp04.glasoperator.nl. I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.
The mail system

Soms is de host smtp03.glasoperator.nl.
Ik kan mails van de betreffende adressen wel ontvangen. Ik heb een t-mobilethuis adres.

Vervelend dat mails niet aankomen. Wat kan ik hier aan doen?

 

Jason van Odido 4 maanden geleden

Hoi @wvehbr, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Het klinkt alsof de desbetreffende e-mailadressen geblokkeerd zijn, ofwel voor inkomende post ofwel voor verkeer vanuit specifieke servers. Daar kunnen wij jammer genoeg niet veel aan veranderen - zeker niet omdat de t-mobile inbox vanaf eind maart verdwijnt. Wat je wel kunt proberen, is om te checken of jouw adres wellicht blacklisted is. Het zal wel niet, maar het is een goede check om één en ander uit te sluiten. 

@louisL Heb jij als deskundige nog tips of zie ik zaken over het hoofd?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wvehbr, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Het klinkt alsof de desbetreffende e-mailadressen geblokkeerd zijn, ofwel voor inkomende post ofwel voor verkeer vanuit specifieke servers. Daar kunnen wij jammer genoeg niet veel aan veranderen - zeker niet omdat de t-mobile inbox vanaf eind maart verdwijnt. Wat je wel kunt proberen, is om te checken of jouw adres wellicht blacklisted is. Het zal wel niet, maar het is een goede check om één en ander uit te sluiten. 

@louisL Heb jij als deskundige nog tips of zie ik zaken over het hoofd?

Reputatie 6
Badge

@Jason van Odido / @wvehbr : de mogelijkheden die ik zie zijn: of een verkeerd emailadres (de mail die je binnenkrijgt heeft een verkeerd reply-to adres (schuld van de verzender) of de Odido mail server kan de bestemmings email server niet bereiken of er is/ was een probleem met de dmard records van Odido (tijdens de migratie van T-mobile naar Odido adressen, zijn email adressen veranderd van T-mo naar Odido??) waardoor de ontvangende servers de mail niet accepteerden. Ik weet niet of de KPN servers Dmarc  checks doen en mail rejecten. Houdt het even in de gaten of het probleem nog vaker optreedt. Daat Odido toch stopt met email zul je toch binnenkort een andere oplossing moeten verzinnen. Stap dus nu over op een andere email provider: outlook.com of zo. Ik zelf gebruik nu zoho met een eigen domain.

Reageer