Beantwoord

Ik kan geen gebruik maken van de overstapservice

  • 13 July 2023
  • 8 reacties
  • 109 Bekeken

Twee weken geleden is er glasvezel geïnstalleerd in mijn woning door T-mobile, nu wil ik graag een abonnement afsluiten en gebruik maken van de overstapservice. Tijdens het samenstellen van een pakket krijg ik de volgende melding:
 

“Er wordt nu Glasvezel aangelegd in jouw wijk. We verwachten vanaf week 30 je woning aan te sluiten op het nieuwe netwerk. … Omdat je aansluitdatum nog niet exact bekend is, kun je helaas geen gebruik maken van onze Overstapservice”

 

Nu dacht ik even te wachten omdat er vorige week nog week 29 stond, maar dat is nu alweer een week verplaatst. Kan ik als nog gebruik maken van de overstapservice aangezien mijn woning al is aangesloten? Ik wil namelijk niet het risico nemen om straks met dubbele kosten te zitten.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 July 2023, 09:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stefwint 

Wanneer de opleverdatum van het glasvezel nog niet bekend is dan kan het zijn dat je de overstapservice niet kan gebruiken omdat de aansluitdatum maximaal 120 dagen in de toekomst moet liggen.

Het glasvezel is denk ik nog niet gereed voor gebruik en daarom is bij T-Mobile nog niet bekend dat je bent aangesloten op glasvezel.

Als je nu een T-Mobile abonnement afsluit en je oude provider opzegt wanneer de installatiedatum bekend is dan moet het ook goed komen.

Hallo @Stefwint 

Wanneer de opleverdatum van het glasvezel nog niet bekend is dan kan het zijn dat je de overstapservice niet kan gebruiken omdat de aansluitdatum maximaal 120 dagen in de toekomst moet liggen.

Het glasvezel is denk ik nog niet gereed voor gebruik en daarom is bij T-Mobile nog niet bekend dat je bent aangesloten op glasvezel

 

Hi @Waqqas,

De website van T-mobile geeft aan dat er glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Daarnaast hebben de monteurs de verbinding ook getest toen ze deze kwamen installeren. Is de melding in mijn eerste bericht wellicht gebaseerd op wijk niveau in plaats van woning? 

Reputatie 7
Badge +15

@Stefwint

Dat zou kunnen 

Indien je nu een glasvezel abonnement afsluit en je huidige provider opzegt zodra je een afspraak met Guidion hebt gemaakt voor de installatie van de ONT en router dan moet het ook goed komen.

Reputatie 3

Dit alles heeft met verschillende systemen en afdelingen te maken. Dit is alleen mogelijk mits het er al minimaal een jaar ligt en actief is. Er zit niks anders op om dit zelf in de gaten te houden en te regelen. Zodra je weet wanneer je het in kan laten gaan kan je gelijk je oude opzeggen. Zodat de overlap niet zo groot is. Heb zelf een week na installatie de oude af laten lopen. Zodat er een back-up zou zijn als het nog niet goed zou werken.

Vorige week heb ik een glasvezel abonnement afgesloten met de gedachte dat dit allemaal niet zo lang zou duren. Vervolgens kreeg ik een mailtje met de status van mijn bestelling waarin stond dat de netwerkpartner rond januari-februari 2024 verwacht te beginnen met de werkzaamheden in mijn straat terwijl deze werkzaamheden al lang klaar zijn. Daarnaast heeft OpenDutchFiber de glasvezelkabel begin deze maand bij mijn woning naar binnen gehaald, geïnstalleerd en doorgemeten.

Gisteren dus even contact gehad met de fiber afdeling van T-mobile. Zij gaf aan dat in hun systeem inderdaad nog niet was doorgegeven dat de glasvezelverbinding gereed is en dat dit nog wel een tijd zou kunnen duren. Uiteindelijk dus toch het abonnement maar weer geannuleerd. 

Ik lees op het forum meerdere berichten dat de communicatie tussen T-mobile en de externe netwerkpartijen niet altijd even vlekkeloos verloopt. Neem aan dat dat nu dan ook het geval is?

Voor nu blijf ik dus nog maar bij mijn oude provider.

Reputatie 7
Badge +15

@Stefwint

Jammer om te lezen dat je het abonnement alweer geannuleerd hebt, waarschijnlijk waren er nog wat werkzaamheden buitenshuis nodig om te zorgen dat het glasvezel gereed is voor gebruik 

Hiervoor had je zelf ODF kunnen contacteren en anders had een moderator ervoor kunnen zorgen dat je zo snel mogelijk kon genieten van T-Mobile glasvezel.

@Stefwint

Jammer om te lezen dat je het abonnement alweer geannuleerd hebt, waarschijnlijk waren er nog wat werkzaamheden buitenshuis nodig om te zorgen dat het glasvezel gereed is voor gebruik 

Hiervoor had je zelf ODF misschien kunnen contacteren en anders had een moderator kun en zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van T-Mobile glasvezel.

 

Aan de telefoon kreeg ik de indruk dat dit nog wel een tijd kon gaan duren, dus dan sluit ik liever een abonnement af wanneer ik zeker weet dat er geleverd kan worden. En daarnaast lijkt het mij vanzelfsprekend dat als ik een dienst ergens afneem, ik niet zelf achter andere partijen aan hoef te gaan. Maarja, wie weet krijg ik binnenkort als nog bericht dat alles gereed is :). 

Reputatie 7
Badge +15

@Stefwint

De facturering bij T-Mobile begint pas op het moment dat de Guidion monteur thuis de mediaconverter en router komt installeren, dus daar hoefde je je geen zorgen over te maken.

Die datum van januari-februari 2024 klopt waarschijnlijk niet omdat alles al bij jou is geïnstalleerd en dat is nog niet bekend. Het is tenslotte maar een verwachting.

Reageer