internet opgezegd en krijg onterecht factuur

  • 26 March 2024
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Beste Odido,
Vandaag krijg ik een rekening via de mail €58,68.
Hier schrik even van!
Ik heb des tijds glasvezel internet van jullie gehad op mijn oud adres, ik ben toen gaan verhuizen en zou mijn internet doorlopen op het nieuwe adres. 
Ik had via de account geen inzage op mijn contract, ik heb toen met de klantenservice gebeld en hier om gevraagd. Uw klantenservice zegt: uw contract is al maand geleden verlopen! En dat ik maandelijks kan opzeggen. Ik heb als gevolg de contract beëindigd door dat uw klantenservice mij deze informatie geeft. Ik verzoek u, de gespreksopname hiervan terug te luisteren. Daarbij heeft uw klantenservice mij dus foutieve informatie verschaft en als er een afkoopsom zou zijn, dan had uw klantenservice mij hierop moeten waarschuwen. 

Graag verzoek ik u het gesprek terug te luisteren en de factuur in te trekken.

Met vriendelijke groet, 
A el bazi

Teresa van Odido 30 dagen geleden

Welkom op onze Community! @Balthazar88 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Allereerst mijn excuses voor de miscommunicatie, dat had niet mogen gebeuren. 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie gelukkig dat er al een verzoek tot kosteloos opzeggen is ingediend. Voor nu zie ik dat deze nog in behandeling is. Zodra er uitsluitsel is, wordt je hierover gecontacteerd. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta klaar om verder te helpen! 

Bekijk origineel

2 reacties

Voor het opzeggen van me contract bij odido, heb ik een bevestigingmail gehad. In de mail staat ook nergens beschreven dat ik me contract binnen de contractdatum beëindiging en hier kosten aan verbonden zijn.

Maar telefonische werdt er niets gesproken over kosten of dat ik opzeg binnen de contractdatum. Ik had overigens problemen met het kunnen inzien van contractgegevens in de app, dat is ook de reden dat ik de klantenservice bel. De klantenservice hoor ik als klant te kunnen vertrouwen welke informatie met mij gedeeld wordt als ik me contractdatum wil opvragen.

Mevrouw verteld mij dat me contract maand geleden al verlopen was en dat ik nu kan opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Maar nee, achteraf krijg ik een affiche om 3.5 maand te betalen en daar ben ik het niet mee eens. Ik ben in deze ernstig misleid! Als mevrouw aan de klantenservice had gezegd dat me contract nog loopt, dan had ik nog me contractduur voldaan. Alhoewel de verbinding happert, alhoewel ze mij een verbinding van 100mb aansmeren en de verbinding nog net met moeite 30mb binnen kan halen, dat is nog net de kwart waarvoor ik heb betaald! Internet valt vaak weg, lampje valt vaak op rood en start dan weer zelf op. 

Graag het gesprek opname terug luisteren en dan zal het recht zich uitspreken! En graag de factuur intrekken. Anders stap ik naar AFM, Kifid en doe ik ook nog aangifte tegen misleiding/oplichting.

Gisteren auto kapot en nu nog een rekening bovenop, waar ik misleid bent door de klantenservice. Wat een stress!

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Balthazar88 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Allereerst mijn excuses voor de miscommunicatie, dat had niet mogen gebeuren. 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie gelukkig dat er al een verzoek tot kosteloos opzeggen is ingediend. Voor nu zie ik dat deze nog in behandeling is. Zodra er uitsluitsel is, wordt je hierover gecontacteerd. 

Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen, laat je het mij dan weten? Ik sta klaar om verder te helpen! 

Reageer