Kan ik gratis abonnement beeindigen omdat ODIDO aantoonbaar niet werkt

  • 23 October 2023
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

ik heb nu al een paar weken problemen met de kwaliteit van het tv beeld.

Dagelijks meet ik de internet snelheid en er zijn dagen waar de meting aangeeft dat nog geen 30MBs gehaald kan worden. Enkele dagen meet ik wel 100 MBs maar ik heb een abonnement voor 400MBs download.

Ik heb kopieën van de metingen opgeslagen dus kan het bewijzen.

Omdat ik ook nooit iemand van ODIDO via telefoon kan bereiken wil ik graag mijn abonnement beëindigen. Ik ga ervan uit dat ODIDO contract breuk heeft veroorzaakt en daarom wil ik zonder kosten mijn abonnement beëindigen. Kan dat zonder dat ik boete moet betalen?

Tommie van Odido 6 maanden geleden

Hi @aschwarz, welkom op onze Community!

Wat @eric zegt klopt. Je dient ons namelijk 30 dagen de tijd te geven om het voor je op te lossen. Lukt dit niet? Dan mag je het contract inderdaad kosteloos opzeggen. Ik ben nu wel erg benieuwd naar jouw verbinding. Ik los het namelijk graag voor je op. Zou je een volledige speedtest bekabeld kunnen aanleveren? Dan kunnen wij een onderzoek doen naar de glasvezellijn en dit hopelijk voor je oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Helaas, dit werkt niet zo. Je moet eerst een storing melden en de provider de gelegenheid geven om het op te lossen. Formeel moet je een aangetekende brief sturen etc. Maar Odido zegt gewoon, als het niet lukt om het binnen 30 dagen na het openen van een storingsticket op te lossen , kun je zonder gedonder en rechtsbijstand van het contract af.

Maar we beginnen bij het begin. Hoe ziet je thuis netwerk eruit en hoe heb je de metingen gedaan. Heeft het ooit wel snel gewerkt? 

Helaas, dit werkt niet zo. Je moet eerst een storing melden en de provider de gelegenheid geven om het op te lossen. Formeel moet je een aangetekende brief sturen etc. Maar Odido zegt gewoon, als het niet lukt om het binnen 30 dagen na het openen van een storingsticket op te lossen , kun je zonder gedonder en rechtsbijstand van het contract af.

Maar we beginnen bij het begin. Hoe ziet je thuis netwerk eruit en hoe heb je de metingen gedaan. Heeft het ooit wel snel gewerkt? 

hallo Eric, het meten doe ik met verschillende aanbieders (Odido, Ziggo, Kpn itc) ik meet alleen Wifi en dan op max 3 meter van de router. in de periode van T-mobile kwam ik meestal op zo rond 300MBs download. Vervelend is vooral dat het TV beeld op een SONY BRAVIA OLED via eternet cabel direct verbonden met de router, meer op een onrustig analoge TV beeld lijkt.

Als ik de service van ODIDO bel en ik krijg na minuten wachten iemand te spreken wordt na een paar minuten de verbinding verbroken. Bah, dat is al drie keer gebeurd. Ik word er moedeloos van.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @aschwarz, welkom op onze Community!

Wat @eric zegt klopt. Je dient ons namelijk 30 dagen de tijd te geven om het voor je op te lossen. Lukt dit niet? Dan mag je het contract inderdaad kosteloos opzeggen. Ik ben nu wel erg benieuwd naar jouw verbinding. Ik los het namelijk graag voor je op. Zou je een volledige speedtest bekabeld kunnen aanleveren? Dan kunnen wij een onderzoek doen naar de glasvezellijn en dit hopelijk voor je oplossen!

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Reageer