Klacht Opzegging zonder toestemming

  • 18 September 2023
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik ben al sinds januari (2023) bezig met een glasvezel aansluiting deze zou eerst in maart worden opgeleverd.
Op advies van een t-mobile medewerker toen mijn ziggo aansluiting opgezegd..
Eind maart heb ik deze opzegging terug kunnen draaien want de glasvezel aansluiting was nog niet in orde (wijkcentrale was niet af)
Maanden zitten wachten en eindelijk half augustus was het zover 30 augustus zou de vezel naar binnen getrokken worden en getest en zou ik van het glasvezel gebruik kunnen gaan maken.
Kreeg vanuit T-Mobile een doos binnen met modem en tv decoder. (dit was rond 23 augustus heb toen met T-Mobile gesproken en alles zou nu goed gaan ik kon nu zeker mijn ziggo opzeggen)
En 30 augustus stond er een 4 tal mannen in mijn huis de aansluiting in orde te maken…….
En toen begon de gezeur ze konden de vezel niet testen want de wijkcentrale (POP)(HKKA1F) was niet af…. 
Maar ik moest me geen zorgen maken dit was al vergevorderd en dit kon met enkele dagen hooguit een week of anderhalf wel in orde zijn…
Het is nu 18 september na gebeld te hebben met ODF en Odido (T-mobile) komt er nu naar buiten dat deze aansluiting pas in December af gaat zijn (3e datum / maand sinds ik bezig ben met ze)
Aangegeven dat ik helemaal niet blij ben met deze service want ik mag nu weer met hangende pootjes terug naar ziggo om een opzegging te cancelen… (je voelt je immers onderhand een beetje voor lul staan) Werd ik doorverbonden met de afdeling SAFE heb deze vrouw een kleine 20 seconden aan de telefoon terwijl ik mijn verhaal doe krijg ik SMSjes binnen dat mijn klantvoordeel komt te vervallen…
Ja zegt ze heb net u aansluiting voor thuis opgezegd want mijn collega had aangeven dat u dit wou…..
Oftewel zonder verder overleg of überhaupt mijn toestemming word je aansluiting zo door het putje heen gespoeld… Toen heb ik maar is om een manager gevraagd want sorry alle respect van dien dit zijn niet de normale gang van zaken.. krijg je gewoon dood simpel te horen sorry maar dat kan ik niet doen (voelt meer van dat wil ik niet doen...) en de opzegging/annulering  is definitief kan niks meer aangedaan worden.

Ik weet niet of dit de normale gang van zaken is binnen Odido maar ben bezig met mijn volledige gezin (mobiele abonnementen) over te zetten vanuit Vodafone en dus die overstap van Ziggo uit… Maar begin me nu af te vragen of ik wel naar de juiste partij aan het gaan ben…

 

groet,

Michael

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Michael_H, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit lijkt niet helemaal de bedoeling. Ik ben daarom gaan kijken en zie dat de desbetreffende collega aangeeft dat de klant (jij) wilde opzeggen en toen heeft doorverbonden met de safedesk. Zo te lezen is dit niet het geval. De opzegging is al te ver om terug te draaien in mijn systeem. Dat betekent dat ook ik hier niks meer mee kan doen jammer genoeg. De enige optie die jij nu nog hebt, mits je nog bij ons wilt blijven, is een nieuw contract aangaan. Zo niet, wens ik je heel veel succes bij je nieuwe provider.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Michael_H, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit lijkt niet helemaal de bedoeling. Ik ben daarom gaan kijken en zie dat de desbetreffende collega aangeeft dat de klant (jij) wilde opzeggen en toen heeft doorverbonden met de safedesk. Zo te lezen is dit niet het geval. De opzegging is al te ver om terug te draaien in mijn systeem. Dat betekent dat ook ik hier niks meer mee kan doen jammer genoeg. De enige optie die jij nu nog hebt, mits je nog bij ons wilt blijven, is een nieuw contract aangaan. Zo niet, wens ik je heel veel succes bij je nieuwe provider.

@Tommie van Odido ik denk dat er best wel even gekeken mag worden naar de procedures?
Want een opzegging er door heen drukken zonder enig overleg / bevestiging dat je dit wil lijkt me niet de bedoeling.

Ik ga hem opnieuw aanvragen hoop alleen dat ik niet al de hardware nu weer terug moet sturen om vervolgens het weer terug te krijgen…

@Tommie van Odido heb alles opnieuw aangevraagd deze keer met overstap service.
Ze geven dan aan dat je een account moet aanmaken maar die heb ik al om gegevens binnen 3 dagen aan te leveren om de overstap service te laten werken.
Waar kan ik dat vinden?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Michael_H, we hebben hier een hele procedure voor. Dit mag namelijk niet zomaar gebeuren, daar ben ik het helemaal mee eens. De desbetreffende collega die het opgezegd heeft heeft het alleen zo gelogd dat de opzegging vanuit jou gekomen is.

 

 Ik ga hem opnieuw aanvragen hoop alleen dat ik niet al de hardware nu weer terug moet sturen om vervolgens het weer terug te krijgen…

Dit zal jammer genoeg wel moeten. Het apparatuur is namelijk geregistreerd op het abonnement wat je afsluit. Je dient het oude apparatuur terug te sturen en je ontvangt een nieuw pakket.

 

Waar kan ik dat vinden?

Je dient een account aan te maken op Mijn Odido, daarna kun je je abonnement koppelen en alle gegevens inzetten. Ik zie namelijk dat je het Internet + TV abonnement nog niet gekoppeld hebt aan je mobiele abonnement. Ik heb je mobiele abonnement ontkoppeld en je initialen alvast goed gezet, dit stond namelijk verkeerd waardoor je het Internet + TV abonnement niet kunt koppelen. Als je nu inlogt zie je geen abonnementen staan. Lukt het om deze toe te voegen?

@Tommie van Odido heb mijn mobiel terug toegevoegd 

als ik het thuis abo wil toevoegen moet ik de laatste 5 van rekening nr toevoegen krijg ik het volgende…

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Michael_H, hier was ik inderdaad al bang voor. Deze melding komt omdat je rekeningnummer te vaak in ons systeem staat, dus door je nieuwe aanvraag. Dit kan ik makkelijk voor je oplossen als je een tijdelijk ander rekeningnummer bij de hand hebt. Kan je mij een privébericht sturen met een ander rekeningnummer? Dan wijzig ik deze tijdelijk en dan moet je je abonnement kunnen koppelen. Daarna kun je het rekeningnummer weer veranderen! 

Reageer