Beantwoord

Klacht overstapservice

  • 9 November 2023
  • 19 reacties
  • 278 Bekeken

Wat een waardeloze ervaring. Waarom verschuilt een klantenservice zich achter een overstapdossier?

Ik heb op 7 juli 2023 een overstapdossier aan laten maken in de Odido winkel in Hengelo (ov) met als duidelijk gecommuniceerde aansluitdatum 25 oktober 2023. Nee mevrouw, geen probleem. Wij regelen de overstap voor u, u hoeft niets te doen.

Nu 6 telefoontjes naar de klantenservice, 6 verschillende medewerkers en beloftes verder kan ik alsnog gaan opdraaien voor dubbele abonnementskosten en toch ook de activatie kosten van 30 euro. Nee hoor, hoeft u niet te betalen, Wel dus, en van de abonnementskosten krijgt u niet meer dan 40 euro vergoed, want zo gaat dat bij Odido???? Wat een waardeloos gedoe. En bent u t er niet mee eens stuur dan maar een aangetekende brief naar ons hoofdkantoor. O ja, nog meer kosten maken voor iets waar ik niets aan kan doen. Ja daar lijkt t op zegt de medewerker zojuist.

 

Ik ben overgestapt met 2 mobiele abonnementen en internet, maar dit is echt te slecht om te branden.

 

Wat gaan we hier aan doen Odido?????

Ik ben niet in gebreke gebleven, heb uren gespendeerd aan de telefoon

icon

Beste antwoord door Aici13 12 November 2023, 16:09

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Aici13, allereerst van harte welkom op de Community! Leuk dat je met zowel je mobiele als internetabonnement voor ons hebt gekozen. Minder fijn dat je deze ervaring hebt gehad en ik had je dit graag willen besparen. Ik zie inderdaad een aantal cases en ik zag dat er al collega's mee bezig zijn, dus geef ons heel even de tijd om dit voor je uit te zoeken en - waar mogelijk te schakelen met collega's - dan komen we zo snel mogelijk bij je terug wat betreft de overstapservice. Geen zorgen, dit komt helemaal goed!

Voor nu wens ik je alvast een fijn weekend.

Bedankt voor je reactie, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Ik hoefde geen activatie kosten te betalen zei collega Jacco.... Nee hoor ik zie ze niet staan... Not. Ik moet dat wel betalen. Gisteravond na mijn zoveelste poging om contact te zoeken en dit fatsoenlijk op te lossen krijg ik te horen dat ik maar een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van Odido moet gaan sturen. Die kunnen misschien wat doen????? Nog meer betalen? Ik wil gewoon de kosten die ik moet betalen bij kpn vergoed krijgen. Die zou ik niet meer moeten hoeven betalen als Odido zijn werk goed had gedaan. Activitatiekosten net zo goed schrappen. T is makkelijk om een klant binnen te kletsen en als de gegeven informatie die niet klopt is het ineens mijn probleem???? Ik vind t echt schandalig hoe hier mee wordt omgegaan.

Ja diverse logs en beschreven cases, maar wat schiet ik daar mee op

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Aici13, geen zorgen! Ik heb meteen de activatiekosten vergoed. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Daarnaast wil ik je vragen om ons een screenshot te sturen, zodra je je eindafrekening van KPN binnen hebt (je kunt je persoonsgegevens doorstrepen). Dan kunnen wij een vergoeding aanmaken. Nogmaals excuses voor deze ervaring, ik wil het graag op deze manier rechtzetten! 😊 Groetjes, Ishana

Hoi @Aici13, geen zorgen! Ik heb meteen de activatiekosten vergoed. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Daarnaast wil ik je vragen om ons een screenshot te sturen, zodra je je eindafrekening van KPN binnen hebt (je kunt je persoonsgegevens doorstrepen). Dan kunnen wij een vergoeding aanmaken. Nogmaals excuses voor deze ervaring, ik wil het graag op deze manier rechtzetten! 😊 Groetjes, Ishana

 

Hallo Ishana

Als dit zo uitgevoerd wordt, ook met de eindafrekening van KPN, dan ben ik uiteindelijk uitstekend door jou geholpen.

Nu nog in kunnen zien wat jij bedoelt want ik zie nog nergens mijn internet abonnement of rekening in de app terug.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Aici13, je dient wel je Internet + TV abonnement gekoppeld te hebben in Mijn Odido voordat je die kunt inzien. Klik op “Ik heb nog een abonnement” en voer je gegevens in om je abonnement te koppelen. 

Dat heb ik. Ik zie klantvoordeel aangegeven staan, maar ik kan geen gegevens inzien van mijn internet voor thuis abonnement 

Reputatie 7
Badge +9

Alleen je mobiele abonnement was gekoppeld @Aici13. Daarnaast stonden je initialen niet gelijk, dit heb ik aangepast. Ik heb je mobiele abonnement ontkoppeld. Als je nu inlogt zie je geen abonnementen staan en dien je beide abonnementen opnieuw te koppelen. Dit zou nu goed moeten gaan! Kan je mij een terugkoppeling geven of het gelukt is? Alvast bedankt. 

Hallo Tommy nee het lukt niet

Ik krijg de melding te zien dat er wat fout gaat, probeer het later nog eens. Dat is wat er steeds staat 

Hoe krijg ik dit nu geregeld?

Ook het nummer van mijn zoon stond in mijn app gekoppeld

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Aici13, goed dat je dit aangeeft! Tommie had alle abonnementen ontkoppeld. Bij welke abonnementen die je koppelt krijg je deze foutmelding, is dat alleen bij Internet + TV of ook bij je mobiel abonnement? Groetjes, Ishana

Hallo Ishana inmiddels heb ik mijn internet abonnement wel kunnen toevoegen. Het abonnement van mijn zoon is niet meer zichtbaar in mijn odido en daarvan wordt nu gezegd dat t gekoppeld is aan een ander account.

 

Verder zie ik wel een volledige factuur inclusief  aansluitkosten van 30 euro voor internet. Deze factuur wordt 21 november afgeschreven. Waar kan ik de creditering van 30 euro die je toegezegd hebt vinden?

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Aici13, dat is een goede vraag! Als je naar ‘Rekeningen’ gaat op Mijn Odido, zul je ook een pagina met ‘Compensaties’ zien: Mijn Odido Internet + TV | Bekijk je facturen of wijzig je abonnement voor thuis. Daar staat de vergoeding bij. Wat betreft het abonnement van je zoon, zet ik je meteen door naar mijn collega's van de mobiele afdeling! 😊 Groetjes, Ishana

Bedankt voor je hulp Ishana. Ik w8 dat dan even af

Hallo Ishana

 

Waar moet ik de rekening naar toe sturen waar op staat dat ik ook abonnementskosten voor kon heb betaald voor de maand november 2023 terwijl dat niet meer had gemoeten?

 

Groetjes Patricia 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aici13, dat hoeft niet. Dit wordt automatisch verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Dit zal de factuur van december zijn! 

Hallo

 

Wat ik vergoed heb gekregen zijn de aansluitkosten. Dit was inderdaag toegezegd, maar ik zie nu nog nergens de dubbele maandkosten voor het abonnement van KPN vergoed staan die zou ik krijgen, rekening KPN heb ik gemaild zoals gevraagd.

Ik ben met deze overstap service niet in gebreke gebleven en wil dat dubbele maandbedrag ook terug zien zoals door jullie beloofd

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Aici13, ik zie dat er nog een credit gemaakt is op 27-11. Deze zal op een volgend factuur worden verrekend. 

Welk bedrag?

 

Reputatie 6
Badge +2

@Aici13 Je hebt op 27-11-2023 een e-mail ter bevestiging ontvangen. Hierin staat ook het bedrag van de credit genoteerd. 

Ik zie een beloofd bedrag voor de aansluitkosten, voor mobiel ivm het aflossen toestelkrediet en viaplay, maar ik heb door jullie fouten met het overstapdossier een maand dubbel betaald. Zoals gevraagd heb ik een screen gestuurd van het kpn maandbedrag naar het info@... Mailadres van jullie. Dat bedrag zou gecrediteerd worden en dat zie ik nog niet.

Graag reactie 

Reageer