Beantwoord

Klopt de verrekening/creditering?

  • 8 February 2023
  • 8 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

Ik heb op 31-12-2022 toegezegd gekregen dat ik € 6.13 verrekend zou krijgen op mijn volgende rekening. Mijn rekening is normaal gesproken €45.00 min €15.00 6 mnd korting min €5.00 Klantvoordeel dus €25 per maand. Als ik van €25.00 €6.13 afhaal kom ik op €18,87 uit. Er is bij mij op 30-01-2023 €20.81 afgeschreven dwz dat ik €4.19 verrekend heb gehad ipv €6.13. 

Klopt het dat ik nog €1.97 tegoed heb of zie ik iets over het hoofd? 

Het factuur maakt het me ook niet echt duidelijk waar het fout gaat…

Hoor graag van jullie hoe het precies zit.

Met vriendelijke groet,

Mike

icon

Beste antwoord door lelieblaadje 8 February 2023, 22:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lelieblaadje 

Had je te maken met een storing? Hier staat uitgelegd hoe de vergoeding wordt berekend, misschien was die €6,13 niet juist.

Reputatie 6
Badge

Beste T-Mobile,

Ik heb op 31-12-2022 toegezegd gekregen dat ik € 6.13 verrekend zou krijgen op mijn volgende rekening. Mijn rekening is normaal gesproken €45.00 min €15.00 6 mnd korting min €5.00 Klantvoordeel dus €25 per maand. Als ik van €25.00 €6.13 afhaal kom ik op €18,87 uit. Er is bij mij op 30-01-2023 €20.81 afgeschreven dwz dat ik €4.19 verrekend heb gehad ipv €6.13. 

Klopt het dat ik nog €1.97 tegoed heb of zie ik iets over het hoofd? 

Het factuur maakt het me ook niet echt duidelijk waar het fout gaat…

Hoor graag van jullie hoe het precies zit.

Met vriendelijke groet,

Mike

Ik vermoed dat je tarief is verhoogd met de inflatiecorrectie. Een moderator kan dat voor je controleren

Reputatie 7
Badge +9

Hi @lelieblaadje, ik ben meteen voor je gaan kijken. Dit heeft inderdaad te maken met de inflatiecorrectie, vandaar de verwarring! In dit topic staat alles over de inflatiecorrectie en hoe dit berekend wordt:   

 

 

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu een fijne dag gewenst!

Reputatie 1

Hi @lelieblaadje, ik ben meteen voor je gaan kijken. Dit heeft inderdaad te maken met de inflatiecorrectie, vandaar de verwarring! In dit topic staat alles over de inflatiecorrectie en hoe dit berekend wordt:   

 

 

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu een fijne dag gewenst!

Dank je wel voor je uitleg, jij ook een fijne dag!

Reputatie 1

Ik heb je link nagelezen en ben tot de conclusie gekomen dat mijn abo niet in de inflatiecorrectie valt.

Nl. Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement.

Mijn abo is ingegaan op 25 oktober 2022 dus ik krijg nog zoals eerder aangegeven  €1.97 van jullie.

Graag hoor ik wanneer dit verrekend wordt.

Reputatie 7
Badge +14

@lelieblaadje Wanneer heb je dat abonnement afgesloten? Dus niet wanneer het is ingegaan!

Reputatie 1

Zover

@lelieblaadje Wanneer heb je dat abonnement afgesloten? Dus niet wanneer het is ingegaan!

Zover als dat bij mij juridisch bekend is je kan niet een abo eerder afsluiten dan de ingangsdatum, dat is de datum vanaf wanneer ik internet geleverd heb gekregen en dus de datum vanaf wanneer betaling verschuldigd is.

Het blijkt dus ook dat ik komende maand (februari) ook 25 euro moet betalen wat correct is vanuit mijn optiek (dus niet 25 euro + inflatiecorrectie). 

Volgens jullie site:

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Is jouw contract op of na 1 oktober 2022 afgesloten of verlengd? Dan zal het abonnementstarief pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

Wat ik hiermee bedoel dus, je kan niet ene maand wel een inflatie correctie toepassen en dan weer niet...

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @lelieblaadje goed dat je dit hebt uitgezocht. De aanvraagdatum is niet de ingangsdatum. Je hebt bij ons het abonnement op 23-09-2022 aangevraagd, dus val je in de correctie van 2023. Wij berekenen elk jaar de nieuwe inflatiecorrectie, alle klanten hebben hier, uiteindelijk, mee te maken. Ik hoop je hiermee toch nog voldoende informatie gegeven te hebben. 

Reageer