lijn bezet bij vast bellen

  • 30 April 2024
  • 3 reacties
  • 23 Bekeken

Goedendag,

Hopelijk kan iemand van Odido mij helpen. Mijn vast bellen werkt sinds dag 1 niet. Kan niet bellen of gebeld worden.Alsof de lijn bezet is. Kunen jullie controleren of vanuit jullie kant wel alles goed staat? Ik heb het volgende al geprobeerd.

- Harde reset van de modem 

- Telefoon meerdere keren al van stroom afgehaald en modem diverse keren opnieuw gestart

- getest met andere merk telefoon, zelfde probleem

- Telefoon aangesloten op phone2 werkt ook niet, terug op phone1 werkt nog steeds niet

- telefoon icoontje brandt gewoon netjes op de modem.

Volgens mij heb ik van alles geprobeerd wat mogelijk is. Kunnen jullie vanuit jullie kant kijken of alles wel goed staat( portering,instellingen etc)

 

Bedankt


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sompie79, heel fijn dat je al zoveel hebt geprobeerd en handig dat je het zo goed op een rij kon zetten, top! Aan onze kant staan alle instellingen goed. Voor de zekerheid heb ik de instellingen opnieuw ingeladen op het modem. Kan je testen of je nu wel meer leven op de lijn hebt? Mocht de vaste telefoon nog steeds niet werken, kan je dan twee datums en tijdstippen geven waarop het niet lukte om iemand te bellen? Zo kunnen we gerichter naar de geschiedenis van de telefoon kijken. Dit mogen ook zeker twee belpogingen vlak na elkaar zijn.

Ik ben benieuwd, ik laat het graag voor je uitzoeken! 😃

Hi Cal,

Ik heb net ( 17.30) naar mijn nummer gebeld en ook uitgebeld maar krijg bij beide pogingen nog steeds lijn bezet. Ik had vooraf de modem opnieuw opgestart.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sompie79, helemaal perfect, dankjewel! Ik heb alle informatie gebundeld en doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen een onderzoek voor je openen en zodra er meer bekend is zal je hier als eerste meer over horen. Zelf verwacht ik dat een aanpassing van de modeminstellingen of mogelijk een monteur om het modem te vervangen de meest waarschijnlijke opties zijn. Je zou zelf nog een alternatieve RJ11 kabel tussen de vaste telefoon en het modem kunnen proberen, maar omdat je ook al een andere vaste telefoon hebt getest vermoed ik dat je hier ook al aan hebt gedacht.

Wij gaan hier voor je induiken, ik verwacht dat je snel weer zorgeloos kan bellen! 🙂

Reageer