Miscommunicatie terugsturen apparatuur

  • 1 March 2024
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Beste Odido,

Begin december ben ik verhuisd en heb mijn Odido abonnementen meegenomen. Bij het oversluiten heb ik aan de telefoon gevraagd wat ik met de oude apparatuur moest doen. Als deze retour zou moeten zou ik daar nog bericht van ontvangen, maar waarschijnlijk kon ik deze gewoon meeverhuizen kreeg ik te horen. Er is vervolgens toch een pakket bezorgd met nieuwe apparatuur. Ik had niks gehoord over het terugsturen van de oude apparatuur dus bij installatie nog maar even aan de monteur gevraagd wat ik daar nou mee moest doen. Hij gaf aan dat als ik wat moest terug sturen ik daar wel een mail of brief over zou krijgen en dat het soms bij wat oudere apparatuur niet nodig is. Dit las ik inderdaad ook online en ik kon ook geen verzendlabel o.i.d. vinden in mijn account. Ik heb vervolgens alles bewaard met de gedachte dat mochten jullie het toch nog terug willen dat ik het dan wel zou horen. Ik heb verder nooit meer wat gehoord en nu zag ik een paar dagen geleden dat er 165 euro bovenop mijn huidige factuurbedrag geprobeerd was af te schrijven. Hierover gebeld en na veel zoeken kwamen we er achter dat dit voor de apparatuur was. Omdat er ook geen verzendlabel in mijn account zichtbaar was heeft de mevrouw aan de telefoon mij een code gegeven voor het verzenden met DHL. Als ik dan dezelfde dag alles op zou sturen, het verzendbewijs zou bewaren en een mail zou sturen naar Odido zou alles geregeld kunnen worden. De code die ik via de telefoon had ontvangen van de medewerker was volgens de DHL medewerker overigens geen QR-code maar een barcode dus die kon hij niet gebruiken, maar hij heeft gratis een nieuw code gemaakt waardoor ik hem wel heb kunnen versturen. Nu kreeg ik gister per sms een herinnering om de factuur van 165 euro te betalen. Mijn vraag is nu moet ik dit alsnog doen? Ik wil zo'n hoog bedrag niet voor langere tijd moeten missen, maar ik weet ook niet of als ik dit niet betaal er weer een boete bovenop komt o.i.d. En een mailadres kon ik alleen voor zakelijke klanten vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij via deze weg verder helpen. Alvast bedankt voor de hulp!

Teresa van Odido 1 maand geleden

@TessvdBilt Goed dat je hierover een topic start, ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik heb gelijk geprobeerd om jouw oude abonnement te vinden, maar dit is niet gelukt op basis van het Klantnummer en e-mail adres in je profiel. Wil je mij in een privébericht de postcode en het huisnummer van je oude abonnement sturen? Ook ontvang ik graag je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan is de verificatie compleet en kan ik je gelijk verder helpen. 

Ik heb de afbeelding met de track & trace opgeslagen, zodat ik je gelijk verder kan helpen, zodra ik de juiste gegevens binnen hebt! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TessvdBilt 

Staat je klantnummer ingevuld in je community profiel en kan je hier het verzendbewijs uploaden?

De moderators kunnen dit vast wel recht zetten voor je.

Hoi @Waqqas bedankt voor de tip. Mijn klantnummer had ik al ingevuld. Ik kreeg aan de telefoon wel te horen dat de factuur nog gekoppeld was aan mijn oude adres, misschien nog goed om te weten. Hieronder het bewijsje dat ik heb meegekregen bij het afgeven.

 

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat.

 

Reputatie 6
Badge +2

@TessvdBilt Goed dat je hierover een topic start, ik help je graag verder om dit op te lossen! 

Ik heb gelijk geprobeerd om jouw oude abonnement te vinden, maar dit is niet gelukt op basis van het Klantnummer en e-mail adres in je profiel. Wil je mij in een privébericht de postcode en het huisnummer van je oude abonnement sturen? Ook ontvang ik graag je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan is de verificatie compleet en kan ik je gelijk verder helpen. 

Ik heb de afbeelding met de track & trace opgeslagen, zodat ik je gelijk verder kan helpen, zodra ik de juiste gegevens binnen hebt! 

Reageer