misleid bij afsluiten abonnement

  • 20 April 2023
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

op 24 februari 2023 heb ik met jullie gebeld voor een nieuwe afstandsbediening voor de TV-box (deze was kapot). Deze is naar tevredenheid geleverd. Tijdens het gesprek werd mij ook een nieuw jaarabonnement aangeboden. Er zou niks veranderen, behalve de prijs. Ik zou een aantal maanden 37,50 betalen i.p.v. maandbedrag van toen 64,84. Ik heb nog gevraagd of er echt niks zou veranderen. Heb hierbij nog aangegeven dat ik graag ESPN wil behouden. Toen mij nadrukkelijk is gezegd dat er niks zou veranderen behalve de prijs ben ik akkoord gegaan. Dat had ik niet moeten doen. Abonnement is aangepast en ik betaal nu inderdaad 37,50. Echter heb ik geen ESPN meer. Daarnaast is mijn maandbedrag na de actieperiode hoger dan de eerder betaalde 64,84. Ik heb al 2 keer contact gehad met de klantenservice. Gevraagd om het oude abonnement weer terug te zetten of het huidige abonnement, maar dan voor de 64,84 die ik eerder betaalde inclusief ESPN. Beide medewerkers gaven aan dat de 1e medewerker niet goed heeft gehandeld, maar dat ze niks voor mij konden betekenen. 1e medewerkers heeft mij onjuiste informatie gegeven en had mij ook door moeten zetten naar de sales-afdeling wat niet is gebeurd. Mij enige en laatste optie was een 'klacht' via deze community.  Ik hoop dat jullie dit kunnen oplossen. Ik wilde graag een nieuwe afstandsbediening. Deze heb ik gekregen maar moet het nu zonder ESPN doen met een hoger maandbedrag. 

eric 1 jaar geleden

Hoi @Erwinth , welkom bij de community.

Bij een nieuw abonnement hoort ook een bevestiging naar het email adres van je my-tmobile account. Daar had je de nieuwe voorwaarden in kunnen teruglezen. Dat het na de actieperiode duurder wordt dan het oude bedrag is wellicht de case, maar tijdens de actieperiode betaal je wel veel minder. Dus blijkbaar pakt dat toch goed uit voor je. 

ESPN zit gratis en standaard bij het nieuwe TV product van T-Mobile. Misschien doelde jij op ESPN compleet, dat kost inderdaad 10 euro extra. Die kun je in je my-tmobile omgeving wel weer erbij zetten. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Erwinth , welkom bij de community.

Bij een nieuw abonnement hoort ook een bevestiging naar het email adres van je my-tmobile account. Daar had je de nieuwe voorwaarden in kunnen teruglezen. Dat het na de actieperiode duurder wordt dan het oude bedrag is wellicht de case, maar tijdens de actieperiode betaal je wel veel minder. Dus blijkbaar pakt dat toch goed uit voor je. 

ESPN zit gratis en standaard bij het nieuwe TV product van T-Mobile. Misschien doelde jij op ESPN compleet, dat kost inderdaad 10 euro extra. Die kun je in je my-tmobile omgeving wel weer erbij zetten. 

Hoi @Erwinth , welkom bij de community.

Bij een nieuw abonnement hoort ook een bevestiging naar het email adres van je my-tmobile account. Daar had je de nieuwe voorwaarden in kunnen teruglezen. Dat het na de actieperiode duurder wordt dan het oude bedrag is wellicht de case, maar tijdens de actieperiode betaal je wel veel minder. Dus blijkbaar pakt dat toch goed uit voor je. 

ESPN zit gratis en standaard bij het nieuwe TV product van T-Mobile. Misschien doelde jij op ESPN compleet, dat kost inderdaad 10 euro extra. Die kun je in je my-tmobile omgeving wel weer erbij zetten. 

Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Ik heb het inderdaad niet goed verwoord. Ik had ESPN compleet en heb bij het gesprek aangegeven dat ik dat graag wilde behouden. Dit werd ook bevestigd door de medewerker. Hij gaf nog aan dat ik hier een aparte mail over zou ontvangen. Deze mail heb ik nooit ontvangen. Ik heb inderdaad wel de mail ontvangen met de nieuwe voorwaarden. Hier stond dus iets anders dan dat we telefonisch hadden afgesproken. Vervolgens heb ik dus telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. twee keer. aangegeven dat de prijs niet klopte en ik ESPN compleet mis. ESPN compleet ga ik zelf nu niet aanzetten. Dit kost zoals je zelf al aangeeft 10 euro extra. maar dan wordt het dus nog duurder? terwijl mij is verteld dat ik goedkoper uit zou zijn? 

Reputatie 7
Badge +14

Dat weet ik niet. Ligt eraan of je op glasvezel van T-Mobile of dat van KPN zit en of je klantvoordeel hebt omdat je ook mobiele abonnementen hebt.. T-mobile internet via KPN lijnen zijn €15,- per maand duurder. Maar als je de postcode checker gebruikt zie je zelf wat de prijs nu en na de actieperiode is. 

 

Dat weet ik niet. Ligt eraan of je op glasvezel van T-Mobile of dat van KPN zit en of je klantvoordeel hebt omdat je ook mobiele abonnementen hebt.. T-mobile internet via KPN lijnen zijn €15,- per maand duurder. Maar als je de postcode checker gebruikt zie je zelf wat de prijs nu en na de actieperiode is. 

 

Hoi Eric, dat heb ik dus al gedaan en dan ben ik dus een stuk duurder uit dan eerder. Dit terwijl er is gezegd dat dit niet het geval zou zijn. Ik zou graag mijn oude abonnement weer willen. Of het huidige abonnement inclusief ESPN compleet voor 64,84. Als dit beide niet kan dan wil ik graag mijn contract ontbinden. Ik heb gewoon niet gekregen wat mij telefonisch is toegezegd. Ik heb dit opgemerkt en contact opgenomen met de klantenservice. De klantenservice geeft mij gelijk, maar zeggen ook dat ze niks kunnen doen.  Ze hebben mij geadviseerd om een klacht in te dienen via deze community.  

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Erwinth Ik heb het voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat ESPN er niet bij zit. Het is echter niet mogelijk om een verlenging ongedaan te maken. ESPN 1 zit standaard in ons basispakket. Voorheen had jij FOX Eredivisie. Deze is uitgefaseerd en is ESPN Compleet geworden. Ik vermoed dan ook dat mijn collega bij de verlenging het abonnement gehouden heeft zoals deze was en er niet van op de hoogte was dat FOX Eredivisie door de uitfasering eruit zou gaan en niet automatisch wordt omgezet naar ESPN Compleet, omdat dit pakket duurder is dan FOX Eredivisie en meer zenders bevat. Nu zie ik dat er een verzoek was ingediend om het pakket kosteloos aan jou toe te kennen, maar dit verzoek is afgewezen door de afdeling. 

Ik had hier graag verandering in gebracht en ingegaan op jouw verzoek, maar dit is niet mogelijk. Ik probeer toch speciaal voor jou om je hierin tegemoet te komen met een andere oplossing in een ietwat omweg. Nu zie ik dat je met het ESPN pakket aan na de actieperiode € 67,50 zou betalen per maand. Dit is € 2,66 duurder dan je eerst betaalde.

Wat ik voor je kan doen is voor nu het ESPN Compleet pakket aanzetten en je een eenmalige vergoeding te geven van € 29,42 (dit is het bedrag dat je meer betaalt voor hetzelfde pakket voor 12 maanden inclusief de € 2,50 korting voor de eerste maand ESPN Compleet). Zo kom je alsnog weer uit op het bedrag van € 64,84 per maand na actieperiode en heb je ESPN Compleet, maar krijg je dit verschil dus terug in één keer vooraf voor een heel jaar.

Laat je me weten of je hier akkoord meegaat? 😀

Hi @Erwinth Ik heb het voor je nagekeken en ik zie inderdaad dat ESPN er niet bij zit. Het is echter niet mogelijk om een verlenging ongedaan te maken. ESPN 1 zit standaard in ons basispakket. Voorheen had jij FOX Eredivisie. Deze is uitgefaseerd en is ESPN Compleet geworden. Ik vermoed dan ook dat mijn collega bij de verlenging het abonnement gehouden heeft zoals deze was en er niet van op de hoogte was dat FOX Eredivisie door de uitfasering eruit zou gaan en niet automatisch wordt omgezet naar ESPN Compleet, omdat dit pakket duurder is dan FOX Eredivisie en meer zenders bevat. Nu zie ik dat er een verzoek was ingediend om het pakket kosteloos aan jou toe te kennen, maar dit verzoek is afgewezen door de afdeling. 

Ik had hier graag verandering in gebracht en ingegaan op jouw verzoek, maar dit is niet mogelijk. Ik probeer toch speciaal voor jou om je hierin tegemoet te komen met een andere oplossing in een ietwat omweg. Nu zie ik dat je met het ESPN pakket aan na de actieperiode € 67,50 zou betalen per maand. Dit is € 2,66 duurder dan je eerst betaalde.

Wat ik voor je kan doen is voor nu het ESPN Compleet pakket aanzetten en je een eenmalige vergoeding te geven van € 29,42 (dit is het bedrag dat je meer betaalt voor hetzelfde pakket voor 12 maanden inclusief de € 2,50 korting voor de eerste maand ESPN Compleet). Zo kom je alsnog weer uit op het bedrag van € 64,84 per maand na actieperiode en heb je ESPN Compleet, maar krijg je dit verschil dus terug in één keer vooraf voor een heel jaar.

Laat je me weten of je hier akkoord meegaat? 😀

Hoi Demi,

Bedankt voor de oplossing. Hier ga ik mee akkoord. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Erwinth, ik heb meteen een vergoeding voor je erin gezet! 😊 Deze wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Ook is je ESPN pakket geactiveerd. Stuur me gerust een berichtje als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is! Groetjes, Ishana

Reageer