Beantwoord

nest cam battery kan niet verbinden

  • 18 April 2024
  • 10 reacties
  • 236 Bekeken

Goedemorgen. 

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn Google nest cam batterij verbonden met mijn modem.

Volgende dingen heb ik geprobeerd:

5g uit gezet. 

Wifi versterker uitgezet. 

Modem heeft vannacht een update gehad, lukt nu nog niet. 

Via de klantenservice geprobeerd, die kunnen mij ook verder niet helpen. 

 

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen?

 

Groetjes Suzanne

icon

Beste antwoord door eric 18 April 2024, 09:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt in de router ook nog denken aan het uitzetten van Wifi 6 en WPA3/WPA2 veranderen in WPA2.

 

Zou je me hier bij kunnen helpen? 

Ik kan het niet vinden.

 

Groetjes Suzanne

Reputatie 7
Badge +6

WPA3 kun je uitzetten door op het modem (192.168.1.1) naar Netwerkinstelling > Draadloos te gaan. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2 en sla het op.

Als dat niet werkt, kun je ook nog proberen om WiFi 6 uit te zetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax). Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit.

Ik heb het net allemaal geprobeerd maar het werkt niet. Ik krijg mijn cam niet verbonden. 

Heeft iemand nog meer ideeën of een oplossing? 

 

Bedankt alvast

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Suzanne87, ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en je gastnetwerk uitgeschakeld. Zou je het nogmaals kunnen proberen na een powerflip?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Heb ik nu net gedaan. Maar ik krijg mijn camera nog niet verbonden. 

Heeft iemand DE oplossing? 

Ik hoor graag van je.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Suzanne87 Dank je wel voor je terugkoppeling. Ik help je graag verder om een werkende oplossing te vinden! 

Wil je mij vertellen welk type Google Nest cam je hebt? Dan kan ik gerichter voor je zoeken, alvast bedankt! 

Hi Teresa.

Ik heb Google Nest Cam Batterij, typenummer: G3AL9.

 

Ik hoor graag van je. Alvast bedankt! 

Beste @Tommie van Odido @Teresa van Odido  @eric  @TMTV 

 

Jammer genoeg na meer dan een week proberen heb ik nog steeds geen antwoord gekregen die mijn probleem oplost.

 

De oplossingen die zijn aangeboden werken zoals jullie weten niet.

 

Deze standaard mogelijke oplossingen zie ik ook terug in andere topics maar in geen van deze topics lees ik dat één van uw aanradingen tot een resultaat geleid hebben.

 

Opvallend is dat het probleem zich niet voordoet bij een andere provider.  

 

Hieruit concludeer ik dat het aan het Odido modem ligt.  

 

Ook ben ik teleurgesteld in de zeer matige snelheid van uw reacties.

 

Hoe kan het nou dat wanneer ik contact wil hebben met iemand die hier verstand van heeft IK een topic moet openen op een openbaar forum? 

Ik vind dat echt een hele vreemde manier van klanten te woord staan.

 

De camera is inmiddels geretourneerd. 

 

U begrijpt dat ik sterk overweeg om over te stappen naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Suzanne87, sorry voor ons late antwoord. Ik denk dat het topic over het hoofd gezien is, hiervoor mijn excuses.

Ik had het graag verder voor je onderzocht, echter lees ik dat je de camere geretourneerd hebt.  

Reageer