Beantwoord

Odido nieuwe provider: Hoe zit het met de dienstverlening aan bestaande klanten?

  • 28 September 2023
  • 49 reacties
  • 1459 Bekeken

Reputatie 5
  • is Prince of Content
  • 146 reacties

Hoi Odido,

Ik las net jullie e-mailberichtje dat T-Mobile gaat verder als Odido: “Je provider voor Mobiel, Glasvezel en TV.
Een nieuwe naam en nieuwe mogelijkheden. En al het goede blijft, natuurlijk.

Op de homepage van odido.nl lees ik hoe jullie je verder voorstellen:
Hallo, wij zijn Odido. Je nieuwe provider voor Mobiel, Glasvezel en TV. Nieuw, en toch ook weer niet. Want met meer dan 6 miljoen klanten zijn we behoorlijk ervaren. We zijn hier om te laten zien hoe het ook kan.” “Het kan ook zo” wordt door jullie verduidelijkt met links naar deze onderwerpen:

  • “Wij maken Mobiel, Glasvezel en TV bereikbaar voor iedereen”
  • “Wij maken het makkelijk voor je”
  • “Wij maken het beter voor elkaar”

Dat klinkt allemaal reuze mooi. Nieuwe ronde/nieuwe kansen, denk ik dan. Hierbij mijn vragen:

  1. a. Wilt u mij een kosteloze verhoging verstrekken naar de Internetsnelheid “100 Mbit/s up en down”?
    Onderbouwing verzoek, inclusief nadere vragen:
    Ik heb sinds mei 2016 een Vodafone “Alles in één”-abonnement met de glasvezel internetsnelheid van 20/20Mbit afgesloten voor € 39,50 per maand (p/m). Ben nu dus ruim 8 jaar klant, heb al die tijd braaf op tijd betaald, meermaals van alles getest en/of gefungeerd als proefkonijn voor diensten die niet naar behoren functioneerde/functioneren. Daarmee val ik in mijn ogen in de categorie “Loyale Klant” en zou ik het gepast vinden als ik daarvoor zou worden beloond.
    * Huidig betaal ik voor dat abonnement € 48,07 p/m (met 20/20Mbit Internet voor € 27,59).

    Bij oplevering in 2016 werkte alles naar tevredenheid en werd de benodigde bandbreedte voor de tv-dienstverlening separaat geleverd van de afgesloten Internetsnelheid. In 2018 begon e.a. te haperen en werd diverse keren apparatuur vervangen (na weer heel/veel te veel testen) met als laatste de router en media-convertor in mei 2021. Na 4 jaar met te veel verstoringen heb ik toen ~1 week kunnen genieten van ongestoord internet en goed tv-beeld, totdat ik in mei 2021 werd overgezet naar het nieuwe tv-platform. Daarmee begon de ellende weer (Met dank aan @MetaframeNL voor zijn vastlegging). Uiteindelijk bleek o.a. dat dit nieuwe tv-platform gebruik maakte van mijn Internet bandbreedte i.p.v. dat het een eigen bandbreedte (vLan) had zoals voor die tijd, kreeg ik ergens onderweg wat compensatie op mijn abonnementsgeld toegekend (o.a. zonder dat de tv-problemen waren verholpen), werd aangegeven dat men mij verantwoordelijk achtte voor het kiezen van de gewenste/benodigde internetsnelheid en mijn 20/20Mbit verbinding niet geschikt was voor het nieuwe tv-platform. Sindsdien heb ik een “alles in één- Of Of” abonnement i.p.v. een “En Internet En TV en Bellen”- abonnement en is o.a. Teletext verdwenen en de 888 Ondertiteling vaak niet beschikbaar op Nederlandstalige zenders.

    Het geheel stuit mij tegen de borst.
    Ik heb geen enkele invloed gehad op het technisch anders gaan leveren van de TV-Dienst, bovendien hadden klanten met 1000/1000Mbit Internet ook last van soortgelijke problemen, zoals te lezen is op uw forum.
    In mijn ogen heeft u als provider een verantwoordelijkheid ten aanzien van het waarborgen van de kwaliteit van de dienstverlening die u aanbiedt. U heeft mij geen enkele manier vooraf geïnformeerd dat de techniek achter de tv-dienst veranderde en mijn abonnement daarvoor niet geschikt zou zijn. Tegelijkertijd en tot de dag van vandaag incasseert u wel de volle mep voor een abonnement dat kennelijk technisch niet kan functioneren. Dat bevreemd mij.
    1b. Wilt u deze gang van zaken verklaren en aangeven welke verantwoordelijkheid u als provider hierin heeft genomen en neemt?


Als ik de destijds door T-Mobile aangegeven route volg (verhogen internetsnelheid), dan tref ik dit aan:

Nieuwe klanten krijgen nu de aanbieding voor een éénjarig “Alles in één”-abonnement met de glasvezel internetsnelheid van 100/100Mbit voor 8 maanden voor € 32,50 en daarna € 50 per maand, ~€ 38,33 p/m.
Ik begrijp niet waarom ik voor dezelfde diensten ruim 25% meer (€ 9,74) moet betalen per maand, terwijl ik nu de beschikking heb over 75% minder van de internetsnelheid die aan een nieuwe klant wordt geleverd.
1c. Wilt u aangeven waarom ik nu zoveel minder waar voor mijn geld krijg én toch meer moet betalen dan een nieuwe klant?
 

Verder ingaand op “waar voor mijn geld”; mijn contract benoemt o.a. (naast Internet, TV en Bellen) ook de “Eigen homepage van 20 MB, 5 mailboxen van 2 GB per mailbox, 5 e-mailadressen per mailbox en altijd en overal e-mail via webmail”. Ik heb even gezocht, maar mijn homepage kon ik niet meer benaderen en las dat jullie de e-maildienstverlening gaan stoppen per 31 maart 2024.

1d. Wilt u aangeven of het eenzijdig opheffen van deze overeengekomen diensten ook gaat resulteren in een lager maandbedrag van mijn abonnement?


Vervolgens kijk ik wat de Odido aanbieding is nu als ik mijn 20/20Mbit Internet zou upgraden naar 100/100 Mbit.


Dat gaat mij als bestaande klant € 35 per maand kosten (excl. TV en Bellen) i.p.v. de huidige € 27,59.
Een stijging van € 7,41 (26,86%).
1e. Wilt u aangeven of mijn bevinding juist is en – als niet – de correctie hiervan aangeven?

En - als ik het goed bereken- kost het Odido “Alles in één” (Internet 100/100 Mbit, TV en Bellen) mij na het bestellen van deze upgrade € 55,48 per maand (Nb. de bestelpagina toont geen totaal bedrag, alleen de Internetkosten en de “Opslaan” button met de vermelding” Dit is een bestelling met betalingsverplichting”). Waarmee mijn kosten per jaar zouden kunnen zijn: € 665,76.
Nieuwe klanten wordt een significant goedkoper aanbod gegeven voor de looptijd van één jaar, toen ik keek:
“Alles in één” (Internet 100/100 Mbit, TV en Bellen) 8 maanden voor € 32,50 en daarna voor € 50 per maand.
€ 260 (8 x €32,50) + € 200 (4 x € 50) = kosten voor één jaar: € 460.

Daarmee betaal ik als bestaande klant € 205,76 per jaar meer dan een nieuwe klant voor dezelfde dienst. Ik vind dat niet in verhouding en buitensporig, maar mogelijk heb ik één en ander niet goed begrepen.
1f. Wilt u aangeven of mijn berekening klopt en – als correct -aangeven waarom nieuwe klanten zo veel minder hoeven betalen per jaar/ik zoveel meer?

Bij het bestellen van de “Internet 100/100 Mbit” krijg ik o.a. de waarschuwing “dat ik gebruik van een verouderd prijsplan. Bij het wijzigen van je internetsnelheid ga je automatisch over naar ons nieuwe prijsplan”.
Uitleg daarover ontbreekt, zoeken op “prijsplan” op odido.nl geeft “Pagina niet gevonden”.
Bij het doorklikken op de links van de bestelpagina verdwaal ik in een woud van nog meer links, waarbij ik niet weet welke op mij van toepassing is. Vandaar nu deze vragen:
1g. Wilt u aangeven of ik - na het bestellen van de verhoging van de internetsnelheid - nog een maandelijks opzegbaar contract heb of toch een nieuw contract aanga voor 12 maanden?
1h. En wilt u mij – als ik daarmee een contract aanga voor 12 maanden – aangeven waarom ik dan niet dezelfde prijsstelling krijg als een nieuwe klant?
1i. Wilt u mij voorzien van een werkende link naar het 2023 prijsplan van Odido?
1j. Of beter nog: Wilt u mij voorzien van een link naar alle relevante info die ik kan nalezen voordat ik iets extra’s bestel, inclusief de definitie van “nieuwe klant”, wat ik zal winnen/verliezen, etc.?
 

2. Wilt u uitleg geven over uw toepassing van de inflatiecorrectie op basis van de CBS-consumentenprijsindex (CPI)?
Ik las nu dat jullie in de algemene voorwaarden hebben opgenomen dat inflatiecorrectie kan worden toegepast op de tarieven in overeenstemming met CPI. Zie bv. https://community.odido.nl/nieuws-552/mijn-abonnementskosten-zijn-verhoogd-inflatiecorrectie-2023-345009).
Daarin geven jullie voor 2023 aan dat de prijzen voor bestaande klanten (abo langer dan 3 maanden) te verhogen met 8.6% op basis van CPI 2022/06 “000000 Alle bestedingen.

Juridisch gezien lijkt mij dat best in overeenstemming met die algemene voorwaarden, maar ik vind ook dat er nadere overwegingen zijn:
- De activiteiten van Odidi bevinden zich hoofdzakelijk binnen de Bestedingscategorie “080000 COMMUNICATIE”, welke een CPI heeft van – 2,6%.
- Het zijn financieel/economisch zware tijden voor veel mensen. Uw bedrijf floreert desondanks.

In dat licht bezien zou ik het gepast vinden als u vanaf 2024 de CPI Bestedingscategorie “080000 COMMUNICATIE” gaat hanteren en over 2023 alsnog die korting van juni 2022 gaat verstrekken op de abonnementstarieven. Of over 2023 de ten laste gelegde CPI/Algmeen verhoging terugdraait.
Het is immers een mechaniek wat u kunt toepassen, niet wat u moet toepassen.
2a. Wilt u aangeven hoe u dat ziet?

Ik verneem graag van u


 

icon

Beste antwoord door HJHome 31 October 2023, 19:30

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wow, wat een epistel. Maar je hebt hierover een jaar geleden ook al een topic over gehad en een moderator kwam ook tot de conclusie dat je gewoon te lang in een oude wereld bent blijven hangen. Zonder al die vragen af te gaan, we zijn geen afdeling legal hier, je hebt de keuze om je snelheid te verhogen en dan ga je geen nieuw contract aan maar wel ga je naar het nieuwe klantvoordeel en stabdaard prijs of je zegt alles op en nadat het afgesloten is meldt je jezelf als nieuwe klant aan. Dan krijg je welkomst korting, hoge snelheid etc. Ook hier, nieuwe versie van Klantvoordeel.

En inderdaad, de prijzen zijn hoger dan 8 jaar geleden. 

Jammer, er staan best wel een aantal vragen tussen die ik ook beantwoord had willen zien, zoals waar/hoe het prijsplan voor bestaande klanten met verouderde producten te vinden is, en of bij de overstap van een verouderd prijsplan naar een nieuw prijsplan sprake is van een jaarcontract (ook al was je al klant) of dat deze maandelijks opzegbaar blijft. Lijkt me in een tijd waarin zoveel veranderingen spelen binnen odido legitieme vragen.

Verder vind ik opmerkingen zoals ‘wow, wat een epistel’, ‘je bent gewoon te lang in een oude wereld blijven hangen’, en ‘inderdaad, de prijzen zijn hoger dan 8 jaar geleden’ van een passief agressieve aard die wat mij betreft niet in het vernieuwde plaatje van odido thuishoort. Er kan toch ook  prima eerlijk antwoord op vragen gegeven worden zonder mensen op een dergelijke manier weg te zetten, ook al zullen sommige antwoorden niet aan de wensen van deze klant tegemoet komen? Maar dit terzijde.

Als ik zo tussen de regels door lees geeft deze klant toch juist aan dat hij klaar lijkt te zijn voor een upgrade, en daar vragen over heeft. Ik heb het idee dat met een fatsoenlijk uitleg deze klant geholpen kan worden op een manier die wederzijds begrip op kan leveren die eindigt met een klant met een beter product dan waar nu sprake van is. 

 

Reputatie 5

Hallo @eric ,

Ik heb voorafgaand aan dit topic lang op de Odido website gezocht naar antwoorden op mijn vragen en die niet gevonden. Odido geeft op de website aan dat ik mijn vragen ook in deze community kan stellen.

Ik heb daarna mijn best erop gedaan om mijn vragen hier zo goed mogelijk te verwoorden.
Dan komt jouw (voor mij onaangename) reactie, waarbij je aangeeft niet al mijn vragen te willen af te gaan. Ik voel me daardoor niet serieus genomen. De antwoorden die je wel geeft, geven mij geen duidelijkheid over bv. wat voor soort contract ik heb als ik zelf de internetsnelheid upgrade. En ja, klopt ook dat ik hier een jaar geleden ook een topic over had (geef ik ook aan in mijn "epistel" zoals jij mijn vragen benoemt), maar Odido geeft aan dat ze nieuw zijn.
 

Als ik het goed begrijp, dan ben jij - net zoals ik - klant van Odido waarbij je meehelpt met het beantwoorden van vragen.
- Heb jij daarmee dan ook de bevoegdheid om namens Odido te antwoorden of deel jij bovenstaand in jouw reactie je mening als klant?


Want ik ben op zoek naar de antwoorden van Odido.
In de T-Mobile tijd waren er ook medewerkers van T-Mobile actief in deze community, die bijvoorbeeld storingen afhandelden of compensatie toekenden. Ik had daardoor de verwachting dat er een Odido medewerker zou reageren op mijn vragen over de dienstverlening en dat mijn vragen - als nodig - zouden worden doorleiden naar de Odido afdeling die daar antwoord op kan geven. Net zoals het geval is bij technische storingen die worden gemeld in deze community en door een Odido medewerker kunnen worden doorgezet naar de technische afdeling om de storing te laten verhelpen.

- Wil jij (als je niet de bevoegdheid hebt om namens Odido te antwoorden) mijn vragen alsnog doorzetten naar een Odido medewerker of aangeven via welk e-mail adres ik de Odido afdeling zelf kan raadplegen?

Daarnaast heb je vanochtend mijn topic gemarkeerd als “beantwoord”, terwijl je mijn vragen niet/nauwelijks beantwoordt.
- Wil jij die markering verwijderen?

Hallo @Shilka,
Dankjewel voor je reactie, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit soort vragen zit.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @HJHome 

Ik heb je vraag niet als beantwoord gezet. Dat zal, als je dat niet zelf hebt gedaan, door een moderator zijn gebeurd. Maar inderdaad mijn tip als mede klant is dat als je het jezelf wil onderdomplen in een fijne soepelere verbinding met hogere snelheid je twee dingen kunt doen doen, dit binnen je lopende contract aanvinken of opzeggen en opnieuw beginnen. Ik kan als medeklant geen kortingen uitdelen of een juridisch antwoord geven op de berekening van de CPI etc. Maar dit is een klant helpt klant forum, geen chat met een klantenservice, dus vandaar alleen mijn tips op zaken waar ik wel je wel mee kan adviseren.

Maar dit is een klant helpt klant forum, geen chat met een klantenservice...

Ik dacht dat met de overgang naar Odido hier ook verandering in was gekomen, want odido belooft wel degelijk contact met een odido medewerker als je je hier op de community meld, binnen 48 uur zelfs (maar ik begrijp dat het druk is en deze belofte qua tijdsbestek op het moment niet waargemaakt kan worden). Ik dacht dat hiermee de community wel degelijk een officiëel klantcontact kanaal met odido was geworden;

 

 

Reputatie 5

Hoi @eric 

Dankjewel voor je snelle reactie.
- Kun je aangeven hoe ik bij dit topic van mij een moderator kan betrekken/benaderen?
Ik neem daarbij aan dat een moderator dan wel een medewerker van Odido is
- Klopt dat?

Verder geef je aan dat dit een “klant helpt klant” forum is en geen chat met een klantenservice,
Dat maak ik - net zoals @Shilka - niet op uit de vermelding op Odido website en ook niet uit de vele topics die hier zijn over de dienstverlening van Odido, bijvoorbeeld het beantwoorden van vragen over de facturering.
- Kun je hier ook uitsluitsel over (laten) geven?

Alvast bedankt weer

Reputatie 7
Badge +14
  1. De moderators herken je aan de toevoeging “ van Odido”  achter hun naam. Die lezen mee en waar nodig acteren ze ook.
  2. Hoe en wat je kunt verwachten van andere klanten op deze community staat in verschillende topics. Zie hier. In het eerste topic wat daar staat:

     

Reputatie 5

Hoi @eric 

Weer bedankt voor je snelle reactie.
1. Dankjewel, ik vond daardoor deze link met de moderators
2. Dankjewel, in één van jouw links lees ik dit: “….In sommige gevallen kan de Community je echt niet helpen, bijvoorbeeld wanneer de verbinding nagekeken moet worden, of wanneer er klantgegevens aan te pas komen. In dit geval zal er een medewerker moeten assisteren. De kans is dan vrij groot dat de Superusers ons dit hebben laten weten, als we het niet al zelf hebben gezien. Hoe dan ook, je krijgt sowieso een antwoord, no worries!….”
Daaruit maak ik op dat ik me dus moet wenden tot een moderator om mijn vragen in dit topic beantwoordt te krijgen, omdat o.a. mijn klantgegevens daarbij betrokken zijn.
Nogmaals bedankt voor je hulp.

Hoi @Jason van Odido (of een andere moderator)
Wil jij de status “beantwoord” van dit topic (laten) halen en mijn vragen (laten) beantwoorden?
Alvast bedankt
 

@eric Die links zijn 2 jaar oud. Moet ik dan maar dan geloven dat de screenshot die ik van de nieuwe odido site gehaald heb één  grote leugen is? Dat het hele nieuwe verhaal van odido niets meer dan holle woorden is en alles op de oude voet verder gaat? Lijkt me sterk. Met magic marker over een 2 jaar oud topic heen gaan, maar volledig de meest recente nog geen maand oude info van de odido site negeren die ik in de screenshot laat zien, wie moet ik nu geloven? Is die nieuwe belofte van odido dan helemaal niets waard? Is dat wat je beweert nu? 

Afkomstig van https://www.odido.nl/service/mobiel/veelgestelde-vragen/hoe-kan-ik-deelnemen-aan-de-odido-community/000216797

 

 

Ik wil nu wel eens van een moderator horen of deze recente belofte in deze screenshot nu inderdaad daadwerkelijk een leugen is en eric de waarheid verkondigd en we hier geen odido hulp kunnen verwachten, of of het toch anders zit en mensen hier daadwerkelijk een antwoord van een odido moderator kunnen verwachten.

Ik begin zo steeds meer te snappen waarom ik steeds meer priveberichten krijg hier met vragen in plaats van dat mensen hun vragen op het forum zelf stellen omdat ze het niet zien zitten publiekelijk te posten hier omdat ze zich door bepaalde users geschoffeerd/wegezet/afgepoeierd voelen. Op het laatst op het tele2 forum had ik ook vele tientallen tele2 thuis klanten in mijn pm's zitten die op zoek waren naar antwoorden waarbij ze niet weggezet werden als lastig en zonder antwoord de deur gewezen werden, en nu begint dat hier ook al weer te komen. Jammer dat daar blijkbaar een behoefte aan ontstaat. Ik ben lang niet kundig op alle vlakken, maar toch heb ik mensen die mij liever in privebericht vragen stellen omdat ze van mij als zelfs als relatief recente forum gebruiker een eerlijker antwoord verwachten dan publiekelijk in het forum waarvan sommigen blijkbaar vinden dat ze door de aanwezigheid van bepaalde superusers niet meer veilig hun vraag kunnen stellen zonder voor hun gevoel afgepoeierd/met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Gewoon omdat ze zien dat ik in sommige topics een klant steun in zijn vraagstelling, of om meer duidelijkheid vraag.

Terwijl dit wat mij betreft niet nodig is. Een eerlijk antwoord moet ook hier gegeven kan worden, en is het eerlijke antwoord nu echt dat dit een klant helpt klant forum is waar je geen helpdesk functie van kunt verwachten en dat deze klant dus maar zonder reactie van odido medewerker moet vertrekken, waarbij het voor hem nog steeds niet duidelijk is of hij aan een nieuw jaar contract vastzit en wat voor prijs hij moet betalen als hij upgrade van zijn ‘verouderde prijsplan’ naar een hedendaagse dienst?  Ik kan dat na de recente wijzigingen en nieuwe insteek van odido moeilijk geloven. Dat zou bijzonder teleurstellend zijn. 

Reputatie 5

Hoi @Jason van Odido en @eric,

Ik wil niet ongeduldig lijken, maar tot heden heb ik nauwelijks een inhoudelijk antwoord gekregen op mijn vragen, tijd moeten besteden met onderbouwen of ik die vragen hier mag stellen (“ja”, volgens de Odido website) en nu blijft ook de reactie van een moderator uit (volgens de Odido website krijg je binnen 48 uur antwoord van een moderator).

Ik kan me zo voorstellen dat dit o.a. komt omdat iemand mijn vragen vrijwel meteen heeft gemarkeerd als “Beantwoord” en een moderator daardoor niet reageert/wordt getriggerd.

- Wil één van jullie beiden de status “Beantwoord” verwijderen?
@Jason van Odido
- Wil jij ervoor zorgen (als je dat zelf niet kunt) dat mijn vragen worden doorgezet naar een afdeling van Odido die dat wel kan?

Reputatie 7
Badge +14

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Shilka 

Deze community is een klanten community met zo nodig ondersteuning van de moderators.

Dus een officiëleel klantencontact kanaal 

Daar is niets in veranderd en zal ook zo blijven. 

Wat is het probleem dan?

Reputatie 5

Hallo @CrisTien ,

Dankjewel voor je reactie zojuist, maar ik begrijp niet wat je aangeeft.
Dit is wat ik zie:

Ik zie dus in jouw eerste post niet wat @Shilka  schreef en ook niet wat @eric daarop heeft geantwoord. In de tweede post bevestig je dat deze community een officieel klantencontactkanaal is, zoals ook al in dit berichtje stond en vraag je aan @Shilka wat het probleem dan is.

Ik weet niet of Shilka een probleem heeft, maar ik heb dat wel en ben de vragensteller.

Ik zoek nog altijd naar de antwoorden op mijn vragen.
Vervolgens gaat het merendeel van de reacties daar niet op in en zijn deze - in mijn beleving - niet “On Topic”.

Kun jij ervoor zorgen dat de status “Beantwoord” wordt verwijderd, reacties “On topic” zijn, zodat mijn vragen in mijn eerste bericht worden beantwoord door/via een moderator?

Reputatie 7
Badge +14

Ook Christien is een andere klant zoals jij en ik. We hebben geen rechten om beste antwoord weg te halen.

Op alle kanalen is het extra druk door vragen over de naamswijziging.  Op de telefoonlijn sta je dus wat langer in de wacht, op deze community hebben moderators ook meer tijd nodig dan bedacht. Maar gelukkig zijn er ook andere community leden met ideeën.  

Reputatie 5

Hoi @eric ,
Dankjewel voor je snelle antwoord en toelichting.

Ik kan er begrip voor opbrengen dat het extra druk is door de naamswijziging, waarbij ik het op prijs zou stellen om te horen wanneer ik dan wel een reactie (en liefst de antwoorden) van/via een moderator krijg.

Wil jij als Super User aan een moderator laten weten dat voor mijn vragen de attentie van een moderator is benodigd?

Reputatie 2

@HJHome 

Heel simpel gezegd moet je even geduld hebben, zodra ze tijd hebben zullen je vragen beantwoorden. Het heeft geen zin om daar de hele tijd berichten over te sturen.

Reputatie 7
Badge +14

@HJHome

 

​​​​​​​

1d. Wilt u aangeven of het eenzijdig opheffen van deze overeengekomen diensten ook gaat resulteren in een lager maandbedrag van mijn abonnement?

Het antwoord op die vraag is “NEE”! Deze diensten waren altijd al gratis diensten.

Wij hebben daar nooit voor betaald dus hebben ook geen recht op kortingen. 

Omdat er zoveel gratis mail opties zijn ook zonder reclame kan je gelukkig daar gebruik van maken. 

https://www.consumentenbond.nl/internet/gratis-emailprogramma

Fijn weekend!

 

 

Ow apart, de post die ik gisteren niet besloot te posten staat er nu toch. Had m getypt, dacht van toch maar niet en drukte op pagina terug. Toen kreeg ik een melding oops er ging iets mis, toen een melding over moderation queue en nu staat wat ik besloot niet te posten er toch. Ach ja.
Ik denk dat u inderdaad even geduld moet hebben beste HJHome. Persoonlijk zou ik voor een upgrade van het internet gaan. Zoals u al gemerkt heeft is 20/20 niet echt voldoende meer deze dagen, en zoals uw overigens keurige berekeningen laten zien is een 400% toename van snelheid voor een veel lagere toename van prijs eigenlijk best een goede deal, in mijn ogen dan. Uw vragen over contractduur en wat precies het prijsplan zijn in uw geval zijn meer dan terecht, ook ik kan na enig zoeken hier niet echt iets over vinden.

Reputatie 7
Badge +14

@HJHome Als de moderators aan dit onderwerp toe zijn krijg je vanzelf een antwoord.

 

Bel met Odido Service

Liever even bellen? Kan natuurlijk ook.
Ze zijn morgen vanaf 12 uur weer bereikbaar.

Openingstijden

Ma t/m vr 8-20 uur. Za 9-17.30 uur. Zo 12-17.30 uur.

Bel 0800-0092

Fijn weekend. 

 

nieuwe provider klopt niet

 

Reputatie 5

Ik zie dat iemand de status “Beantwoord” van mijn vraagstelling in dit topic heeft verwijderd, dank daarvoor.
 

Uit de reactie van @eric drie dagen geleden maak(te) ik op dat community deelnemers met de vermelding "User" of "Superuser":
- klanten van Odido zijn net zoals ik, waarbij hun reactie een mening is
- Klanten van Odido geen inzage hebben in de (contract-)gegevens van andere klanten
- Klanten van Odido (Superusers ook niet) geen kortingen kunnen uitdelen of een juridisch antwoord kunnen geven
En dat enkel medewerkers van Odido ("Moderators") deze inzage en bevoegdheid hebben en alleen zij dus inhoudelijk kunnen gaan reageren op mijn vragen.

 

@CrisTien: Na de antwoorden van Eric doe jij een inhoudelijke uitspraak over mijn contract met betrekking tot de e-mail dienstverlening.
Heb jij als Superuser toch toegang tot mijn contractgegevens en de bevoegdheid om namens Odido uitspraken te doen over mijn contract, etc.?
- Als dat zo is; dan stel ik het op prijs als je alle vragen die ik heb gesteld zo spoedig mogelijk gaat (laten) beantwoorden
- En als dat niet zo is; dan stel ik het op prijs dat jij jouw mening hierover als mede klant achterwege laat, omdat het mij - vanwege jouw Superuser status - de indruk geeft dat je de bevoegdheid hebt om namens Odido te reageren op mijn (contract-) inhoudelijke vragen over de dienstverlening van Odido.

 

Ik ben niet op zoek naar meningen van andere klanten.
Wel zoek ik feitelijke antwoorden van Odido over mijn contract en de dienstverlening van Odido.
Zodat ik weet waar ik aan toe ben als ik b.v. zelf mijn internet zou verhogen.

 

Inmiddels zijn er vier dagen verstreken na het indienen van mijn vragen en heb ik hier nog geen enkele reactie van een moderater/medewerker van Odido op mogen ontvangen.
De website van Odido geeft nog steeds aan dat ik binnen 48 uur antwoord krijg van een moderator
Daarbij zie ik op die website geen enkele vermelding dat het nu heel druk is en dat contact met/reactie van een moderator daarom langer zou kunnen duren of wat nu de daadwerkelijke wachttijd is.

@Jason van Odido 
Ik heb jou als medewerker van Odido drie dagen geleden betrokken in dit topic van mij met de vraag of jij ervoor wilt zorgen (als je dat zelf niet kunt) dat mijn vragen worden doorgezet naar een afdeling van Odido die dat wel kan.
Wil je aangeven wat hiervan de status is en ik hierin van jou/de andere moderators mag verwachten?

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HJHome, ik breek graag even in en plaats een nuance op jouw vraagstelling en verzoek: mijn aanwezigheid op de Community is de laatste maanden zeer gering. Dit komt doordat ik een andere functie bekleed en daardoor meer op de “achtergrond” bezig ben als moderator. Het taggen van een moderator resulteert overigens niet in het sowieso beantwoorden van jouw vraag door diezelfde moderator. Wij pakken topics op aan de hand van datum binnenkomst. Ik zie dat er nog steeds geen reactie gekomen is en zal een andere mod vragen te reageren. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet verwacht dat op het volledige relaas een antwoord komt: dit soort vragen kun je denk ik het beste aan een legal-team stellen en niet aan een moderator.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @HJHome, dat is inderdaad een hele mond vol!

Echter kun je hier het beste een juridische procedure voor starten bij ons legal-team. We willen graag helpen maar ook ik heb geen concrete antwoorden op je vragen. Ik ga er vanuit dat ze je daar kunnen helpen met al je vragen. Wel wil ik je veel succes wensen en hopelijk kunnen we je de oplossing bieden die je zoekt.

Het zit een beetje verborgen in de oorspronkelijke tekst, maar er is sprake van een verwijzing naar de pagina “welke prijsplannen heeft odido” op https://www.odido.nl/service/mobiel/veelgestelde-vragen/welke-prijsplannen-heeft-odido/000217040

Als je echter op die pagina klikt op “prijsplannen” wordt je verwezen naar https://www.odido.nl/service/bestelling-en-abonnement/tarieven en krijg je een ‘pagina niet gevonden’. 
Heeft iemand enig idee waar deze prijsplannen wel te vinden zijn voor HJHome? Want het lijkt me onnodig daar een legal team mee lastig te vallen. Zo kan HJHome misschien toch nog een goed geïnformeerde keuze voor een nieuw prijsplan maken.

Reputatie 5

Hoi @Jason van Odido 

Dankjewel voor je (re)actie

Hoi @Tommie van Odido 

Dankjewel voor je reactie, al stelt die mij wel teleur.

Mijn huidige abonnement kost € 576,84 per jaar (ik vind dat veel geld) en de website van Odido geeft nu geen/nauwelijks inzicht in wat mijn abonnement - voorafgaand aan verlenging - zou gaan inhouden qua voorwaarden, hoeveel ik na verlenging zou gaan betalen, etc..
Als ik zo'n grote uitgave doe wil ik van tevoren weten waar ik aan toe ben.

Ik had dan ook de verwachting dat de Odido klantenservice in ieder geval die vragen zou kunnen (laten) beantwoorden. Uit jouw antwoord maak ik op dat de jij/de klantenservice mij daarin niet kan helpen om dit inzicht te verkrijgen.
- Klopt mijn conclusie?

Ik vind het ook jammer dat jij/Odido aangeeft dat ik voor antwoorden op mijn vragen een juridische procedure kan starten bij het Odido legal-team.
Daarbij heb ik geen idee wat je daarmee bedoeld en hoe ik dat dan in gang zou kunnen zetten.
Ik heb op de Odido website gezocht op “legal” (geen resultaat),  “procedure” (3 resultaten die enkel telefonie betreffen) en “juridisch” (geen resultaat).

- Kun je me aangeven waar ik meer kan lezen over de procedure die jij benoemd en hoe ik in dan contact kan komen met het Odido legal-team?

Reageer