Beantwoord

Odido TV App geeft al maanden error melding op MacBook bij televisie kijken (‘Something went wrong. Please Try Again. (214999)’)

  • 29 February 2024
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 1

Beste Odido Community,

 

Al maanden kijk ik alleen maar televisie op mijn Apple MacBook Air via de Safari browser op de Odido website. Ik heb een half jaar geleden geprobeerd via de Odido App (destijds de ‘T Mobile TV Anywhere’ app) televisie te kijken en alles werkt wel, qua layout en zender overzicht, alleen het werkelijke tv kijken geeft iedere keer de foutmelding: ‘Something went wrong. Please Try Again. (214999)’

Ik heb destijds (5 maanden terug) meerdere ‘tickets’ laten aanmaken hierover bij de telefonische klantenservice en nooit een reactie ontvangen van de technische ondersteuning. Vanavond weer met Odido aan de klantenservice telefoon gehangen en weer een medewerker gesproken die werkelijk geen idee heeft.

Ik heb ook al meerdere malen geprobeerd om de App te de-installeren maar ook een her-installatie werkt helaas niet.

Het lullige is dat qua ‘keyboard shortcuts’ en het aanmaken van een overzichtelijke zenderlijst met ‘customizeble favorites’ alleen goed en vloeiend werkt in de App, en via de browser raak ik keer op keer verdwaald tussen al die honderden televisiekanalen. Dit maakt zappen super irritant en onoverzichtelijk.

Zijn er hier op dit forum misschien mensen die hetzelfde hebben, of wellicht een technische ondersteuner van Odido zelf? Ik zou het al waarderen als Odido dit probleem zou erkennen. Na de zovele lange sessies met Odido’s klantenservice kom ik namelijk steeds weer op het advies; ‘Kijk dan maar televisie via de webbrowser’ en dat kan toch niet the way to go zijn, toch?

Super bedankt voor jullie reactie eb ervaringen!

Fijne avond, tot spreeks,

Andreas van den Akker Amsterdam. 

icon

Beste antwoord door andreas van den akker 1 March 2024, 16:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @andreas van den akker, begrijp ik het zo goed uit jouw verhaal dat je de Odido Online TV App hebt gedownload op jouw MacBook Air en je hierop deze foutmelding krijgt? Dit kan namelijk kloppen, de Odido TV App is echt gemaakt voor het gebruik op telefoons en tablets, waardoor deze niet geoptimaliseerd is voor de MacBook. Wel kan je gebruikmaken van de browserversie om op de MacBook tv te kunnen kijken. Ook via de browserversie zou je jouw favorietenlijst moeten kunnen inzien, zodat je op deze manier makkelijker door jouw favoriete zenders heen kan zappen! 

Reputatie 1

Hi @andreas van den akker, begrijp ik het zo goed uit jouw verhaal dat je de Odido Online TV App hebt gedownload op jouw MacBook Air en je hierop deze foutmelding krijgt? Dit kan namelijk kloppen, de Odido TV App is echt gemaakt voor het gebruik op telefoons en tablets, waardoor deze niet geoptimaliseerd is voor de MacBook. Wel kan je gebruikmaken van de browserversie om op de MacBook tv te kunnen kijken. Ook via de browserversie zou je jouw favorietenlijst moeten kunnen inzien, zodat je op deze manier makkelijker door jouw favoriete zenders heen kan zappen! 

 

Hi Nora,

Geweldig dat je nu al reageert! Dank hje wel; verhelderend maar wel jammer. Die online browser versie geeft namelijk geen goed zenderoverzicht omdat de gids-view niet mijn favorieten lijst weergeeft maar werkelijk alles, en dat maakt scrollen en zappen ongemakkelijk. 

Kun je me misschien helpen om in de browser versie alleen mijn favorietenlijst te zien?

En nu ik je toch spreek: is er ergens een handleiding voor bijvoorbeeld keyboard shortcuts?

Hartelijk dank! 

Groet,

Andreas

Reputatie 6
Badge +2

@andreas van den akker Als je inlogt via de webrowser en op jouw profiel klikt, verschijnt er een drop-down menu. Hier vind je de lijst met jouw favoriete zenders. 

Er is voor zo ver ik weet geen handleiding met shortcut instructies.  

Reputatie 1

Oh ja, ik wilde nog vragen: als je bijvoorbeeld om 20:15 uur klikt op het journaal van acht uur, dan begin je een kwartier later in aan het nieuws; mijn vraag is: hoe zapp ik zo nauwkeurig mogelijk naar een plek op die ‘tijdbalk’ zodat ik het journaal gewoon vanaf precies 20:00 uur kan kijken? 
 

ik zie geen getallen of tijdsindicaties op die tijdbalk met dat rondje knopje.. beetje onduidelijk. Dat maakt reclames overslaan ook best wel moeilijk en onnauwkeurig.

 

weet je daar misschien een oplossing voor?

 

zou ik zeer waarderen, dank!

 

groet en fijne avond,

 

Andreas

Reputatie 7
Badge +5

Hi @andreas van den akker, gaat dit ook om het gebruik van je MacBook? Of je Mediabox? Je kunt namelijk hoe dan ook Terug Kijken gebruiken. Zo mis je niks van het programma waarin je later valt dan hij begonnen is!

Reageer