Onderhoud in oktober en november

  • 25 September 2023
  • 49 reacties
  • 4413 Bekeken
Onderhoud in oktober en november
Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv-kijken en bellen. We voeren daarom in week 40, 41, 42, 43, 44 en 45 onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud ’s nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt tijdens deze nacht kort onderbroken. Je kunt dan niet internetten, tv-kijken en bellen. Dit duurt maximaal dertig minuten, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de TV Box krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de TV Box. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of Media Converter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


49 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Super fijn dat je dit hebt nagekeken. 

Wanneer kan ik deze verwachten denk je?

Ontzettend bedankt alvast.

Als het goed is binnen een paar dagen. Je kan het volgen in je Mijn Odido account. 

Reputatie 1

Super fijn dat je dit hebt nagekeken. 

Wanneer kan ik deze verwachten denk je?

Ontzettend bedankt alvast.

Als het goed is binnen een paar dagen. Je kan het volgen in je Mijn Odido account. 

Nogmaals bedankt voor de moeite. Een fijne avond.

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R. Koster 

Je zou het beste het andere doosje kunnen gebruiken met alleen 2 contactpunten, wit en doorzichtig is de 2de aderpaar er moet nog een doorzichtige draad zijn samen met een zwarte draad. Zou je deze 2 eens willen aansluiten?

Reputatie 1

Hallo @R. Koster 

Je zou het beste het andere doosje kunnen gebruiken met alleen 2 contactpunten, wit en doorzichtig is de 2de aderpaar er moet nog een doorzichtige draad zijn samen met een zwarte draad. Zou je deze 2 eens willen aansluiten?

Dit doosje dus?

Links boven A: wit en rechtsboven B: doorzichtig. Zoals het eerst was en gewoon werkte.

Waar moet de zwarte en de andere doorzichtige draden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

@R. Koster ik had het over het doosje op de 2de foto, er moet er ook 1 zijn met 2 aansluitpunten (rood en blaúw).

De andere zwarte en doorzichtige draden sluit je aan op de plaats waar de huidige zitten maar omdat je zegt dat wit en doorzichtig werkten probeer dan ook eens wit en de andere doorzichtige.

Reputatie 1

Hallo @R. Koster 

Je zou het beste het andere doosje kunnen gebruiken met alleen 2 contactpunten, wit en doorzichtig is de 2de aderpaar er moet nog een doorzichtige draad zijn samen met een zwarte draad. Zou je deze 2 eens willen aansluiten?

Dit doosje dus?

Links boven A: wit en rechtsboven B: doorzichtig. Zoals het eerst was en gewoon werkte.

Waar moet de zwarte en de andere doorzichtige draden?

Lees nls zwart en uiterste rechts doorzichtig is een aderpaar. Zo nu gedaan. OK?

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

@R. Koster ik had het over het doosje op de 2de foto, er moet er ook 1 zijn met 2 aansluitpunten (rood en blaúw).

De andere zwarte en doorzichtige draden sluit je aan op de plaats waar de huidige zitten maar omdat je zegt dat wit en doorzichtig werkten probeer dan ook eens wit en de andere doorzichtige.

Geen ander doosje vandaag erbij gekregen. 

Doosje 2e foto in eerder pakket erbij gekregen. 

Ga de doorzichtige draden op foto hierboven omwisselen.

 

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

@R. Koster ik had het over het doosje op de 2de foto, er moet er ook 1 zijn met 2 aansluitpunten (rood en blaúw).

De andere zwarte en doorzichtige draden sluit je aan op de plaats waar de huidige zitten maar omdat je zegt dat wit en doorzichtig werkten probeer dan ook eens wit en de andere doorzichtige.

Geen ander doosje vandaag erbij gekregen. 

Doosje 2e foto in eerder pakket erbij gekregen. 

Ga de doorzichtige draden op foto hierboven omwisselen.

 

De zwarte en doorzichtige draad als aderpaar links gemonteerd en de witte en doorzichtige als aderpaar rechts gemonteerd. Zie foto. INTERNET op de modem blijft zwart. Dus geen verbinding dan.

Reputatie 1

Hallo Sven, Ik heb de materialen net ontvangen. Mijn dank hier voor. Alleen lampje van internet kleurt nog steeds rood.

Ga nu denken dat de bedrading van isra punt in huiskamer de boosdoener is.

Welke draden moeten aangesloten zijn?

Nu  is wit en doorzichtig nog aangesloten. Grijs hangt er gestript los naast. Alle andere kabels zijn afgeknipt en niet in gebruik.

Graag hulp hierbij.

Bedankt alvast.

 

Nu met doosje van T-Mobile aangesloten.

Wit bij de groene en de doorzichtige draad bij de rode aansluiting. Volgens andere beschrijvingen moet dit goed zijn.

@R. Koster ik had het over het doosje op de 2de foto, er moet er ook 1 zijn met 2 aansluitpunten (rood en blaúw).

De andere zwarte en doorzichtige draden sluit je aan op de plaats waar de huidige zitten maar omdat je zegt dat wit en doorzichtig werkten probeer dan ook eens wit en de andere doorzichtige.

Geen ander doosje vandaag erbij gekregen. 

Doosje 2e foto in eerder pakket erbij gekregen. 

Ga de doorzichtige draden op foto hierboven omwisselen.

 

De zwarte en doorzichtige draad als aderpaar links gemonteerd en de witte en doorzichtige als aderpaar rechts gemonteerd. Zie foto. INTERNET op de modem blijft zwart. Dus geen verbinding dan.

Nu weer in de oude situatie terug gezet.

Wit links bij A en doorzichtig rechts bij B. We hopen echt dat dit snel opgelost gaat worden. 

Graag hulp hoe nu verder!!!

Reputatie 7
Badge +15

@R. Koster

In dat doosje waar onder de groene PHONE kabel in zit kan je het volgende testen :

Zwart op groen en 1 voor 1 beide doorzichtige draden testen op rood.

Wit op groen en 1 voor 1 beide doorzichtige draden testen op rood.

Mocht niks werken dan ligt het probleem misschien ergens anders.

Reputatie 1

@R. Koster

In dat doosje waar onder de groene PHONE kabel in zit kan je het volgende testen :

Zwart op groen en 1 voor 1 beide doorzichtige draden testen op rood.

Wit op groen en 1 voor 1 beide doorzichtige draden testen op rood.

Mocht niks werken dan ligt het probleem misschien ergens anders.

Ga morgen proberen. Geen resultaat?

Moet ik dan echt wachten op 8 dec totdat de monteur kan komen of zijn er andere mogelijkheden om te testen of het buitenshuis ligt?

Reputatie 7
Badge +15

@R. Koster 

Ik denk dat dit het enigste aansluitpunt is in huis of heb je nog een andere PTT doos of ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld?

 

Reputatie 1

@R. Koster

Ik denk dat dit het enigste aansluitpunt is in huis of heb je nog een andere PTT doos of ISRA punt in de meterkast bijvoorbeeld?

 

Dit punt is het enigste. De blauwe kabel komt vanaf de straat de kelder binnen en loopt direct de muur in. Deze komt in de woonkamer binnen.

Voorheen met de varkenssnuit aansluiting nooit problemen gehad. Er is ook niets veranderd. 

Vanmorgen nogmaals met Odido gebeld. Guidion heeft maar 1 monteur in Limburg en kan pas 8 dec. Langs komen om te kijken. Misschien ligt het probleem buiten ons huis in een schakelkast. 

Hier in huis heb ik alle mogelijke dingen gedaan. Nu zijn we overgeleverd aan de goden. Dat in deze tijd je zo lang moet wachten is echt geen service. Er is werk aan de winkel op dit gebied.

PS. De draden heb ik vanmorgen mbt alle combinaties aangesloten gehad maar het lampje op de modem gaat niet branden.

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om te controleren of het niet hier in huis ligt?

Reputatie 7
Badge +14

Echt fraai is die aansluiting niet. Dus monteur lijkt wel nodig.

Reputatie 7
Badge +15

@R. Koster

Er lijkt geen signaal op de kabel te staan dus dan zul je moeten wachten op de monteur.

Mocht een Odido of Ben simkaart hebben en je wilt gebruik maken van een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet dan hoor ik het graag!

Reputatie 1

Klop Eric,

Van hoofdkabel altijd 2 draden in gebruik geweest. Tijd geleden monteur via T-mobile aangesloten. Er is (zie foto1 met varkenssnuit) niets veranderd aan de aansluiting. 

Toch geen internet met ook nog een nieuwe modem.

Ik zal vandaag de aansluiting vernieuwen. Hornbach nieuw materiaal kopen. Dan sluit ik defect ook uit zoals dat met DSL kabels ook is gedaan. Als dit geen oplossing biedt dan moet het in de wijk liggen.

Reputatie 1

@R. Koster

Er lijkt geen signaal op de kabel te staan dus dan zul je moeten wachten op de monteur.

Mocht een Odido of Ben simkaart hebben en je wilt gebruik maken van een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet dan hoor ik het graag!

Dus kan ik hieruit concluderen dat het signaal hier niet binnen komt? Dus aan mijn kant hoef ik niet verder te kijken?

Reputatie 7
Badge +15

@R. Koster 

Dat wijst er wel op als er geen signaal op beide aderparen staat maar een nieuw doosje gebruiken om alles uit te sluiten kan natuurlijk ook nog.

Wil je gebruik maken van de voucher?

Reputatie 1

@R. Koster

Dat wijst er wel op als er geen signaal op beide aderparen staat maar een nieuw doosje gebruiken om alles uit te sluiten kan natuurlijk ook nog.

Wil je gebruik maken van de voucher?

Ik zal zeker nieuw materiaal gaan halen en gebruik maken van de witte en doorzichtige draad als aderpaar zoals we het hier altijd hebben gebruikt.

Ik heb vanaf dinsdag al een voucher. Die loopt wel maandag af dan. Nieuwe is dus dan welkom.

Reputatie 7
Badge +15

@R. Koster 

Ik zal je alvast een nieuwe sturen!

Reputatie 1

De monteur van Guidion heeft het opgelost. In een centrale kast zat het probleem. Samen met KPN een ander vrij punt kunnen kiezen. Na een paar uur, zaterdagmorgen dus, konden we hier weer aan de slag. 

Hoop dat de volgende keer meer monteurs beschikbaar zodat de afspraak geen 1,5 week hoeft te gaan duren.  Zo'n probleem moet eigenlijk eerder getraceerd kunnen worden nadat ik hier thuis dmv de community al de menige uurtjes had onderzocht waar het probleem zat. 

Reageer