[Opgelost] Problemen vaste verbinding door stroomstoring.

  • 14 March 2024
  • 29 reacties
  • 2600 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16

[14-03-2024/08:30] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Amsterdam en Hoofddorp. Het lijkt te zijn ontstaan door een stroomstoring bij leverancier Liander. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

Update [09:29] Het issue is nu volledig hersteld door Liander. Mocht je nog problemen hebben, herstart dan het modem en de glasvezelconverter door deze 20 seconden stroomloos te houden. Hierna zou het weer moeten werken.


This topic has been closed for comments

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ook Wageningen geen internet @Jason van Odido. Ca 8 uur viel het uit. 

Hoelang is de verwachting dat dit gaat duren…?

De storing begon gisteravond rond 23:45 al

Reputatie 2

Het duurt al een aantal uur, maar wordt nu pas (8:30) gemeld. Voor die tijd krijg ik telkens te zien dat er geen storing is en dus ga ik zelf van alles overhoop halen.

Kan dit niet eerder gemeld worden dan?

Reputatie 1

Waarom staat die melding nu pas hier? Is al aantal uur aan de hand! En telefonisch is er niet doorheen te komen bij jullie.

Is er iets bekend hoelang het gaat duren? 

Reputatie 7
Badge +14

S'nachts zijn er geen moderators. Liander is de stroomvoorziening aan het herstellen. 

Reputatie 1

Geen internetverbinding sinds gisteravond om 23:00 uur. Ik woon in Amsterdam

Reputatie 1

Lijkt erop dat de DHCP geraakt is, want modems krijgen geen nieuwe IP adres

Inderdaad geen internet sinds 00.30u gisteravond in Hoofddorp.

Wanneer is dit opgelost? Werk liever thuis dan dat ik naar mijn werk moet reizen. Kost teveel tijd.

Reputatie 1

Bij mij werkt het weer

Reputatie 1

Zoiets hoort toch backup te hebben op verschillende locaties?

 

Reputatie 1

Is er ook een tijdsindicatie vanuit Liander gegeven wanneer het opgelost is? 

Reputatie 1

S'nachts zijn er geen moderators. Liander is de stroomvoorziening aan het herstellen. 

Maar de chat bot Izzy had Al die informatie kunnen delen, anders was het praten met een put geweest. "Idee?"

Reputatie 1

Lijkt erop dat het opgelost is. Werkt het nog steeds niet, even de modem en converter herstarten, dat deed het bij mij

Reputatie 1

Bij mij werkt het weer

Welke postcode?

Op2134 is er nog niets

 

Reputatie 1

What the heck guys, we literally waited someone to wake up in the morning to restart the devices?

I lost internet at 23h last night, i send a tweet and i got a replay after 10 hours!

Is this a joke ot not?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

What the heck guys, we literally waited someone to wake up in the morning to restart the devices?

I lost internet at 23h last night, i send a tweet and i got a replay after 10 hours!

Is this a joke ot not?

 

 

No, there appears to be an power outage and an external party is fixing this. This is a broader issue than just Odido

Reputatie 7
Badge +16

Het lijkt voor nu in Hoofddorp zo goed als opgelost te zijn door stroomherstel. Liander heeft het onder controle. Wordt vervolgd!

Reputatie 1

What the heck guys, we literally waited someone to wake up in the morning to restart the devices?

I lost internet at 23h last night, i send a tweet and i got a replay after 10 hours!

Is this a joke ot not?

 

 

No, there appears to be an power outage and an external party is fixing this. This is a broader issue than just Odido

 

It’s not my problem, I am paying for a service and your need to have a redundancy not me!

This is shame for Odido.

 

S,

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@senad.aruc This is an issue that’s a direct result of the Liander power outage. Please understand that Odido isn’t necessarily in the lead when it comes to fixing this problem. 

Reputatie 7
Badge +4

It simply does not work that way. There is only so much you can do for redundancy. 

Reputatie 1

@senad.aruc This is an issue that’s a direct result of the Liander power outage. Please understand that Odido isn’t necessarily in the lead when it comes to fixing this problem. 

I don’t have any internet contract service from Liander, do I?  So, who needs to lead this problem myself? The end user?  Are you joking?

 

S,

 

Moderator edit: absolutely no need to attack anyone regarding this issue. We’re doing our best with all external parties to solve this. Please refrain from using offensive language.

 

Reputatie 1

It simply does not work that way. There is only so much you can do for redundancy. 

Come on guys, you didn’t even know that there is issues until you woke up in the morning.

 

This is SHAME!

 

S,

 

Reputatie 1

Wat ik ook niet begrijp, een beetje network operator moet toch Hun infrastructuir knooppunten 24*7 bewaken? Dat je in ieder geval de melding niet alleen vanuit de belletjes van klanten moet Komen. Om 8:30 in plaats van 0:30?

Reputatie 1

Bij mij 2134 werkt het weer.

Reputatie 7
Badge +4

Wat ik ook niet begrijp, een beetje network operator moet toch Hun infrastructuir knooppunten 24*7 bewaken? Dat je in ieder geval de melding niet alleen vanuit de belletjes van klanten moet Komen. Om 8:30 in plaats van 0:30?

Je haalt 2 dingen door elkaar. Enerzijds; je hebt het op deze klantcommunity over de moderators die communiceren. Daar ben ik het helemaal eens met je punt. In geval van nood is communicatie key.

Dat zegt niets over de monitoring van een netwerk. Dat doen moderators niet. Ander team. Dat een issue zo lang duurt, waarbij Liander een issue heeft en waarvan Odido hinder ondervindt, is duidelijk. Waarom de oplossing zo lang duurt is iets tussen die partijen en Odido is verantwoordelijk voor communicatie naar hun klant.