Oplevering glasvezel beloofde compenstatie

  • 28 June 2022
  • 8 reacties
  • 137 Bekeken

Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt, maar kan er helaas niet meer in reageren. Ik heb vorig jaar 13 mei glasvezel besteld en deze is afgelopen maand -eindelijk- opgeleverd na veel telefoontjes met t-mobile (zowel klantenservice als fiber agents), aannemers, onderaannemers, open dutch fiber en weet ik wie ik nog meer gesproken heb.

Nu ben ik zeker blij dat het eindelijk zover heeft moeten komen, maar sinds het is opgeleverd kom ik ook met geen mogelijkheid meer in contact met de persoon die mij beloftes over compensatie heeft gedaan voor de eindeloze kast na de muur gesprekken en energie die erin gestoken is. Nu het via klantenservice of chat niet lukt om hier duidelijkheid over te krijgen dan maar via deze weg.

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)!


This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @passieee2022 

Een compensatie wordt meestal gegeven bij een storing van het netwerk. Hier gaat het om de oplevering van het glasvezelaansluitpunt in huis waarvoor de aannemer verantwoordelijk is.

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile gaat pas je internet abonnement facturen zodra je een werkende verbinding hebt. Je hebt dus nog niets betaald. Dat je moeite hebt moeten doen is niet iets waar je dan voor gecompenseerd wordt.

Ik denk dat je nu gewoon moet gaan genieten van je snelle internetverbinding?

Hallo @passieee2022 

Een compensatie wordt meestal gegeven bij een storing van het netwerk. Hier gaat het om de oplevering van het glasvezelaansluitpunt in huis waarvoor de aannemer verantwoordelijk is.

Dat zou best kunnen. Moeten ze geen beloftes doen. Is kwestie van principes en gezien het intussen al 10x is geweest dat er wat beloofd is en niet nagekomen is het een keer genoeg. 

T-Mobile gaat pas je internet abonnement facturen zodra je een werkende verbinding hebt. Je hebt dus nog niets betaald. Dat je moeite hebt moeten doen is niet iets waar je dan voor gecompenseerd wordt.

Ik denk dat je nu gewoon moet gaan genieten van je snelle internetverbinding?

Dat is een aanname denk ik? Heb al een gepeperde rekening ontvangen en betaald gewoon ;) En lees mijn reactie op je voorganger. 

Reputatie 5

Weet je nog wat er toegezegd was ongeveer en of dat door iemand van de tmobile service afdeling was of door een andere afdeling?

In de regel worden de contactmomenten wel samengevat zodat een collega ook weet wat er speelde bij een volgende contact.
Wat meer informatie zal zeker helpen (naam persoon, wanneer etc) om te kijken of een en ander (misschien onbedoeld of terecht) is toegezecht.

Wat is de verwachting die je eigenlijk nu hebt voor compensatie?
(gewoon zakelijk; wat voor compensatie, voor wat, vanaf welk moment) 😊
 

Zoals al benoemd zul je niet een rekening krijgen voor iets dat je nog niet eens gebruikt.
Een eventueel nog lopende overeenkomst, bijvoorbeeld de internetaansluiting die je al had, zal blijven bestaan.
Indien er een en ander niet goed is gegaan dat tmobile zelf is aan te rekenen (dus niet het opleveren van de aansluiting) zal er zeker wel iets mee gedaan worden dus wacht even tot er een medewerker in dit topic zich meld om eventueel via een direct bericht wat meer informatie te delen.

En vergeet inderdaad niet eens te gaan genieten van de glasvezel.

Heerlijk die up/down toch?

 

Weet je nog wat er toegezegd was ongeveer en of dat door iemand van de tmobile service afdeling was of door een andere afdeling?

In de regel worden de contactmomenten wel samengevat zodat een collega ook weet wat er speelde bij een volgende contact.
Wat meer informatie zal zeker helpen (naam persoon, wanneer etc) om te kijken of een en ander (misschien onbedoeld of terecht) is toegezecht.

Wat is de verwachting die je eigenlijk nu hebt voor compensatie?
(gewoon zakelijk; wat voor compensatie, voor wat, vanaf welk moment) 😊
 

Zoals al benoemd zul je niet een rekening krijgen voor iets dat je nog niet eens gebruikt.
Een eventueel nog lopende overeenkomst, bijvoorbeeld de internetaansluiting die je al had, zal blijven bestaan.
Indien er een en ander niet goed is gegaan dat tmobile zelf is aan te rekenen (dus niet het opleveren van de aansluiting) zal er zeker wel iets mee gedaan worden dus wacht even tot er een medewerker in dit topic zich meld om eventueel via een direct bericht wat meer informatie te delen.

En vergeet inderdaad niet eens te gaan genieten van de glasvezel.

Heerlijk die up/down toch?

 

Zeker. Dat was een fiber agent van t-mobile 😉 Genieten doe ik zeker product is ook niks mis mee de handelswijze valt wat over te zeggen. 

Vind overigens wel bijzonder dat ik allerlei reacties krijg van mensen die eigenlijk niet weten wat er nu aan de hand is. Maar dat kan ook volledig aan mij liggen😀

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @passieee2022  Dat komt omdat de Community er is voor klanten die elkaar helpen met tips en advies.

De moderators lezen mee en zullen zonodig dieper op de zaak ingaan en uitzoeken waar en of dit eventueel fout is gegaan en wat de afspraken waren. Mits dat is terug te halen.

Vandaar dus de reacties van mensen met veel ervaring die weten hoe het in het algemeen werkt en klanten zeker in veel gevallen kunnen helpen. (Hoe fijn is dat!)

In dit geval denk ik dat dit onderwerp een moderator nodig heeft.

Groetjes hopelijk kunnen de moderators je verder helpen.

 

Reputatie 3

@passieee2022,

zoals ​​​​​​@CrisTien al aangeeft, dit is een klant helpt klant community en hopen hiermee elkaar te kunnen helpen.

Je geeft aan “Heb al een gepeperde rekening ontvangen en betaald gewoon ;) “ Wat versta je onder een gepeperde rekening?
Extra kosten welke in rekening zijn gebracht buiten de contractuele maandelijkse kosten om?

Je gaat pas betalen voor je abonnement zodra de verbinding administratief opgeleverd en afgehandeld is namelijk.

 

ps: ik maak altijd een foto van een legitimatie of batch / pasje / verklaring, van de persoon waarmee ik een (voorlopige) overeenkomst sluit. Weet je altijd met wie je te maken heb gehad, is mij ook een keer overkomen en wel lering eruit getrokken.