Beantwoord

Opzeggen internet basic

  • 12 July 2022
  • 8 reacties
  • 222 Bekeken

Zojuist gebeld met de klantenservice om mijn internet basic abonnement op te zeggen. Ik kreeg Axel aan de lijn, als dat zijn echte naam is natuurlijk. Axel was ietwat gehumeurd, verre van vriendelijk. Hopelijk luisteren jullie de call terug geplaatst op 12:35 uur afkomstig van 06xx xxx 487.

Ik wil mijn abonnement opzeggen, maar daar was Axel het niet echt mee eens. Er werd gesnauwd naar mij om de reden. "Zonder reden wordt er niets opgezegd meneer!” … Pardon?!?!/!

Tijdens dit gesprek met Axel heb ik toen maar direct als reden genoemd de slechte klantenservice, ik heb nog nooit eerder contact gehad met de T-Mobile klantenservice maar mijn eerste ervaring was dus slecht.

Hoe dan ook, ik wil de dienst opzeggen. Welnu, als ik het per einde contract wil opzeggen moet ik volgende maand terugbellen (ja alsof ik daar zin in heb om Axel dan weer aan de lijn te krijgen) en als ik per direct wil opzeggen dan krijg ik naast de resterende maanden (mijn abo loopt tot 19 oktober 2022) ook nog eens 2 of 3 maanden (Axel wist het niet zeker) als boete extra belast.

Dus als ik per direct wil opzeggen moet ik i.p.v. 3 maanden 6 maanden betalen. Ergens denk ik dat Axel gewoon een XXXX humeur had en geen zin had om mij te helpen.

Is er hier iemand van T-Mobile die mijn abonnement kan opzeggen per 19 oktober a.s. of indien mogelijk per direct zonder extra boete?

Staat jullie netjes T-Mobile, medewerkers zoals Axel zou ik er maar direct XXXX!

Gr,

Marcel

 

Moderator edit: scheldwoorden en andere kwetsingen zijn absoluut niet toegestaan op de Community. Houd het netjes! Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 12 July 2022, 15:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @beringer, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Bedankt dat je jouw verhaal toelicht in dit topic, zo kunnen we achterhalen waar precies de miscommunicatie ontstaan is en waarom je deze ervaring gehad hebt. Sorry dat het niet het gewenste gesprek was waar je op hoopt bij een Klantenservice. Ik zal het belangrijkste voor je nuanceren zodat je een duidelijk beeld hebt van wat wel mogelijk is en wat er gebeurt indien je tussentijds je jaarcontract opzegt:

Wanneer je per direct een contract op wilt zeggen, dien je je jaarcontract uitgediend te hebben - dit is overigens altijd met inachtneming van één maand opzegtermijn. Wil je echter tijdens de duur van een actief jaarcontract jouw abonnement beëindigen, dan betaal je voor de resterende maanden die het contract nog zou hebben, een afkoopsom. Dit is altijd het laagste bedrag voor een internetabonnement dat we bij T-Mobile voor thuis hebben. Stel je betaalt nu bijvoorbeeld per maand € 50 en dat is inclusief Vast Bellen en TV, maar het laagste internetcontract (Internet Basic) met 50 Mbit/s kost bijvoorbeeld € 25, dan zal je voor het restant van je contractduur een afkoopsom ontvangen x € 25. Indien je contract nog vier maanden loopt, komt dat neer op 4 x € 25 oftewel € 100. Er zitten verder geen extra boeteclausules aan vast of enigerlei variant van voorgenoemde boetes. 

Ik kan jouw abonnement nog niet per 19 oktober oktober aanstaande laten eindigen. Dat komt doordat we maximaal drie maanden in de toekomst een abonnement kunnen stopzetten. We kunnen echter vanaf 20 juli wel 19 oktober als einddatum aanhouden. Geef me op die dag een seintje in dit topic, dan pak ik het met alle liefde direct voor je op! 

Indien je toch gebruik wilt maken van de optie om het contract met onmiddellijke ingang te beëindigen, dan kan ik dat ook voor je uitvoeren. Daar zit dan echter wel de afkoopsom aan vast. Deze zal voor het restant van de contractduur (tot en met 19 oktober) zijn. 

Laat me weten wat voor jou de voorkeur heeft, dan ontferm ik me over je case en lossen we het samen op.

Hallo Jason,

Ik wil graag per direct mijn contract opzeggen. Dat ik dan het aantal maanden moet betalen begrijp ik, ik heb immers voor 12 maanden getekend en zeg na 9  maanden al op.

Dus ik krijg een factuur van T-Mobile van 3 x 30 EURO. Correct? Wellicht kun je Axel nog even informeren hierover dat er dus geen boetes zijn zoals hij aangeeft...

Gr,

Marcel

Reputatie 7
Badge +16

@beringer Dat is geen enkel probleem! Jouw maandbedrag is momenteel het laagste internetbedrag en zal daarom gerekend worden in de afkoopsom x het aantal resterende maanden. Omdat we vandaag op 12 juli zitten, komt daar dan nog een week extra bij. Dit betekent dat je het aantal resterende dagen maal het dagbedrag betaalt als afkoopsom. Het dagbedrag is in jouw geval € 1. 

Ik zal Axel van informatie en feedback voorzien, dankjewel! 

Laatste vraagje voordat we overgaan tot de opzegging: je kunt ook ervoor kiezen om met één maand opzegtermijn je abonnement te beëindigen. Dan betaal je slechts de resterende twee maanden, oftewel € 60 als afkoopsom. Is dat een ideetje? Dan heb je ook nog ruimschoots de tijd om wat anders te zoeken. 

Hallo Jason,

Mag per direct, afkoop van 3 maanden + 1 dag is akkoord. Ik ben al voorzien van een andere verbinding.

Gr,

Marcel

Reputatie 7
Badge +1

@beringer Jou verhaal lezende is voor mij een van de redenen dat ik NOOIT met een klantenservice bel, voor het opzeggen of veranderen maak ik wel gebruik van mijn account.

Als het echt zo is dat de medewerker van de klantenservice u zo bejegend heeft als u schrijft dan kon hij zo vertrekken mocht ik zijn leidingevende zijn, medewerkers van een klantenservice horen ten allen tijde vriendelijk en beleefd tegenover de klant te zijn, zij zijn uiteindelijk het visitekaartje van de onderneming.

Reputatie 7
Badge +16

@beringer Het betreft in dit geval niet één dag maar een volle week; ik refereerde aan het dagbedrag omdat we voor het laatste deel niet meer in maanden kunnen rekenen. Je contract is vanaf morgen opgezegd. Veel succes bij je nieuwe provider, ik hoop oprecht dat je ooit nog terugkeert zodra het meer matcht! 

Dankjewel @Jason.

Gr,

Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Geen dank, graag gedaan!