Beantwoord

Remote inloggen op modem

  • 2 March 2023
  • 6 reacties
  • 342 Bekeken

Reputatie 1

Mijn  glasvezel installatie is net klaar en ik heb een Zyxel T54 modem.
Ik weet dat inloggen op de modem kan met een direct kabelverbinding kan.
Maar … is dit mogelijk om de modem in te stellen zodat ik later remote (via bv een WIFI verbinding) op de modem kan inloggen?

icon

Beste antwoord door a.carter 2 March 2023, 14:33

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @a.carter

Standaard kan je inloggen op het modem doormiddel van een kabel of door verbonden te zijn met de Wifi van het modem. 

Als je dit wilt doen vanaf buiten je netwerk, al raad ik het persoonlijk af, kan je dit aanzetten via; 

Onderhoud → Extern Beheer. WAN aanvinken voor HTTPS. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Mijn  glasvezel installatie is net klaar en ik heb een Zyxel T54 modem.
Ik weet dat inloggen op de modem kan met een direct kabelverbinding kan.
Maar … is dit mogelijk om de modem in te stellen zodat ik later remote (via bv een WIFI verbinding) op de modem kan inloggen?

@a.carter 

Inloggen is mogelijk via een utp kabel maar ook via wifi als je al verbinding met de router hebt.

(Wifi kan met een mobiele telefoon, tablet of draadloos via een laptop)

Om helemaal van buiten af via “het Internet” een dergelijke toegang mogelijk te maken is zoals eerder gezegd af te raden.

Reputatie 1

Hi @a.carter

Standaard kan je inloggen op het modem doormiddel van een kabel of door verbonden te zijn met de Wifi van het modem. 

Als je dit wilt doen vanaf buiten je netwerk, al raad ik het persoonlijk af, kan je dit aanzetten via; 

Onderhoud → Extern Beheer. WAN aanvinken voor HTTPS. 

 

Thanks. Ik zal dit proberen

Reputatie 1

Bedankt hiervoor. Was druk vorig week maar is nu ingericht.
NOg een vraag: is dit mogelijk om een aantal (4 of 5) vast IP adressen in te stellen? en de rest via DHCP?
 

Reputatie 7
Badge +5

Ja dat is mogelijk.

stel eerst de dhcp pool in op bv 192.168.1.50 tot 192.168.1.254. De adressen van 2 tot 49 kunnen nu als vast adres toegekend worden.

Dit gebeurt door MAC adressen te reserveren en vast te zetten op een IP-adres in dat gedeelte van 2 tot 49

Al dergelijke instellingen kun je vinden bij netwerkinstellingen

 

Reputatie 1

Duidelijk … gezien in de Zyxel console nu.  Bedankt

Reageer