Beantwoord

ringleiding

  • 7 February 2024
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Na overstap van KPN naar Odido werkt de ringleiding niet meer. Hij is wel geconnect maar geeft een 'traktor'geluid/ruis.

Hoe is dit te verhelpen?

icon

Beste antwoord door yalerta 9 February 2024, 19:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Leontine Sanders, goed dat je dit checkt en welkom op de Community. Ik kan me voorstellen dat het belangrijk is dat dit goed werkt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf even moest opzoeken wat dit precies is. Ook kan ik niet helemaal ontdekken hoe zo'n ringleider is verbonden met internet. Voor zover ik kan zien is er geen internet nodig en heb je enkel een losse ringleider versterker voor nodig. Jij weet er natuurlijk alles van, kun jij mij dit vertellen? Is die versterker bijvoorbeeld aangesloten op het internet? En zo ja, is dat via wifi of een bekabelde verbinding? Als het via wifi is kan het zijn dat we wat instellingen moeten aanpassen. Van welk apparaat (ringleider versterker) maak je precies gebruik? Zorg er ook voor dat jouw klantnummer in je Community profiel staat, zodat ik sneller aan de slag kan!

De ringleiding is een Sonumaxx 2.4. Een digitaal tv luistersysteem met gespreksversterker. 

Ik koppel het systeem aan de tv, mijn hoorapparaten maken gebruik van Bluetooth. Via een app van Phonak op de telefoon schakel ik het programma ringleiding in.

Dit werkte goed tot de overstap naar Odido.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Leontine Sanders, dus als ik het goed begrijp werkt de Sonumaxx 2.4 niet op internet maar op bluethooth? 

De Sonumaxx 2.4 maakt via bekabeling (rode en witte plug en een kabel met zwart vierkant stekkertje) contact met de tv. De hoortoestellen werken op bleutooth.

Reputatie 3

als ik de website van de Sonumaxx bekijk dan bestaat ie uit een basis station die op de TV (?) aangesloten is en een apparaat met dat lussyteem op bluetooth. Dus bluetooth zit volgens mij tussen basisstation en lussyteem. 

Het basisstation kan dus met die rood en witte stekker of dat klein vierkante (optisch) stekkertje aangesloten worden. Hoe heb je die nu aangesloten? Welk stekkertje zit in welk apparaat?

 

hoe zat dit aangesloten bij KPN??

Reputatie 7
Badge +5

@Leontine Sanders 

Het is erg lastig om via dit forum een oplossing te geven voor jou specifiek probleem.

Je hebt het over een rood/witte aansluiting en een aansluiting met een vierkant stekkertje.
Eigenlijk is er tussen jouw TV en dat kastje maar 1 van deze twee verbindingen nodig.

Ook heb je het over een Bluetooth verbinding maar juist de Sonumax 2.4 is een apparaat dat via de 2.4 GHz verbinding met zijn koptelefoon maakt. En die maak jij juist via jouw “eigen” hoortoestellen?

Het beste is in dit geval proberen hulp van een “expert” te krijgen, Misschien via een hoortoestellen winkel die de Sonumax 2.4 in het programma heeft. Vooral gelet op de vele mogelijkheden zoals de verschillende aansluitingen maar ook de mogelijkheid van digitaal en analoog geluid die in dat apparaat aanwezig zijn..

Reageer