Rommel bij odido! Waarom betaal ik dubbel voor internet?!

  • 4 April 2024
  • 14 reacties
  • 171 Bekeken

Glasvezel is besteld, geïnstalleerd en nu betaal ik dubbel! Zowel voor glasvezel als ADSL! Het lijkt erop dat glasvezel als 'zakelijk' is geïnstalleerd, terwijl ADSL als privé wordt beschouwd. Hoe kan dat nou? Het betreft toch hetzelfde adres! De klantenservice is hopeloos, omdat privé en zakelijk communiceren met elkaar niet. Blijkbaar werken ze met aparte ICT-systemen; privé geeft aan dat ik alleen ADSL heb, terwijl zakelijk beweert dat ik alleen glasvezel heb. Wanneer je belt, beginnen ze je van het kastje naar de muur te sturen: 'Ik schakel u door naar zakelijk... u moet privé bellen...' Per e-mail reageert Odido helemaal niet. Ik heb zoveel aparte accounts: voor mobiel, voor ADSL, voor glasvezel. Tegelijkertijd, wanneer ik inlog, zie ik geen abonnementen...

Het is alleen maar chaos bij Odido, hopeloos. Daarom probeer ik nu openbare hulp te vinden. GRAAG wil ik geen ADSL meer en verzoek ik om terugbetaling van het dubbele bedrag dat ik sinds de installatiedatum van glasvezel heb betaald.
 

Adres: XXXXXX

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

Teresa van Odido 25 dagen geleden

Welkom op onze Community! @azrev99 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is! 

Ik zie dat er begin maart contact is geweest met onze Klantenservice om het DSL abonnement op te zeggen. Dit is altijd met inachtneming van een maand opzegtermijn, het abonnement loopt dus nog tot 08-04-2023. 

Uiteraard wil ik voor je uitzoeken hoe het zit met de overlap, maar zoals mijn collega’s al aangaven heb ik geen toegang tot de Zakelijke systemen. Kun je mij hier meer over vertellen (aansluitdatum, eerste factuur etc.)? Daarnaast wil ik je vragen het Zakelijke Klantnummer ook toe te voegen aan je Community profiel. Ik ga dan mijn uiterste best doen om dit voor je uit te zoeken. 

Ondanks dat er inderdaad op verschillende plekken op het internet adressen staan, raad ik je af om dit op de Community te doen, omdat dit tegen de huisregels in gaat. Mocht je hier meer over willen lezen, dan kun je altijd een kijkje nemen in dit topic: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen! 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@azrev99  Zet even je klanten nummer in je instellingen forum account. 
En zet nooit privé gegevens online(postcode) de moderators halen dat weg.

MVG

@azrev99  Zet even je klanten nummer in je instellingen forum account. 
En zet nooit privé gegevens online(postcode) de moderators halen dat weg.

MVG

klantnummer is er wel en ik kan zelf beslissen of ik mijn eigen prive gegevens prive hou of niet ;) adres is geen geheim, vele mensen zetten hun adres op facebook en posten prive fotos openbaar, bij kvk kun je gegevens opvragen en vele bedrijven (die van me ook) wordt op prive adres geregistreerd en zo voort...

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @azrev99 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is! 

Ik zie dat er begin maart contact is geweest met onze Klantenservice om het DSL abonnement op te zeggen. Dit is altijd met inachtneming van een maand opzegtermijn, het abonnement loopt dus nog tot 08-04-2023. 

Uiteraard wil ik voor je uitzoeken hoe het zit met de overlap, maar zoals mijn collega’s al aangaven heb ik geen toegang tot de Zakelijke systemen. Kun je mij hier meer over vertellen (aansluitdatum, eerste factuur etc.)? Daarnaast wil ik je vragen het Zakelijke Klantnummer ook toe te voegen aan je Community profiel. Ik ga dan mijn uiterste best doen om dit voor je uit te zoeken. 

Ondanks dat er inderdaad op verschillende plekken op het internet adressen staan, raad ik je af om dit op de Community te doen, omdat dit tegen de huisregels in gaat. Mocht je hier meer over willen lezen, dan kun je altijd een kijkje nemen in dit topic: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen! 

Welkom op onze Community! @azrev99 

Goed dat je via deze weg aan de bel trekt. Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is! 

Ik zie dat er begin maart contact is geweest met onze Klantenservice om het DSL abonnement op te zeggen. Dit is altijd met inachtneming van een maand opzegtermijn, het abonnement loopt dus nog tot 08-04-2023. 

Uiteraard wil ik voor je uitzoeken hoe het zit met de overlap, maar zoals mijn collega’s al aangaven heb ik geen toegang tot de Zakelijke systemen. Kun je mij hier meer over vertellen (aansluitdatum, eerste factuur etc.)? Daarnaast wil ik je vragen het Zakelijke Klantnummer ook toe te voegen aan je Community profiel. Ik ga dan mijn uiterste best doen om dit voor je uit te zoeken. 

Ondanks dat er inderdaad op verschillende plekken op het internet adressen staan, raad ik je af om dit op de Community te doen, omdat dit tegen de huisregels in gaat. Mocht je hier meer over willen lezen, dan kun je altijd een kijkje nemen in dit topic: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community

Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Ik sta klaar om verder te helpen! 


Dat is precies wat ik bedoel - prive/zakelijk hebben geen connectie en daardoor ontstaat zo’n rommel. Ik trok aan de bel om contract op te zeggen toen er al een overlap was.

De eerste nummer is KWJ78632, dat is waarschijnlijk prive. Zakkelijk nummer kan ik niet terugvinden, maar dat is wat ik over zakelijk abonement weet:
Ordernummer 204391805 (26.11.2023)
Kenmerk: 1126/204391805
Installatie duurde weken, zoveel keer verplaatst door allerlei problemen aan odido kant, oorspronkelijk zou het op 08.01.2024 moeten platsvinden, meerde keren niet doorgegaan, uiteindelijk op 21.02.2024 was de installatie afgerond (Kenmerk: 1128/XXXX/CL-0280974267) [Mod edit: klantnummer verwijderd]
 

Dat is wat ik weet, ik kan NIET inloggen, wachtword resetten werkt ook niet.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @azrev99, ik heb het helemaal tot op de bodem voor je uitgezocht en het DSL abonnement had inderdaad eerder opgezegd moeten worden, mijn excuses hiervoor. Geen zorgen: ik ga uiteraard voor je in orde maken dat er een credit nota wordt aangemaakt voor de periode dat er dubbel betaald is. Ik kan geen credit nota aanmaken voor een periode in de toekomst. Aangezien het DSL abonnement op 8 april wordt stopgezet, ga ik op deze dag de vergoeding voor je in orde maken zodat ik dit gelijk voor de gehele periode kan regelen. Je zult hier ook een e-mail van ontvangen ter bevestiging. Mochten er nog facturen open staan, dan wordt het credit bedrag hiermee verrekend. De rest zal worden teruggestort op jouw rekening. 

Wat jouw Mijn Odido account betreft, kunnen mijn collega's van de zakelijke afdeling je hier het beste mee verder helpen. Zij kunnen met je meekijken wat de reden is dat je niet kan inloggen en eventueel het account voor je resetten. Ze kan ze telefonisch bereiken door te bellen naar 0800 7112. Een van mijn collega's helpt je dan met liefde verder! 

Dank je wel!

Hi @azrev99, ik heb het helemaal tot op de bodem voor je uitgezocht en het DSL abonnement had inderdaad eerder opgezegd moeten worden, mijn excuses hiervoor. Geen zorgen: ik ga uiteraard voor je in orde maken dat er een credit nota wordt aangemaakt voor de periode dat er dubbel betaald is. Ik kan geen credit nota aanmaken voor een periode in de toekomst. Aangezien het DSL abonnement op 8 april wordt stopgezet, ga ik op deze dag de vergoeding voor je in orde maken zodat ik dit gelijk voor de gehele periode kan regelen. Je zult hier ook een e-mail van ontvangen ter bevestiging. Mochten er nog facturen open staan, dan wordt het credit bedrag hiermee verrekend. De rest zal worden teruggestort op jouw rekening. 

Wat jouw Mijn Odido account betreft, kunnen mijn collega's van de zakelijke afdeling je hier het beste mee verder helpen. Zij kunnen met je meekijken wat de reden is dat je niet kan inloggen en eventueel het account voor je resetten. Ze kan ze telefonisch bereiken door te bellen naar 0800 7112. Een van mijn collega's helpt je dan met liefde verder! 

En toch gaat het weer mis!

 

Vanochtend twee emails ontvangen:

  1. Dat ik een router moet retour sturen. Dat heb ik AL gedaan toen ik abonnement opzegde. Wat moet ik nog retourneren?!
  2. Mijn voordelen van Klantvoordeel zijn vervallen. HOEZO?!?!?!?! Ik heb internet en twee mobiel abonnementen op een adres, het kan niet meer loyal zijn!

Het gaat echt tragisch mis bij odido :/

Reputatie 7
Badge +14

Staan de abonnementen op dezelfde naam/ adres? Je probeert hier zakelijke en consumenten producten met klantvoordeel te verbinden,  dus dan zal er iets van logica achter zitten.

Mijn ADSL was op prive, ik betaal voor glasvezel van mijn priverekening, nooit gevraagd om glasvezel op zakelijk naam te laten staan. Ik heb geen idee waarom heeft odido glazvezel zakelijk besloten te beschouwen!

Reputatie 7
Badge +14

Nu wordt het wel een heel bijzonder verhaal. Je hebt dus een zakeijk Odido glasvezel abonnement terwijl je een consumenten aanvraag hebt gedaan? Heb je wel een KVK en hoe heb je ooit de aanvraag om naar glasvezel te gaan dan ingediend? 

Wat staat er in de bevestiging die daarop volgde?

Reputatie 6
Badge +2

@azrev99 Dank je wel voor de verduidelijking in je laatste bericht! 

Net als @eric ben ik erg benieuwd hoe dit precies zit, wil je zijn vragen beantwoorden? Uiteraard kijk ik graag met je mee! 

Er is een total mess van accounts: ooit heb ik zakelijk telefoon gekocht, dat is wel zo, waarschijnlijk daardoor is er ook een zakelijk account, maar ik betaal voor mobiel en internet altijd van mijn privee rekening, abonnementen zijn ook prive. Toen ik glasvezel aanschafte was ik niet gevraagd of ik het prive of zakelijk wilde en ik ging ervan uit dat als ADSL prive was, zou ook glasvezel zo zijn. Blijkbaar is er iets misgegaan, glasvezel staat op zakelijk en nu zit ik met deze kriskruis accounts waar odido nauwelijks mee kan want door de interne chaos op zijn beurt spreken zakelijk en prive niet alsof het verschillende bedrijven zijn. En hoe dan ook, dat is alleen maar vermoeden want ik heb ook geen inzicht want internet abonnement kan ik helemaal niet tussen alle deze accounts zien, maar omdat het zo fragiel is wil ik het zo laten blijven anders knalt de hele boel, daar ben ik bang voor. Ja, ja, telefonisch meerde keer gesproken, alle knoppen in accounts onder de telefonisch begeleiding (en zonder) gedrukt, geen effect. Was geadvisereerd om te wachten - geen effect. Ik zie het advies hierboven - weer bellen, nee, bedankt, het werkt helemaal niet. Laten we over milieu denken en energy op deze nutteloze telefoontjes besparen. Ik geef op.

 

In princiepe heb ik niets zakelijks nodig, ideale oplossing is brilliant simpel: alle abonnementen (1xglasvezel, 2xmobiel) van mijn adres op prive zetten op een account, klaar, basta, finito, конец. Maar Ik geloof dat Ilon Mask eerder op Mars landt dan odido het allemaal recht zou kunnen zetten.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @azrev99 ,

Tja, als je een zakelijk abonnement afsluit, dan kun je dat prima vanaf je prive rekening betalen. Dan blijft het daarmee toch een zakelijk abonnement, met alle voorwaarden, prijzen en mogelijkheden erbij.

Dat kun je niet alleen administratief omzetten naar een consumenten abonnement. Daar zitten dus andere prijzen, voorwaarden en mogeijkheden aan. Zakelijk internet biedt bijvoorbeeld een 4G backup dongle etc. 

Maar eens, dat als eenmaal alles werkt kun je het beter houden wat het is. 

Ik heb zakkelijk abonnement niet afgesloten! Nooit daarvoor gekozen, nooit gevraagd. Die 4G backup dongle kan weg. Maar ik wil toch korting terug want op een adres is er 2x mobiel en 1x internet. Zelfs als internet zakelijk is, waarom is er geen korting voor mobiel? Ik en mijn vrouw zijn klanten van odido. Hopeloos is dit.

Reageer