Beantwoord

Schade door aanleg glasvezel

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 264 Bekeken

Hallo,

 

 

Deze zomer is bij mij in huis de glasvezelverbinding opgeleverd.

De eerste stap was het aanleggen van de kabel voor de oprit de meterkast in.

Op 19 augustus is dit gebeurd en in eerste instantie leek het allemaal prima, echter nu het in huis wat fris begint te worden wou ik uiteraard de verwarming weer aanzetten.

Helaas kwam ik er op dat moment achter dat er een lek ontstaan was.

 

Na een onderzoek zijn we erachter gekomen dat er in een CV-buis geboord is precies bij de voordeur waar een gat geboord is voor de glasvezelkabel.

Gelukkig kon het snel hersteld worden, maar ik heb hier wel kosten aan gemaakt. Ik zou dit graag vergoed zien.

Het heeft me €120,- gekost om dit te laten herstellen.

 

Ik kom graag met iemand in contact over een vergoeding van dit euvel.

 

Bijgevoegd een foto van het vervangen stuk CV buis dat doorboord is.

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 November 2023, 10:19

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @michelmoes 

Als dit gedaan is tijdens de aanleg van het glasvezel dan zou je het beste contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder, zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel. Odido is een provider die hier zijn diensten over levert.

Hallo @michelmoes 

Als dit gedaan is tijdens de aanleg van het glasvezel dan zou je het beste contact kunnen opnemen met de netwerkbeheerder, zij zijn verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel. Odido is een provider die hier zijn diensten over levert.

En wie is dat dan? Ik heb ik het hele traject alleen contact gehad met T-Mobile en Guidion. Ik heb de opdracht gegeven aan T-Mobile om glasvezel aan te leggen en aan te sluiten, in mijn ogen zijn zij dan ook verantwoordelijk voor opgelopen schade. Hoe zij dit verder met onderaannemers behandelen maakt mij niet uit.

Reputatie 7
Badge +15

@michelmoes 

Meestal staat op het glasvezelaansluitpunt wie de netwerkbeheerder is, dit kan Open Dutch Fiber, KPN, E-Fiber is ook Open Dutch Fiber, Delta of Glaspoort zijn.

Odido zorgt voor de installatie van de router en mediaconverter.

Reputatie 7
Badge +14

Voor de aanleg van de vezel heb je afspraken gemaakt voor de schouw en de daadwerkelijke aanleg met de netbeheerder in jouw omgeving. Odido huurt deze vezel van de netbeheerder. Een netbeheerder is eigenaar en verhuurt de vezel ook aan andere internet dienstverleners.

Het is als met elektriciteit, je hebt Eneco/Stedin, die zorgen voor de kabels naar jouw huis en je hebt electriciteit dienstverleners zoals Budget energie en Powerpeers die voor “de dienst” zorgen. Als je een probleem hebt met de fysieke electriciteit of glasvzezel, dan komt ook de (aannemer van) de netbeheerder dit repareren.

Reageer