Sinds 2 dagen klant en er zijn al 2 monteurs langs geweest en nog steeds valt verbinding weg

  • 9 September 2023
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Sinds 2 dagen ben ik overgestapt naar Odido glasvezel internet. Bij de installatie viel de verbinding al 2 keer weg. Nadat de monteur vertrok , was het binnen 20 minuten weer raak. De verbinding viel weer om de haverklap uit, mijn gezin begon erg te klagen, want geen tv en internet. De Volgende dag kwam de tweede monteur die had al gemeten dat het glasvezelnetwerk prima was, maar dat het modem elke keer uitvalt. Toch had het weinig zin volgens hem om de modem om te ruilen voor dezelfde type. Toch om mij een goed gevoel te geven werd de modem omgeruild voor hetzelfde type. Ook deze modem valt om het half uur uit en ook via de helpdesk van Odido zijn ze ten einde raad. Nu wacht ik weer drie werkdagen op de volgende technische dienst. Ondertussen heb ik al letterlijk tientallen keren mijn modem gereset maar dat werkt niet. Ik geef ze 2 weken dan ga ik naar een andere provider…..

Volgens de monteur lag het probleem in mijn wijk, daar zijn al 20 tal klanten die hetzelfde probleem ondervinden. Een oplossing zou zijn, een andere modem. Het is toch van de gekke dat een nieuwe klant meteen zijn eigen modem moet aanschaffen? Het is nu weekend, game tijd voor de kids, maar dat wordt dus helemaal niks…..Ik blijf vooralsnog wel vertrouwen hebben in een goede afloop en hoop dat ik van de week met goed nieuws kan komen en ik nog steeds klant ben…


6 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Dat is zeker geen leuke start! Zelf al jaren klant van Odido (T-Mobile thuis) en heb deze ervaringen zelf niet. Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen zodat je snel gebruik kan maken van je diensten. 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Italianlazyeye 

Valt het internet zowel bedraad als via de WiFi weg?

Wanneer het internet wegvalt brandt de wereldbol op de Zyxel dan rood?

En welke lampjes branden of knipperen er op de mediaconverter op dat moment?

Zowel bedraad als wifi kapt er mee. 
Het wereldbolletje knippert groen. Op de mediaconverter knippert de lan en de pon en power branden gewoon groen.

Reputatie 7
Badge +15

@Italianlazyeye 

Het PON lampje op de mediaconverter knippert wanneer er geen internet is dus hij brand dan niet constant? Dat kan duiden op een stoorzender die het glasvezel signaal verstoort en mogelijk ook het signaal van anderen.

Dus zit het bij mij ergens in de leiding voordat het mijn huis binnen komt? Ze hadden gemeten en hadden 100% signaal, dus ga ik daar maar van uit. Ik heb van andere vernomen dat een andere router/modem de oplossing kan zijn.

Reputatie 7
Badge +15

@Italianlazyeye 

Als het PON lampje knippert dan gaat het om een probleem buitenshuis.

Reageer