Beantwoord

Sinds aanleg glasvezel problemen met mijn internet

  • 9 January 2024
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

een Odido medewerker kwam aan de deur met een top deal om over te stappen naar het glasvezel netwerk. Het klonk allemaal mooi en dus dacht ik, waarom niet? 

Op eerste kerstdag is de monteur gekomen om de modem aan te sluiten en was binnen een no time al weer klaar. Apparaten verbonden en op het eerste gezicht prima. Bij het gamen op de PS5 viel het eerste probleem mij op: ping waarde fluctueert van 0 naar soms wel 700 wat gamen onmogelijk maakt.

andere game gedaan om te kijken of het maybe aan de server ligt van het spel maar helaas hetzelfde probleem. hotspot aangesloten op de PS5 en alles werkt perfect.

Bijkomend probleem: de wifi valt soms weg en als ik dan opnieuw wil verbinden krijg ik de melding , wachtwoord onjuist, terwijl het wachtwoord klopt. Tevens haal ik snelheden met de wifi als ik bij de model sta van tussen de 20 en 60 Mbps download en tussen de 5 en 10 Mbps Upload. De Jitter en Ping zijn soms zelfs hoger dan 500. 
 

3 dagen nadat de modem werd geïnstalleerd heb ik aan de bel getrokken en tot op heden is dit niet opgelost. Tickets die verkeerd zijn aangemaakt of de technische dienst die een case afwijst en waar ik niks van te horen krijg. Nu zou je kunnen zeggen, het is maar gamen. Maar het gaat ook ten koste van mijn eigen onderneming en het gezin die de wifi ook nodig heeft voor werk heeft er ontzettend veel problemen mee. om even duidelijk te zijn. Ik verwijt de medewerkers aan de telefoon niks omdat ik weet dat ze hun best doen.

na het laatste belletje, ben ik echter wel echt teleurgesteld in de gang van zaken. De medewerker laat me weten dat ze niks kunnen doen als de snelheid minimaal 50Mbps is?!. En dat wifi een extraatje is en eigenlijk niet in het pakket zit. Dit verhaal is bij mij in het verkeerde keelgat geschoten zeker omdat ik ben overgestapt voor een betere internetverbinding. Voorheen ADSL KPN gehad en nooit problemen gehad.

na 2 weken bellen, speedtest uitvoeren, modem tich keer resetten ben ik er toch wel klaar mee en nogmaals ik verwijt de medewerkers aan de telefoon niks. Maar ik krijg niet wat de goede meneer aan de deur mij vertelde. Toen ik de medewerker vroeg naar eventuele contractontbinding was alles moeilijk en lastig. Het klinkt alsof het aansluiten en betalen heel makkelijk is maar zodra je niet tevreden bent, het allemaal maar moeilijk is. Tevens begrijp ik heus dat men de provider de kans moet bieden om iets op te lossen. Maar vanaf 25 december tot nu, is er geen enkele vooruitgang geboekt en ben ik om eerlijk te zijn bang dat het ook niet zal gebeuren.

Zoals ik had vernomen van een uitzending van Kassa waarbij mevrouw Tisha van Lammeren aangegeven had dat men kan het contract kan ontbinden als men niet tevreden is, zou ik dat ook graag willen laten gebeuren. Zeker omdat dit ten koste gaat van mijn werk.

Nogmaals, ik verwijt de medewerkers niet want die doen hun best en daar ben ik tevreden over. Maar dit is niet waar ik voor ben overgestapt.

klantnummer kan ik niet vinden.

Moderator edit: persoonlijke gegevens



 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 10 January 2024, 13:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hi @a.aou22, dank voor het delen van je ervaring! Ik snap je gevoel en ben blij dat je dit deelt. Bekabeld blijft natuurlijk de leidraad en de verbinding die wij garanderen maar ook moeten we ons best blijven doen om je draadloze verbinding zo stabiel mogelijk te houden. Met jouw 1000Mbps moeten die draadloze snelheid kunnen verhogen, mits er geen grote interferentie vanuit buiten af is waar we geen invloed op hebben. Het is super jammer om te lezen dat je aan een opzegging denkt. 

Ik wilde direct checken wat ik voor je kan doen maar ik zie inmiddels dat er toch nieuw contact is geweest en dat er een monteur bij je langskomt om te kijken naar de draadloze verbinding. Dat is super! Hou er ook rekening mee dat je altijd kunt kijken naar Wifi Plus: Wifi Plus: meer over onze wifiversterker | Odido Je kunt deze versterker een maand gratis uit proberen om te checken of dit verschil maakt. Deze versterker verbreed en versterkt je draadloze verbinding en geeft je sowieso een groot draadloos voordeel. Succes met de afspraak vandaag!

Reageer