Status glasvezel onduidelijk, stilte random de aannemer.

  • 6 August 2023
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo community,

 

Ik probeer al drie maanden op het glasvezelnetwerk aangesloten te worden maar wat is dit een emorm vervelend traject.

Een partij heeft onaangekondigd zonder afspraak dus het glasvezelpunt geïnstalleerd echter kwam er geen glas signaal binnen dus is weer verrokken. Vervolgens moet ik zelf erachter aan gaan wat nu precies de bedoeling was.

Vervolgens kwammen mensen van ITknecht onaangekondigd opdagen, maar ik werk dus heb verzocht een afspraak te maken... En dan maken we een afspraak waar ik een verlofdag voor heb opgepakt komen ze niet opdagen.

Ik de aannemer maar eens zelf gebeld...

Vervolgens door aannemer andere partij gestuurd hebben xgspon geïnstalleerd maar kregen het ont niet online. Na een meting mogelijk knik of breuk in de kabel. In avond zijn ze nog eens teruggekomen en hebben ze voor de deur gegraven en hebben daar inderdaad een beschadiging gevonden. Hebben fotos gemaakt en vertelde mij dat hier een andere partij voor terug moest komen.

Volgende ochtend ben ik op het werk staat ITknecht weer onaangekondigd voor de deur, mijn vriendin was thuis dus heeft ze binnengelaten. Ondanks de knik hebben ze glasvezel werkend gekregen, mijn vriendin heeft ze duidelijk gemaakt dat er fotos zijn gemaakt van een beschadigde kabel maar volgens hun klopte hier niks van.

Vervolgens heeft de verbinding een week gewerkt en toen viel alles weer uit. Dus weer gebeld het was onmogelijk dat mijn adres al aangesloten was vokgens de servicedesk omdat er nog een monteur moest worden ingepland. Ik snapte hier niks van aangezien het toch echt een week gewerkt had. 

Vervolgens belt tmobile mij wat de status van mijn glasvezel is, omdat het bij hun compleet onduidelijk was. Ik heb het verhaal uitgelegd en ze zouden contact op nemen met de aannemer.

Maar goed we zijn nu een maand verder hoor helemaal niks en weet dus niet waar ik aan toe ben. Ben er eerlijk gezegd al klaar mee met name omdat er hakke takkie bedrijven aansluitingen maken. Dus bij de deze graag uitzoeken wat er aan de hand is mocht dit niet lukken nu houd het voor mij op.

Groetjes,

 

 

 

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hey @mstein, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is echter niet wat ik gewend ben van KPN NetwerkNL. Allereerst horen zij aan te geven dat ze langskomen. Daarnaast lijkt het niet helemaal soepel te verlopen. Ik heb daarom ook navraag gedaan omdat ik zelf geen inzicht heb op de systemen van KPN NetwerkNL. Hopelijk komt hier meer duidelijkheid over. Daarnaast hebben we hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg. 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mstein, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is echter niet wat ik gewend ben van KPN NetwerkNL. Allereerst horen zij aan te geven dat ze langskomen. Daarnaast lijkt het niet helemaal soepel te verlopen. Ik heb daarom ook navraag gedaan omdat ik zelf geen inzicht heb op de systemen van KPN NetwerkNL. Hopelijk komt hier meer duidelijkheid over. Daarnaast hebben we hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg. 

@Tommie Natuurlijk heb ik al lang een bestelling bij jullie geplaatst, anders zou er ook niemand langskomen lijkt me. Daarnaast is bij de aanleg de kabel beschadigd. Heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

Ik zelf ga nergens meer achteraan, het komt of het komt maar niet.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @mstein, ik heb zojuist bericht terug gehad.

De aannemer is er mee bezig maar ze zijn verhinderd door een technisch beletsel. Uiterlijk 28-08 krijgen we een concrete plandatum! 

Reageer