Sticky

T-Mobile Thuis e-mail stopt 31-03-2024

  • 18 July 2023
  • 45 reacties
  • 5715 Bekeken
T-Mobile Thuis e-mail stopt 31-03-2024

Toon eerste reactie

45 reacties

Reputatie 3

@Tommie

Je bent dus nu voor email afhankelijk van een andere partij waar je helemaal geen abonnement hebt afgesloten en je weet nooit wat die andere partij gaat doen ik vind dit zorgelijk.

Er zijn ook prima betaalde diensten voor e-mail, zeg ik als tevreden Fastmail gebruiker (met, als eerder gesuggereerd, een eigen domeinnaam). Zij zijn er heel duidelijk over dat je hun (betalende) klant bent (en niet hun product) en wat je daarom van ze mag verwachten.

Voor mensen die zich heel veel zorgen maken om privacy is Proton waarschijnlijk een beter alternatief.

Ik zou zelf nooit een inferieure e-maildienst van een provider gebruiken, maar verwacht dat het gros van de Nederlanders “gratis” belangrijker vindt dan “goed”, dus ik snap de suggesties voor Gmail, Outlook, etc.

Wij hebben al een paar jaar email en domein bij soverin.net, bevalt ook erg goed.

Reputatie 4

@Jason En hoe krijg ik de forum meldingen dan nu op mijn nieuwe email adres binnen?

Reputatie 7
Badge +16

@Erwin05 Jouw My T-Mobile account en je communityprofiel staan los van elkaar. Ook al kun je in de meeste gevallen via single sign-on inloggen, het wijzigen van een e-mailadres in de My heeft geen effect op het account op de Community. 

@Tommie

Je bent dus nu voor email afhankelijk van een andere partij waar je helemaal geen abonnement hebt afgesloten en je weet nooit wat die andere partij gaat doen ik vind dit zorgelijk.

Er zijn ook prima betaalde diensten voor e-mail, zeg ik als tevreden Fastmail gebruiker (met, als eerder gesuggereerd, een eigen domeinnaam). Zij zijn er heel duidelijk over dat je hun (betalende) klant bent (en niet hun product) en wat je daarom van ze mag verwachten.

Voor mensen die zich heel veel zorgen maken om privacy is Proton waarschijnlijk een beter alternatief.

Ik zou zelf nooit een inferieure e-maildienst van een provider gebruiken, maar verwacht dat het gros van de Nederlanders “gratis” belangrijker vindt dan “goed”, dus ik snap de suggesties voor Gmail, Outlook, etc.

Reputatie 4

@Jason  Ik heb mijn email adres gisteren 19-07-2023 gewijzigd in mijn T-mobile account naar een gmail adres, maar toch ontvang ik nog steeds emails van het forum communityteam op mijn oude T-mobile adres.

Dit staat er in jullie email:

Maak een nieuw e‑mailadres aan
Heb je nu nog geen ander e‑mailadres bij Gmail, Outlook of een andere e‑mailprovider? Maak er dan een aan.

Mogen we je nieuwe e‑mailadres?
Heb je al een ander e‑mailadres dat bij ons ook bekend is? Dan hoef je niks te doen. Heb je net een nieuw e‑mailadres of heb je er een die we niet kennen? Log dan in op My T‑Mobile en geef het aan ons door. Doe dat vóór 31 maart 2024. Anders mis je misschien belangrijk nieuws over je abonnement, je rekeningen, ons netwerk, of mooie aanbiedingen.

Reputatie 4

Een veel kwalijkere feit is mijn mening, dat dit allemaal gelezen moet worden naar aanleiding van een bericht naar mijn “reserve” emailadres en niet een naar ons “T-Mobilethuis” email.
Blijft er toch nog een vraag staan. Waarom stop T-Mobile deze dienst? Klanten worden niet gecompenseerd in de kosten omdat deze dienst een “gratis extra service” is/was. Met andere woorden, T-Mobile heeft hier ook geen kosten aan, dus waarom stoppen jullie er dan mee.
Naar mijn idee heeft T-Mobile een schone taak om haar klanten verder en in juiste zin, verder te informeren naar een goed alternatief.

Reputatie 7
Badge +5

Ik kan nog steeds nergens het antwoord vinden. Waarom stopt t-mobile met de email dienst?

En dan verwijzen naar Gmail, Outlook of Yahoo.
Slechtere email adressen kan ik me niet eens voorstellen. Alleen maar spam en nog slecht in gebruik in ook.  i

Geef dan een serieuze optie voor een alternatief email adres.

Kosten?

Hogere marge per aansluiting creëren ?

Onvoldoende gebruikers om het actief te houden?

Het zal waarschijnlijk een combinatie van boven genoemde factoren zijn. De PR afdeling is waarschijnlijk nog druk bezig een nietszeggende omschrijving te bedenken.

Serieuze opties om e-mail via andere kanalen te laten lopen zijn in bovenstaande reacties volop gegeven. Zelfs iCloud is vernoemd.

Reputatie 7
Badge +14

Een serieus alternatief heb ik hier benoemd.

Ik kan nog steeds nergens het antwoord vinden. Waarom stopt t-mobile met de email dienst?

En dan verwijzen naar Gmail, Outlook of Yahoo.
Slechtere email adressen kan ik me niet eens voorstellen. Alleen maar spam en nog slecht in gebruik in ook.  i

Geef dan een serieuze optie voor een alternatief email adres.

Reputatie 7
Badge +5

Eigenlijk zou hier de politiek een stokje voor moeten steken, dat internet en email bij elkaar horen.

Is een discutabele opmerking.

Hetzelfde gaat namelijk op voor de koppeling met Telefoon of Televisie.

Op die punten is het heel normaal dat deze NIET samengaan met de Internet aansluiting. Ondanks dat de Internet aanbieders ons willen doen geloven dat een bundeling van 3 of 4 diensten gekoppeld met de Internet aansluiting het beste/goedkoopste is.

Mijn Tmobiel Glasvezel internet aansluiting is dan ook precies wat er staat. Het is een verbinding naar het Internet, niet meer en niets minder.

Televisie een standaard (kabel) abonnement bij Ziggo. Geen gezeur over opname rechten of bewaarperiodes. Mijn Humax 5200 doet al meer dan 10? jaar zijn werk naar behoren en verblijd ons iedere week meerdere malen met opnames van onze zuiderburen.
Netflix en Amazon Prime zijn toegevoegde TV diensten die middels deel-abonnementen betaalbaar zijn (zolang het duurt)

Telefoon een abonnement bij een zogenaamde VOIP provider met beduidend lagere tarieven dan wat mijn Internet-aansluiting-aanbieder mij vraagt.

E-mail via enkele van de grote gratis spelers op dit gebied, maar wat @Pieter_B aangeeft over de privacy begint meer en meer mee te spelen om gebruik te gaan maken van een afgeschermde dienst waar dan wat voor betaald moet worden.
Van het draaien van een eigen email server al meerdere jaren geleden afgestapt omdat het beheren meer en meer een specialisten taak werd. Beveiliging up to date, spamfilters en dergelijke kosten meer en meer tijd.

Mijn Gmail adres is in gebruik als massa adres, iedereen die graag mijn e-mailadres wil weten, een winkel, een webshop of noem maar op mag gebruik maken van dat adres. Zo kan Google fijn zijn servers aan het werk houden met het doornemen van al dat reclame en of spam gedoe wat daarin aangeleverd wordt. Voor het serieuze werk nog wat andere adressen actief.

Reputatie 7
Badge +3

Wel jammer dat ik nergens lees wat de onderliggende reden is, of ik heb dit gemist, maar goed.

Heb al sinds eind 2005 een Gmail account, uit de dagen dat je nog uitgenodigd moest worden om er 1 te mogen openen … en nog geen dag spijt van gehad.

Okay, privacy is wel een ding bij elk product wat je afneem bij deze ‘grootmacht’, maar er zijn ook andere opties als je jezelf daar druk over maakt.

 

Alles FYI als je wilt overstappen naar een betrouwbare andere mail service … anders dan Gmail.

Ga geen adviezen geven, maar tegenwoordig is privacy echt wel een ding en je keuze is daarom dan ook super belangrijk.

Reputatie 7
Badge +14

T-Mobile nam haar klanten al niet zo serieus. Dit is echter een staaltje hoe het nog slechter kan. Het geld stroomt met bakken tegelijk bij jullie binnen en je klanten laat je gewoon in de kou staan. Fijn toch? Monopolist te zijn…

 

KPN zal in mij dan straks weer een nieuwe klant kunnen verwelkomen.

Gelukkig stroomt bij KPN niets binnen.😂  vanavond zelfs geen TV (storing) 

Reputatie 4

Eigenlijk zou hier de politiek een stokje voor moeten steken, dat internet en email bij elkaar horen.

Reputatie 4

T-Mobile nam haar klanten al niet zo serieus. Dit is echter een staaltje hoe het nog slechter kan. Het geld stroomt met bakken tegelijk bij jullie binnen en je klanten laat je gewoon in de kou staan. Fijn toch? Monopolist te zijn…

 

KPN zal in mij dan straks weer een nieuwe klant kunnen verwelkomen.

Reputatie 4

@Tommie Raar dat in een tijd waar alles via internet gaat, bestellingen die je doet gaan over het internet je hoeft de stad niet meer in, overal glasvezel wordt aangelegd een provider het nu al ouderwets vind en met emaildiensten stopt, wat is de volgende stap het internet er ook uitgooien?

Ik vind dit een hele verkeerde ontwikkeling van T-Mobile waar zo veel geld binnen komt, is het zwembad van de aandeelhouders te klein?

Je bent dus nu voor email afhankelijk van een andere partij waar je helemaal geen abonnement hebt afgesloten en je weet nooit wat die andere partij gaat doen ik vind dit zorgelijk.

ik denk dat ik straks gewoon weer alles op de oude manier ga doen van voor het internet.

 

Reputatie 2

Gaan de maandelijks abo kosten nu ook omlaag?

Ik ben net klant geworden en heb zelfs nog support gehad afgelopen week, telefonisch en via forum, waarbij me dit zelfs nog beloofd werd. Maar schijnbaar was dit ‘geheim’ dus wisten de medewerkers er niks van. Begrijp ik helemaal. Zou vriendelijk zijn als T-mobile een gebaar naar ons zou maken. 

Enne, ik blijf klant want in Nederland is het zo geregeld dat er bijna geen keuze is. Voor mij is het KPN (kom ik net vandaan) of T-mobile. Naar coax ga ik nooit meer terug want glas is echt super(ieur).

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Erwin05, de e-mail service was een gratis extra service wat wij aanboden. Hier hoefde je niks voor te betalen, je maandelijkse kosten blijven dus ook hetzelfde. 

Reputatie 4

Gaan de maandelijks abo kosten nu ook omlaag?

Reputatie 7
Badge +14

Mijn persoonlijke favoriet is iCloud van Apple!

Verder gebruik ik voor Hue lampen en camera’s Gmail en voor fun Hotmail.
Alles gratis en nooit gezeur🤩 bij wisseling van provider. (Hoewel ik bij TMT blijf😂 uiteraard)

 

Reputatie 7
Badge +14

Mijn persoonlijke favoriet is een eigen domeinnaam en een (klein) email hosting dienst bij een emailprovider. Deze domeinnaam wordt dan bij de SIDN (Stichting Internet Domein Naam) aan jou gekoppeld. Als je overstapt naar een andere email hosting partij dan verhuist jouw eigen domeinnaam gewoon mee. De kosten vallen best mee, zelf gebruik ik Strato voor € 2,- per maand incl. de jaarlijkse fee voor een NL domainnaam. Vrouw/kind/familie etc. kunnen allemaal een eigen box hiervoor krijgen en je hebt dus geen last van “pottenkijkers” zoals de robots van Gmail..

Reageer