Sticky

T-Mobile Thuis e-mail stopt 31-03-2024

  • 18 July 2023
  • 45 reacties
  • 5587 Bekeken
T-Mobile Thuis e-mail stopt 31-03-2024
Reputatie 7
Badge +16

 

Per 31 maart 2024 houdt de T-Mobile Thuis e-maildienst op te bestaan. Nadat de dienst is gestopt kun je geen e-mails meer versturen en/of krijgen. Pas om die reden je e-mailadres aan.  

TIP:
Zet alvast je automatische reacties aan. Stel een bericht in waarin staat dat je e-mailadres vervalt vanaf 31 maart 2024. Handig om in dat bericht ook meteen je nieuwe e-mailadres te zetten, als je die al hebt aangemaakt. Zo breng je iedereen die jou mailt automatisch op de hoogte. Goed om te weten: dit werkt niet voor bedrijven die jou mailen. Dit werkt alleen voor vrienden, familie en kennissen. Lees hoe je een automatische reactie instelt bij Outlook, of bij de meest gebruikte webmail clients. Bij de webmail van T-Mobile Thuis en bij Thunderbird kan dit niet.


 

We hebben een FAQ voor je opgesteld zodat je precies kunt zien wat er staat te gebeuren en wat de antwoorden zijn op de meest gestelde vragen:

 

Waarom stoppen jullie met de e-maildienst? 

De dienst biedt niet meer de ervaring die we passend vinden bij vandaag. Het platform is niet langer geschikt om er de gewenste en noodzakelijke verbeteringen op door te ontwikkelen. Het is voor ons niet mogelijk om te verhuizen naar een nieuw platform zonder dat onze klanten daar alsnog hinder van hebben.

 

Ook wordt de dienst door een steeds kleinere groep klanten gebruikt. Daarnaast zijn er uitstekende (gratis) alternatieven beschikbaar. Daarom heeft Odido ervoor gekozen om niet door te gaan met de eigen e-maildienst.

 

Kan ik mijn abonnement nu opzeggen? 

Als je een T-Mobile e-mailadres hebt, dan komt dit per 31 maart 2024 te vervallen en daarom mag je je abonnement zonder kosten opzeggen. Dat kun je doen door te bellen naar 0800‑0092 of regel het hier. Maar we hopen natuurlijk dat je blijft, want er valt nog zoveel te ontdekken samen.


Wat gebeurt er als ik niets doe?

Per 31 maart 2024 komt je T-Mobile Thuis e-mailadres (dat eindigt op @t-mobilethuis.nl) te vervallen. Als je meerdere T-Mobile e-mailadressen hebt aangemaakt, komen deze ook te vervallen. Dat betekent dat je vanaf dan:

  • Geen e-mails meer kunt krijgen en versturen.

  • Je geen toegang meer hebt tot je oude e-mails.

  • Als je het e-mailadres gebruikt om in te loggen op Mijn Odido en/of bij andere websites, je tegen problemen aan kunt lopen als je probeert in te loggen.

Het is daarom belangrijk om actie te ondernemen. Dan blijf je bereikbaar (voor ons, maar ook voor je bank, verzekering, etc.). En kun je belangrijke informatie bewaren (bijvoorbeeld facturen, contracten, etc.) en overal blijven inloggen.
 

Op deze pagina vind je informatie over wat je moet oppakken. We raden je aan om het zo snel mogelijk te doen. Dan kom je er op tijd achter als je iets bent vergeten.

 

Wat moet ik doen nu mijn T-Mobile e-mailadres vervalt? 

Dit zijn 5 punten die je moet oppakken:

  1. Maak een nieuw e-mailadres aan
    Heb je nu nog geen ander e-mailadres bij Gmail, Outlook of een andere e-mailprovider? Maak er dan een aan. Meer informatie vind je op deze pagina.

  2. Breng iedereen op de hoogte
    Geef je nieuwe e-mailadres aan vrienden, familie en andere contacten door. Vraag meteen of ze je nieuwe e-mailadres opslaan en je TM e-mailadres verwijderen.

  3. Belangrijke mails bewaren
    Heb je e-mails of Odido/TM facturen die je wilt bewaren? Stuur ze door naar je nieuwe e-mailadres. Meer informatie vind je op deze pagina.

  4. Werk je contactgegevens bij
    Werk je contactgegevens bij. Bijvoorbeeld op websites waar je je TM e-mailadres gebruikt om in te loggen en/of je wachtwoord op te vragen. Misschien je verzekering of je bank?

  5. Pas je e-mailaccount aan op je telefoon
    Heb je alle gegevens overgezet of verwijderd, pas dan je e-mailaccount aan op je telefoon. In de handleiding lees je hoe je dat doet.

 

 

Ik ben mijn inloggegevens vergeten van mijn TM e-mailadres, wat kan ik doen? 

  1. Log in op Mijn Odido en ga naar e-mailinstellingen.

  2. Je kunt daar het wachtwoord aanpassen van je TM e-mailadres. 

    Naar e-mailinstellingen > 

 

Tot wanneer kan ik e-mails blijven sturen en ontvangen?

Je kunt gebruikmaken van je TM e-mail tot 31 maart 2024.

 

Tot wanneer kan ik bij mijn oude e-mails? 

Je kunt tot 31 maart 2024 bij je e-mails via de webmail ( mail.t-mobilethuis.nl) of via e-mailsoftware, zoals Outlook of Thunderbird. Daarna worden de e-mails bij ons verwijderd. Zorg daarom dat je vóór die tijd belangrijke e-mails doorstuurt naar je nieuwe e-mailadres of opslaat op je eigen computer. Informatie over hoe je e-mails opslaat op je eigen computer vind je op deze pagina.

 

Kan ik tegen betaling gebruik blijven maken van mijn TM e-mailadres?

Nee, dat kan niet. Ons e-mailplatform houdt op te bestaan en alle e-mailadressen en data worden veilig verwijderd. 

 

Waar kan ik een ander (gratis) e-mailaccount aanmaken?

We raden je aan om een gratis e-mailadres aan te maken bij een e-mailprovider zoals Gmail, Outlook of Yahoo. Bij deze providers is je e-mailadres ook niet verbonden aan je internetabonnement. Handig voor als je ooit wilt overstappen.

 

Hoe kan ik belangrijke e-mails uit mijn TM e-mailbox bewaren?

Je kunt belangrijke e-mails bewaren door ze voor 31 maart 2024 door te sturen naar je nieuwe e-mailadres. Je kunt er ook voor kiezen om de e-mails op te slaan op je eigen computer. Dat doe je zo:

 

  • Maak je gebruik van de webmail (mail.t-mobilethuis.nl), dan kun je alleen individuele e-mails opslaan. Kies de e-mail, klik op de 3 puntjes met ‘Meer’ en kies voor ‘Opslaan (.eml)’. De e-mail wordt nu opgeslagen op je computer. De locatie is afhankelijk van je internetbrowser en instellingen. Zoek bijvoorbeeld in de map ‘Downloads’ op je computer.

 

 

  • Maak je gebruik van e-mailsoftware zoals Outlook of Thunderbird, dan zijn je laatste e-mails waarschijnlijk al automatisch opgeslagen op je computer. Deze software biedt ook de mogelijkheid om meerdere of zelfs alle e-mails tegelijkertijd op te slaan. Meer informatie vind je hier voor Outlook, of hier voor Thunderbird.

 

  • Meer informatie over het instellen van je T-Mobile thuis e-mailadres in e-mailsoftware zoals Outlook of Thunderbird vind je hier.

 

Naar welk e-mailadres van mij stuurt Odido informatie? 

Je kan hier in Mijn Odido vinden welk e-mailadres we van je hebben. Daar kun je het ook aanpassen.

 

Wat moet ik doen om belangrijke informatie zoals mijn factuur te blijven krijgen? 

Krijg je je facturen nu op een T-Mobile thuis e-mailadres? Dan is het belangrijk dat je dit aanpast naar je nieuwe e-mailadres. Zo krijg je je rekeningen in de toekomst ook. Je kunt je e-mailadres aanpassen in Mijn Odido.

 

E-mailadres aanpassen >

 

Aan wie moet ik mijn nieuwe e-mailadres doorgeven?

Werk op alle belangrijke plekken je contactgegevens bij. Denk bijvoorbeeld aan je bank, verzekeringen, familie en vrienden. Maar denk ook websites waar je je TM e-mailadres gebruikt om in te loggen en/of je wachtwoord op te vragen. Bijvoorbeeld Mijn Odido, F-Secure voor onze Veilig Online-producten, of de Odido community. We raden je aan om de komende tijd bij te houden van wie je allemaal e-mails krijgt, zodat je hen allemaal kunt informeren.

 

Tip: zorg dat wij ook je nieuwste contactgegevens hebben. Je kunt je e-mailadres aanpassen in Mijn Odido.

 

E-mailadres aanpassen >

 

Wat gebeurt er als iemand na 31 maart 2024 een e-mail stuurt naar mijn TM e-mailadres?

Die komen niet aan. De verzender krijgt een automatische reactie waarin staat dat het niet gelukt is om de e-mail af te leveren.

 

Ik heb een Veilig Online product van Odido, blijf ik beschermd met een ander e-mailadres?

Ja, onze Veilig Online producten werken ook met andere e-mailadressen. Je blijft dus beschermt als je per ongeluk een verkeerde e-mail opent of op een verkeerde link klikt. 

 

Let op: je bescherming is nog steeds afhankelijk van je situatie. We hebben verschillende Veilig Online producten voor als je thuis bent of onderweg (Veilig Online of Overal Veilig Online). Ook kies je zelf welke apparaten worden beschermd. Voor meer informatie, kijk hier op de website of neem contact met ons op. 

 

Als je gebruik maakt van jouw Odido e-mailadres om in te loggen bij F-Secure, pas dit dan ook aan: 

  1. Log in op My F-Secure

  1. Klik rechts bovenin op je naam. 

  1. Ga naar ‘Accountinstellingen’. 

  1. Pas je e-mailadres aan onder ‘Uw F-Secure-emailadres’ en klik op ‘Wijzigingen opslaan’. 

 

Ik gebruik mijn T-Mobile Thuis e-mailadres om in te loggen op Mijn Odido, hoe pas ik dit aan? 

Als je je gebruikersnaam wilt veranderen:

Via de website:

  1. Login op Mijn Odido.
  2. Klik op ‘Gegevens en instellingen’ en daarna op ‘E-mailadres’.
  3. Pas daar je e-mailadres aan.

Let op, het e-mailadres dat je hier doorgeeft wordt het nieuwe adres waar je e-mails van ons op krijgt. Na het veranderen van je e-mailadres moet je opnieuw inloggen met je nieuwe e-mail. Je wachtwoord blijft hetzelfde.

Via de Mijn Odido app:

  1. Log in op de Mijn Odido App.
  2. Ga naar ‘Meer’ en hierna naar ‘Persoonlijke gegevens’.
  3. Pas daar je e-mailadres aan.

Let op, het e-mailadres dat je hier doorgeeft wordt het nieuwe adres waar je e-mails van ons op krijgt. Na het veranderen van je e-mailadres moet je opnieuw inloggen met je nieuwe e-mail. Je wachtwoord blijft hetzelfde.

Als je je wachtwoord wilt veranderen:

Via de website:

  1. Login op Mijn Odido.
  2. Klik op ‘Gegevens en instellingen’ en daarna op ‘Wachtwoord’.
  3. Pas daar je wachtwoord aan.

Via de Mijn Odido App :

  1. Log in op de Mijn Odido App.
  2. Ga naar ‘Meer’ en hierna naar ‘Beveiliging’.
  3. Pas daar je wachtwoord aan.

 

Ik gebruik mijn T-Mobile Thuis e-mailadres voor de Odido community, hoe pas ik dit aan?

Je kunt dit zelf niet aanpassen, maar een moderator doet dit graag voor je. Plaats een berichtje met het verzoek hier op de Community. Een moderator neemt dan contact met je op om het e-mailadres te wijzigen. 

 

Ik laat mijn voicemailberichten doorsturen naar mijn Odido e-mailadres, hoe pas ik dit aan?

Dit kun je aanpassen in Mijn Odido: 

 

  1. Ga naar je instelling voor bellen

  1. Selecteer het telefoonnummer waarvan je dit wilt aanpassen. 

  1. Klik in het blok ‘Voicemail & doorschakelen’ op de knop ‘Wijzigen’. 

  1. Pas het e-mailadres aan en klik op ‘Opslaan’. 

 

Hoe pas ik mijn TM e-mailaccount aan op mijn telefoon?

Nadat je alle gegevens hebt verplaatst of veranderd, kun je je e-mailaccount aanpassen op je telefoon. Hoe dat werkt, verschilt per telefoon. Kijk daarom in de handleiding hoe je je e-mailaccount aanpast.


Neem een kijkje op onze website voor alle ins en outs: Odido e-mail stopt.

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons hieronder weten. 


45 reacties

Waarom is T-Mobile zo **** (aangepast door moderator, zie huisregels)?

Ik ben nu net 10 maanden overgestapt hier naar toe maar ben er weinig tevreden over.
Eerst wordt je gedwongen om van Tele2 over te stappen wat al niet veel vooruitgang was.
 

 


Bijv. bij een herinnering instellen op TV schakelde Tele2 vanzelf naar de desbetreffende zender.
Bij T-Mobile krijg je alleen een melding op het scherm te zien… vooral erg handig als je niet achter de TV zit en met andere dingen bezig bent.

Bij Tele2 kon je tenminste nog de veiligheidscode verwijderen bij de “adult” kanalen, bij T-Mobile niet.

En nu nemen ze je GVD nog diensten af ook.

Reputatie 4

@Tommie Ik dacht dat als je je email adres wijzigt alle post wordt verstuurd naar je nieuwe email adres, waarom krijg ik dan om 17:36 een email van T-mobile over de factuur op mijn oude email adres? 

Jullie schrijven dit:

Krijg je je facturen nu op een T-Mobile thuis e-mailadres? Dan is het belangrijk dat je dit aanpast naar je nieuwe e-mailadres. Zo krijg je je rekeningen in de toekomst ook. Je kunt je e-mailadres aanpassen in My T-Mobile.

 

Als T-mobile kosten wil besparen om met de E-mail te stoppen, zodat ze de goedkoopste provider kunnen blijven.

 

Dan mogen ze het abonnement ook wel verlagen, als ze geen dure kosten meer hebben voor het onderhoud van de E-mail dienst.

 

Voor het zelfde bedrag kan ik overstappen naar KPN en heb ik wel de E-mail dienst

Reputatie 7
Badge +5

….
Voor het zelfde bedrag kan ik overstappen naar KPN en heb ik wel de E-mail dienst

Heerlijk om in een vrij land te leven waar je kan mopperen EN de keuze hebt om te veranderen naar een andere leverancier waarvan (je denkt) de prijs hetzelfde is met een (naar verwachting) uitgebreider aanbod van diensten,

Vroeger😏 in de begintijd van Internet op de mobiele telefoons was data onbeperkt. Maar om meer geld te genereren uit al die abonnementen werd er een data beperking met bijbehorend bedrag ingevoerd. En jawel hoor, De “concurrentie?” wist niet hoe snel een dergelijke slimme vondst nagevolgd en ingevoerd moest worden. Uiteraard voorzien van belachelijke bedragen bij overschrijden van de ingestelde limieten of begrenzing in een niet werkbare snelheid.

Wie O wie weet of de “slimme” jongens bij de concurrentie al aan het brainstormen, duur woord voor nadenken, zijn om ook hun diensten te gaan beperken en/of van een prijs te voorzien.

De toekomst zal het tonen.

Reputatie 1

Gaat T‑Mobile poort 25 dan weer openzetten?

Eerst blokken ze de poort naar je eigen emailserver, Nu stoppen ze de email waardoor smtp relay ook niet meer mogelijk is.

Zo jammer dit

 

Reputatie 7
Badge +14

Als T-mobile kosten wil besparen om met de E-mail te stoppen, zodat ze de goedkoopste provider kunnen blijven.

 

Dan mogen ze het abonnement ook wel verlagen, als ze geen dure kosten meer hebben voor het onderhoud van de E-mail dienst.

 

Voor het zelfde bedrag kan ik overstappen naar KPN en heb ik wel de E-mail dienst

Voor hetzelfde bedrag? Daar twijfel ik aan.  Het mag weinig zijn maar TMT is nog altijd de goedkoopste 

Reputatie 2

Krijgen we nu weer email nu TM odido is geworden ??? Ik kan het antwoord nergens vinden en adviseurs zijn via de chat niet bereikbaar. Vast druk druk druk. ;)

Belachelijk overigens dat TM stopt met email. Weer een bezuiniging.

Reputatie 3

Was al bang dat ik ooit een mailadres moest gaan aanmaken met @odildo.nl 

Maar tegen die tijd is de boel alweer overgenomen door KPN.

Reputatie 7
Badge +5

Krijgen we nu weer email nu TM odido is geworden ??? Ik kan het antwoord nergens vinden en adviseurs zijn via de chat niet bereikbaar. Vast druk druk druk. ;)

Belachelijk overigens dat TM stopt met email. Weer een bezuiniging.

Oneens met de stelling dat het BELACHELIJK is. Dat het een bezuiniging is kan ik wel in mee gaan.

Maar het is belachelijk in de huidige tijd om een e-mailadres bij de Internet aanbieder te gebruiken.

Er is vrije keuze mogelijkheid van Aanbieders (providers). Als je daar gebruik van maakt en om de zoveel tijd overstapt naar een andere aanbieder moet je je adres aanpassen. Iets wat in het geheel niet nodig is door de gratis en eventueel betaalde email mogelijkheden.

Dat Tmobiel, Oh sorry, ik bedoel Odido poort 25 op verzoek niet wil open zetten is minder. Maar als we Tisha van Lammeren van Odido (persbericht 6-9-2023) mogen geloven gaan ze de KLANTENSERVICE dusdanig verbeteren dat er zelfs op zaterdag, zondag en andere feestdagen de telefoon opgenomen gaat worden door echte mensen.💥

Ik heb al heel lang de stelling dat wonderen de wereld nog niet uit zijn en dat we op het onmogelijke wat langer moeten wachten. De toekomst gaat het ons vertellen.

(Op dit moment is het drukker dan U van ons gewend bent ….) 🤡

 

Was al bang dat ik ooit een mailadres moest gaan aanmaken met @odildo.nl

Typfoutjes zijn vlug gemaakt en de lulligste lees je zo overheen. 😄

Reputatie 3

@yalerta is 🤡 het nieuwe logo van odildo?

In het nieuwe logo staat odico maar dat terzijde.

Met het verbeteren van de klantenservice zijn ze rijkelijk te laat.

Reputatie 2

Een vraagje:

Ik wil alle e-mails (t-mibilethuis) sturen of opslaan naar mijn nieuw e-mailadres. Ik bedoel niet een aantal e-mails door functie van Doorsturen, maar heel veel van afgelopen jaren. Dus, hoe kan ik doen? Anders volgend jaar in maart 2024 wordt verwijderd.

Graag een reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ABC12345 

Er is geen " stuur alle mail door" functie.

Wel kun je met een eigen email programma de emails die nog op de Odido/t-mobile thuis email server staan naar je downloaden. Dan kun je daar een backup maken of verder verwerken. Er zijn 2 methodes.

IMAP en POP3 instellingen

Verberg inhoud

IMAP en POP3 zijn verschillende manieren van het binnenhalen en verzenden van je e-mail. Odido adviseert klanten om gebruik te maken van IMAP.

  • Bij IMAP blijven je e-mails op de server, waardoor je deze altijd en op verschillende apparaten kan inzien. Wel zo handig als je je mails via je telefoon, tablet en computer wilt bekijken.
  • Bij POP3 worden je e-mails bewaard op het apparaat zelf. E-mails zijn dan niet altijd zichtbaar op een ander apparaat.
    ​​​​

IMAP e-mailserver: imap.t-mobilethuis.nl

(standaard gebruikt op bijv. iPhone, iPad)

  • Poort 143 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
  • Poort 993 - met beveiligde verbinding (SSL)

POP3 e-mailserver: pop3.t-mobilethuis.nl

(standaard gebruikt door bijv. Outlook)

  • Poort 110 - zonder beveiligde verbinding (SSL)
  • Poort 995 - met beveiligde verbinding (SSL) 
Reputatie 2

Hallo Eric, 

Hartelijk dank! Eindelijk iemand die begrijpt en verstand van heeft. Dankuwel!

Ik heb een e-mailadres bij outlook. Waar en wat moet ik doen om te downloaden? Ik zie functie import moet ik daar handelingen verrichten en hoe? Waar kan ik poort 110 en 995 kiezen? 

Ik kan bij e-mailaccount Outlook geen functie download vinden.

Graag een reactie.

Reputatie 7
Badge +14

Je zou even naar “hoe stel ik outlook in”kunnen googlen. Dan zie je ook wat filpmjes.

 

Reputatie 7
Badge +14

Let op! Pas je mailadressen op tijd aan! 
GMail en ICloud zijn een goed alternatief en gratis. 
Succes en een fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +14

Het is bijna 31 maart dan stopt de maildienst van TM/Odido 

Heeft iemand hulp nodig bij het instellen van een mailadres?

Post het hier, er is altijd wel iemand die wil en kan helpen.

Fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +16

Het is bijna 31 maart dan stopt de maildienst van TM/Odido 

Heeft iemand hulp nodig bij het instellen van een mailadres?

Post het hier, er is altijd wel iemand die wil en kan helpen.

Fijn weekend 

Erg attent dit Cristien! Ik geef graag gehoor aan deze oproep en wil met alle liefde helpen waar mogelijk. Laat het weten, alsjeblieft! 

Reputatie 7
Badge +14

Let op allemaal! Stel je mails zonodig veilig. Weg is weg en ze komen niet meer terug! 
 

Mijn email adres is geregistreerd bij mijn host. wachtwoord: XXXX.

Dat email adres wil ik niet veranderen, nooit niet.

 

Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens op een online platform te delen. Verwijderd door moderator.

Reputatie 3

Mijn email adres is geregistreerd bij mijn host.

Dat email adres wil ik niet veranderen, nooit niet.

 

Als je email op eigen domein hebt, dan blijven die email adressen gewoon bestaan. Gebruik alleen voortaan wel de uitgaande mailserver van je hosting provider, i.p.v. smtp.t-mobilethuis.nl. Kijk voor de instellingen op de website van je hosting provider: https://mijn.host/kb/email/standaard-email-poorten-voor-imap-pop-smtp

Mocht ik het niet goed begrepen hebben, dan moet je maar even uitleggen wat dan wel precies je probleem is.

P.S. post geen wachtwoorden. Hopelijk verwijdert een moderator (@Jason van Odido) dit snel voor je. Het beste is je wachtwoord nu te wijzigen.

Reageer