Beantwoord

T-Mobile Thuis/GlasOperator netwerk vernieuwing: graag Z.S.M. van Huawei naar Ericsson!

  • 7 July 2022
  • 2 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 1

Naar aanleiding van het nieuws dat het mobiele netwerk overgaat van Huawei naar Ericsson zou ik graag willen weten of dat ook voor het vaste GlasOperator netwerk (ODF) gaat gebeuren, en zo ja, binnen welke termijn moet ik dan denken? In de Wisper/Vodafone tijd was het netwerk nog een volwaardig Cisco netwerk. Nadat T-Mobile het overgenomen heeft is er steeds meer Huawei in het netwerk gekomen en is men het netwerk gaan opdelen/declusteren, met als gevolg minder scherpte/detail en slechtere zwart/contrastwaardes. Het verschil tussen een willekeurige internet pagina en de lokale router pagina ernaast is duidelijk te zien. Ongeachte welke router er hier direct aan het glas hangt, het blijft slechte kwaliteit wat ik binnenkrijg. Afgeschermde kabels, audiofiele stroomadapters, een aparte stroomgroep, het haalt allemaal niks uit. Laad dezelfde pagina over een Ziggo verbinding en men snapt meteen wat ik bedoel. Mijn vraag is dus op welke termijn dat Huawei spul afgeschreven gaat worden en het netwerk weer 1 groot netwerk wordt ipv kleine opgedeelde netwerkjes zoals het nu is. Ik ben hier al vrij lang op aan het wachten. Als er niks in de planning staat, dan hoor ik dat ook graag zodat ik weet waar ik aan toe ben.

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 July 2022, 21:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Naar aanleiding van het nieuws dat het mobiele netwerk overgaat van Huawei naar Ericsson zou ik graag willen weten of dat ook voor het vaste GlasOperator netwerk (ODF) gaat gebeuren

Het nieuwsartikel gaat alleen over mobiel, voor T-Mobile voor Thuis geldt dit niet. Of en zo ja op welke termijn het AON (ODF / Oud-reggefiber) spul wordt vervangen is hierom dus nog niet bekend.

Ik zie het overigens nog gebeuren dat - als er zaken worden vervangen - het misschien zelfs XGSPON (op POP niveau) gaat worden.

 

Reputatie 3

@alex.87,

waarin zie jij het volgende: 


Het verschil tussen een willekeurige internet pagina en de lokale router pagina ernaast is duidelijk te zien. Ongeachte welke router er hier direct aan het glas hangt, het blijft slechte kwaliteit wat ik binnenkrijg. Afgeschermde kabels, audiofiele stroomadapters, een aparte stroomgroep, het haalt allemaal niks uit. Laad dezelfde pagina over een Ziggo verbinding en men snapt meteen wat ik bedoel. Mijn vraag is dus op welke termijn dat Huawei spul afgeschreven gaat worden en het netwerk weer 1 groot netwerk wordt ipv kleine opgedeelde netwerkjes zoals het nu is. Ik ben hier al vrij lang op aan het wachten. Als er niks in de planning staat, dan hoor ik dat ook graag zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Het vervangen van Huawei apparatuur is voor de 3,4 en 5 GHz mobiele verbindingen, dus dan weet je waar je aan toe bent. 

Tweakers: bron

Een willekeurige pagina vergelijk jij met de lokale modem pagina? Een willekeurige pagina op internet heeft bij meer dan 30000 afbeeldingen (18+) en een modem pagina nog geen 20...best wel een goede vergelijking…

Echt he, waarom is men privé zo anti Huawei ineens en ermee bezig? Heb hier 3x de Huawei AX3 Pro en geen enkele log van een aanval welke ik wel zeer vaak heb op de Zyxel T50 vanaf externe IP-adressen.

Zet je Zyxel T50 /T54 goed dicht en dan kan je alles erachter hangen zonder problemen!

En anders een eigen router/modem kopen en dan zelf alles instellen zoals je wilt.