Beantwoord

T54 en usb

  • 28 December 2023
  • 8 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 3

Hoi,

Is het mogelijk als ik een usb stick op de modem aansluit, ik of iemand anders gegevens van de usb kunnen uitlezen,

Is het ook te beveiligen.

Fijne jaarwisseling.

Fishermann.

icon

Beste antwoord door OpaGod 28 December 2023, 20:42

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo @Fishermann 

Ik heb zelf de T56 maar ik neem even aan dat het niet veel verschilt.

Om te beginnen moet je inloggen in het modem. Eenmaal hier ga ja naar het menu wat je hieronder kan zien.
 

Hier klik je op USB Service. Je komt dan op de pagina met de instellingen voor USB.

Je kan hier de file sharing services aanzetten voor het aangesloten USB device.

Als het goed is zou het USB device zichtbaar moeten zijn in het netwerk. Beveiligen van de afzonderlijke mappen is denk ik niet mogelijk maar misschien is er iemand op het forum die daar een beter antwoord voor heeft. Ik heb dit zelf niet geprobeerd omdat ik zelf een NAS heb staan en deze functie niet nodig heb.

Ik hoop dat ik je toch een beetje in de goede richting heb weten te sturen.

Veel succes alvast.

Reputatie 3

Dank je wel voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +14

Het is niet te beveiligen, kent een kleine maximale capaciteit die ondersteund wordt en de snelheid is laag. Dit is dus geen vervanging van een NAS.

Hallo,

Ik kon het niet laten en heb toch een en ander uit zitten zoeken. Ik heb hier nog een USB HDD van 1TB liggen en die heb ik aan het modem gekoppeld. In de USB services heb ik 2 gedeelde mappen gemaakt en deze public gemaakt zodat deze openbaar zijn. Op mijn bureaublad een snelkoppeling gemaakt die naar de USB schijf verwijst op het modem:  \\192.168.1.1


Meer is niet nodig. Als je nu de snelkoppeling start dan zie je dus de 2 gedeelde mappen.

Het werkt maar het is inderdaad niet al te snel. Er is bij de T56 ook nog een mogelijkheid om iets te beveiligen en dat zal ik ook proberen en mijn bevindingen hier neergooien.

Zoals @eric al aangaf, het is GEEN vervanging of alternatief voor een NAS.

Hallo @Fishermann ,

Zoals beloofd hier even een update over het beveiligen tot de toegang van het USB device.

Dat is echt een lachertje. De enige beveiliging die je aan kan zetten is dat je in moet loggen om de map te bekijken. Dit MOET dan ook met dezelfde referenties als voor het inloggen op het modem. Andere gebruikers kun je niet aanmaken dus je bent verplicht om in te loggen via het admin account.

Misschien is dit iets als je echte digibeten toegang wil verschaffen. Een beetje nerd heeft dit zo door en heeft binnen 2 seconden toegang tot de gehele USB schijf.

In ieder geval succes met het delen van data.

Reputatie 3

Best OpaGod.

Ga het alleen voor mijzelf gebruiken.Ga het gebruiken om mijn medische gegevens op te slaan.

Excel bestanden, pdf files, mri-scans, en dicom-software,

dat is beeldweergavesoftware voor de mri-scans.

Fijne jaarwisseling.

Fishermann.

Hallo,

Ik kon het niet laten en heb toch een en ander uit zitten zoeken. Ik heb hier nog een USB HDD van 1TB liggen en die heb ik aan het modem gekoppeld. In de USB services heb ik 2 gedeelde mappen gemaakt en deze public gemaakt zodat deze openbaar zijn. Op mijn bureaublad een snelkoppeling gemaakt die naar de USB schijf verwijst op het modem:  \\192.168.1.1


Meer is niet nodig. Als je nu de snelkoppeling start dan zie je dus de 2 gedeelde mappen.

Het werkt maar het is inderdaad niet al te snel. Er is bij de T56 ook nog een mogelijkheid om iets te beveiligen en dat zal ik ook proberen en mijn bevindingen hier neergooien.

Zoals @eric al aangaf, het is GEEN vervanging of alternatief voor een NAS.

Ik ben net overgestapt van Tweak naar Odido. Bij Tweak had ik een Fritzbox en via de MyFritz app kon ik erg eenvoudig vanaf mijn Android apparaat bestanden op de USB schijf aan de Fritzbox benaderen. Het lukt mij nu wel om vanaf Windows (zoals hier beschreven) de USB schijf, die aan het Zyxel T-56 modem aangesloten is, te benaderen maar is er ook een simpele manier om dit vanaf een Android apparaat te doen zonder hiervoor een NAS te moeten installeren?

Reputatie 6
Badge +2

@ajclipos Ik durf niet te zeggen of hier ook een simpelere manier voor is. @eric,  @Waqqas of @louisL hebben jullie hier meer kennis over?

Reageer