t56 loopt steeds vast

  • 26 September 2023
  • 12 reacties
  • 143 Bekeken

Goedemiddag, 

Wij hebben sinds 21-9 glasvezel en heb tot nu alleen maar problemen. Tv blijft beeld hangen en internet + wifi is dan ook weg. Alle lampjes op de modem branden dan continu. Ik met behulp van de odido hulplijn de modem meerdere keren gereset. Vrijdag 22-9 knipperde alleen het groene lampje van power nog. Harde reset werkte ook niet. Vandaag is er een monteur geweest met een nieuwe modem, het heeft wel een uur gewerkt en wederom weer alles vast. Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen want ben nu alweer geneigd om over te stappen 😞

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @Renevdbos, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je internet kunt genieten en dat je zo snel mogelijk online bent. Ik ben daarvoor direct voor je gaan kijken en krijg geen goede lijnmeting. Zou je alsjeblieft een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik een onderzoek voor je starten, alvast bedankt! 

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Renevdbos 

Als er geen internet is, is de wereldbol dan rood of groen?

Wat heb je aan netwerk apparatuur achter de zhxel hangen? Hierbij kan je denken aan een switch, router of versterker. Misschien dat er ergens een probleem ontstaat waardoor het hele internet ermee stopt.

Je zou alles kunnen verwijderen en dan kijken of het stabiel is met alleen de tv bijvoorbeeld.

@Waqqas ik had nu voor het eerst dat het bolletje rood was. Ik gebruik een tp deco voor mijn thuis netwerk en die is er nu tussen uit. Het lijkt mij sterk dat daardoor de tv stopt en internet weg is. De hele modem staat gewoon vast.

Reputatie 7
Badge +15

@Renevdbos 

Ervaar je nu nog hetzelfde probleem met alleen een tv aangesloten?

Ja zeker, ik word er ondertussen een beetje simpel van.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Renevdbos, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord van je internet kunt genieten en dat je zo snel mogelijk online bent. Ik ben daarvoor direct voor je gaan kijken en krijg geen goede lijnmeting. Zou je alsjeblieft een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden? Dan kan ik een onderzoek voor je starten, alvast bedankt! 

 

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Reputatie 7
Badge +15

@Renevdbos 

De internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen kan ook helpen.

@Tommie van Odido 

Sorry Tommie maar dat vragenlijst komt mij een beetje mijn keel uit. Ik nu denk in totaal 10x met jullie gebeld en krijg elke telefoongesprek hetzelfde riedeltje.

@Waqqas  Dat ga ik vanmiddag nog even proberen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Renevdbos, dat is inderdaad een standaard vraag maar ik heb wel de antwoorden nodig om dit door te zetten. De desbetreffende collega van de klantenservice heeft het verkeerd doorgezet en zal afgewezen worden. Vandaar dat ik deze vraag nog een keer stel. Als ik geen antwoorden heb kan ik dit jammer genoeg niet doorzetten. Houd er ook rekening mee dat wij een standaard verwerkingstijd hanteren van 5 werkdagen. Zie graag een reactie op mijn vragen zodat ik dit direct voor je door kan zetten op de juiste manier! 

@Tommie van Odido Ik ben bang dat je rekening kunt houden dat ik odido op ga zeggen.

Ik ga niet 10x hetzelfde herhalen en dan weer naar back-office. En dan weer te horen krijgen dat ik 3 tot 5 dagen moet wachten en tot die tijd zit je zonder internet en tv.

 

@Tommie van Odido 

Ik ben nu wel super blij! Het opzeggen van al jullie diensten ging wonderbaarlijk goed en super snel!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Renevdbos, dat is fijn om te horen. Ik wens je heel veel succes bij je nieuwe provider! 

Reageer