Terugbetaling

  • 7 May 2024
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Beste,

 

Ik ontvang graag duidelijkheid over mijn terugbetaling. Januari 2023! heb ik mijn thuisabonnement opgezegd maar dit is niet doorgevoerd. Ik ging namelijk naar Amerika voor langere tijd en had dit abonnement niet meer nodig. Een jaar later bleek dat dit abonnement nog steeds niet was opgezegd maar dat de facturen wel door bleven lopen. Uiteindelijk heb ik gebeld met het verzoek om per direct het abonnement stop te zetten en alle maanden te crediteren. Hier ging 2 weken overheen maar uiteindelijk werd het abonnement stopgezet en werd de creditering in gang gezet. Dit moest nog akkoord krijgen van de financiele afdeling. Meerdere malen heb ik gebeld en letterlijk elke medewerker zei iets anders en de wachttijd was elke keer langer.Uiteindelijk is de terugbetaling goedgekeurd en staat deze ook in mijn overzicht op mijn Odido. Toen ik vroeg wanneer ik deze betaling zou krijgen (het ging om veel geld) dan zou dat binnen 2 weken op mijn rekening staan. Dit bleek natuurlijk niet het geval en later bleek dat dit verrekend zou worden met de factuur van April. Dit was geautomatiseerd en kon niet worden tegengehouden. Weer wachten tot April en dit zou dan uiterlijk 15 April gebeuren. Op de factuur van April stond inderdaad de terugbetaling en dit zou omstreeks de 23e worden bijgeschreven. Dit is niet gebeurd en ik belde weer waarop een medewerker vertelde dat het uiterlijk 1 mei op de rekening zou staan. WEER een ander verhaal dus. Toen ik toen weer niks had ontvangen belde ik weer en deze medewerker zei dat het geld binnen een week erop zou moeten staan. Nu is dit ook WEER niet gebeurt en wanneer ik vraag om doorverbonden te worden naar een bepaalde medewerker (deze medewerker is de enige die open en eerlijk was en mij goed heeft geholpen in die maanden tijd) dan was dat niet mogelijk. Terwijl toen ik begin April belde kon ik ook doorverbonden worden en ik word ook vaak zat doorverbonden naar andere afdelingen. Hoezo kon dat nu niet dan en zegt elke medewerker iets anders? Afijn, er zou een terugbelverzoek worden gestuurd zodat deze medewerker mij kon bellen. Ook dit is 2 keer gebeurt en ik heb niks gehoord. En mijn geld waar ik al sinds Januari!!!! op wacht is nog steeds niet binnen. Nu lees ik meerdere verhalen dat klanten heel lang moeten wachten op hun geld dus er schijnt iets mis te gaan. Maar 4 maanden wachten is toch wel heel overdreven….

Ik verwacht duidelijkheid en verwacht dat het geld binnen een week op mijn rekening staat. Zo niet, dan zal ik Odido officieel in gebreke stellen en zal ik verdere juridische stappen ondernemen en dan zullen de kosten nog hoger worden.

 

Graag hoor ik van jullie.

Tommie van Odido 11 dagen geleden

Hi @adt1992, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Omdat de meeste rekeningen zijn gestorneerd zal dit eerst systematisch verrekend moeten worden. Wat hiervan overblijft, zal overgeboekt worden naar jouw rekening. Deze uitbetaling zal dan ook plaatsvinden tijdens de volgende “betaalcyclus”, dit is het moment dat je eigenlijk van ons een factuur zou moeten krijgen. Dit zal ongeveer rond de 23e gebeuren. Zal je tegen die tijd opnieuw contact op willen nemen met ons? Dan kunnen we wat meer inzien.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @adt1992, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Omdat de meeste rekeningen zijn gestorneerd zal dit eerst systematisch verrekend moeten worden. Wat hiervan overblijft, zal overgeboekt worden naar jouw rekening. Deze uitbetaling zal dan ook plaatsvinden tijdens de volgende “betaalcyclus”, dit is het moment dat je eigenlijk van ons een factuur zou moeten krijgen. Dit zal ongeveer rond de 23e gebeuren. Zal je tegen die tijd opnieuw contact op willen nemen met ons? Dan kunnen we wat meer inzien.

Hi Tommy. Dankjewel voor je antwoord. Helaas is het complete onzin wat je nu zegt. De verrekening heeft allang plaatsgevonden en dit hebben meerdere collegas ook gezegd. Deze verrekening staat zelfs op de factuur al aangegeven. 

Ten tweede staat het op de factuur van April en de betaalcyclus van deze factuur vind plaats rond 23 April. Dit is al geweest en het geld had al overgemaakt moeten zijn. Ook dit is door meerdere collegas verteld. Welliswaar allemaal op een andere manier, net als jij nu doet, maar het kwam allemaal neer op dat het verrekend was in de factuur van April. Deze betaling is namelijk al goedgekeurd in Maart. Dat is 2 maanden geleden. Ik kan hier ook bewijzen van opsturen waar het op staat. Ook staat dat de factuur van April op 13 April al betaald was, wat niet het geval was. Wanneer ik de factuur handmatig open, staat er rond 23 April. Ook dit is niet gebeurt. Dus niet alleen bestaan jullie medewerkers maar ook jullie systemen uit 1 grote leugen. 

 

Buiten het feit dat er meerdere vragen stonden snap je zelf natuurlijk ook wel dat ik niet weer tot de 23e ga wachten als ik dat al sinds Januari doe om dan te kijken hoe het precies zit. Je geeft mij duidelijk antwoord en eerlijk antwoord hoe het precies zit of je laat een collega het overnemen die dan duidelijk wel capabel genoeg is om zijn werk uit te voeren. Van het kastje naar de muur sturen of valse beloftes doen ben ik al een lange tijd klaar mee. Ik neem aan dat je dit ook begrijpt? Dit is niks persoonlijks maar ik weiger me nu voor de zoveelste keer na maanden wachten op mijn geld weer afgewimpeld te worden. Nog niet te spreken over dat hier zelfs sprake is van contractbreuk en niet nagekomen afspraken als ook niet naleving van de wet en regelgeving conform de AFM.

 

Samenvattend wacht ik dan ook op een passend antwoord en/of oplossing wat mij daadwerkelijk verder helpt en niet weer een maand laat wachten.

Reageer