Beantwoord

Toegang tot account na opzeggen

  • 10 February 2023
  • 15 reacties
  • 215 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb eind vorig jaar mijn abonnement per 1 februari opgezegd. Dit is allemaal goed gegaan. Behalve dat ik mij verbaas over het gemak waarop jullie klanten laten gaan. Ik heb namelijk helemaal niets van jullie gehoord; niemand die zich afvroeg waarom ik na een jaar opstapte of die contact heeft gezocht. Maar goed, dat is water onder de brug.

Voor het retourneren van mijn spullen werd ik verwezen naar mijn T mobile thuis account voor de QR code; Helaas niet bereikbaar meer, want .. opgezegd.

Nu krijg ik de melding dat er een factuur klaar staat; wat volgens mij onmogelijk is aangezien ik per de 1e van de maand vertrokken ben .. en weer wordt er verwezen naar een account waar je niet meer bij kan. Dat is toch raar????? Hoe kan ik die factuur dan inzien??? Niet dus .. 

Waarom verwijzen jullie telkens naar een account wat jullie met een noodsnelheid afsluiten??


Hartelijke groet,

icon

Beste antwoord door Cristien 10 February 2023, 11:33

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @MandyC Kan je niet op je bank zien wat ze gaan afschrijven?

Je hebt altijd een maand opzegtermijn heb je daar ook rekening mee gehouden?

Hoe stuur je alles terug Bewaar wel je bewijsje van de retour zending

Welke apparatuur stuur je terug?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MandyC dit heeft inderdaad te maken met de opzegtermijn. Je moet ook nog steeds gewoon kunnen inloggen in My T-Mobile Thuis. Met deze e-mail: ********ooij@gmail.com en je eigen wachtwoord. In de My T-Mobile Thuis kun je ook je facturen terug zien. 

Reputatie 1

Goededag allemaal, 

Bedankt voor de goedbedoelde adviezen.

1. Ik heb in november opgezegd. Ingangsdatum 1 februari. Ruim op tijd dus.

2. De factuur verwijst naar abb kosten voor februari. Toen had ik dus geen abbo meer.

3. Ik start dit topic niet als bezigheidstherapie. Inloggen gaat niet, ik krijg de melding dat ik geen abb meer heb.

 

Maw, er wordt verwezen naar een app die ik niet kn gebruiken omdat mn abb opgezegd is.

En hoezo kan ik niet zien op mn bank wat er afgeschreven wordt?? Daar gaat mn vraag toch niet over??

 

Hartelijke groet

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +14

 Hallo @MandyC Wij denken alleen maar met je mee en doen zelf ook niet aan bezigheidstherapie 🤭 tot welke datum liep je abonnement? Van een beetje vriendelijkheid is nog nooit iemand doodgegaan 

Dit is een klant helpt klant Community met ondersteuning van de moderators.

 

 

Reputatie 1

@CrisTien Dat begrijp ik en dat wordt heus wel gewaardeerd. Maar er worden antwoorden gegeven die niet kloppen als je het topic leest. Jouw vraag ook; dat staat toch in het topic?

 

Ik heb per 1 november opgezegd; vier maanden voor de opzegdatum 1 februari (mijn abonnement liep dus tot 31 januari). Dat mocht, dat kon, dat is ruim op tijd.

En iedereen kan zeggen dat ik er in kan; ik kan er niet in. Ik krijg de melding dat ik geen abonnement meer heb. Wat overigens ook klopt; dat heb ik ook niet meer. Namelijk per 1 februari!

Dus 1. kosten in rekening brengen voor februari is onterecht

  1. verwijzen naar een app die ik in kom om vervolgens niets te kunnen zien met de alleen een mededeling dat ik geen geldig abbonnement meer heb, is nogal onhandig en frustrerend.

Ik wil dus weten welke kosten ze me in rekening gaan brengen aangezien alles retour is, mijn abonnement opgeheven is, mijn app het niet meer doet. Ik geen internet meer van T-mobile heb, geen tv van T-mobile meer heb. Helemaal niets.

En ik heb het over de app! Ik probeerde een printscreen mee te sturen. Die heeft ie duidelijk niet gepakt, want ik zie ‘m niet tevoorschijn komen.

Hartelijke groet

 

Reputatie 1

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @MandyC ,

Je kan inloggen via de website op T-Mobile Thuis.

Dit is wat @Tommie ook aangeeft, hij heeft het niet over de app.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @MandyC, ik heb dit meteen onderzocht! Wat mij opvalt is dat de opzegging wel per 02-02 is doorgegeven, en dus per direct is doorgevoerd. Normaal gesproken pakken we het niet zo aan. We maken de rekening altijd gelijk aan het begin van de maand op, dus de opzegging heeft de nieuwe rekening van februari gekruist. Deze is eerder opgemaakt dan de opzegging en daarom betaal je deze maand dus voor een volledige maand. Normaal gesproken vergoeden we dan in maart alle kosten die je teveel hebt voldaan, in jouw geval is dat 02-02 tot 28-02. Ik zie wel dat er al een uitstel voor dit bedrag is aangevraagd. 

Een paar zaken zijn mij persoonlijk niet duidelijk, dat is wáár deze opzegging op 02-02 vandaan komt omdat jij aangeeft dit eerder al doorgegeven te hebben én of ik eventueel een oplossing kan bedenken dat je de kosten voor februari niet hoeft te betalen behalve voor die ene dag. Ik ga dit intern bespreken en ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +5

Ben ik weer @MandyC! De opzegging komt vanaf Ziggo, omdat je daar gebruik van de Overstapservice hebt gemaakt. Ze hebben dit doorgegeven op 02-02, op dit moment was de rekening van februari al opgemaakt. We hebben een uitstel van betaling aangevraagd, we kunnen op 28-02 kijken of we de rekening opnieuw kunnen uitstellen. Je krijgt namelijk de kosten van 02-02 tot 28-02 gewoon van ons terug. Als we die tweede uitstel in orde maken dan blijft er uiteindelijk alleen nog de kosten van 01-02 over. We houden rond deze tijd contact, ik hou het in de gaten!

Reputatie 1

@Cheyenne super bedankt voor t uitzoeken, je reactie en je oplossing.

Heel fijn! Lijkt me een prima suggestie. 

Hartelijke groet en fijne avond!

Mandy

Reputatie 1

@Cheyenne 

Hier ben ik weer. Ik had zelf ook al uitstel van betaling gevraagd en ontvangen (bevestigd). En toch werd het bedrag gisteren afgeschreven (ondanks jouw toezegging en de bevestiging die ik vanuit T-mobile heb gekregen). Ik heb dit bedrag dus gestorneerd, aangezien het incasseren tegen alle afspraken was. Nu krijg ik (begrijpelijk) berichten dat ik niet betaald heb en en dat er kosten in rekening gebracht gaan worden als ik niet betaal.

Is het mogelijk dat er genoteerd wordt dat ik niet hoefde te betalen (vanwege onze afspraak én de bevestiging vanuit T-mobile én het feit dat ik überhaupt geen abonnement meer heb sinds 2 februari).

 

Ik hoor graag van je, Hartelijke groet

Mandy

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @MandyC, ik had in mijn agenda gezet het op 28-02 voor je te checken maar goed dat je mij nu al aanschiet. Ik zie inderdaad dat de incasso er toch doorheen is gekomen. Ik snap persoonlijk niet helemaal hoe, dus dit ga ik zelf voor je uitzoeken. Ik zal zeker een melding maken in het systeem en maak je dus ook zeker geen zorgen over eventuele incassokosten. Mocht ik deze op de een of andere manier niet kunnen tegenhouden, vergoed ik deze voor je. Dit komt hoe dan ook goed, deze kosten hoef je niet te betalen!

Ik check alsnog op 28-02 hoe zit met de uitstel en of we deze kunnen verlengen. We houden contact!

Reputatie 1

@Cheyenne Dank je wel voor je reactie en hulp.

Fijne dag,
Mandy

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MandyC, mijn collega gaat uitzoeken hoe het kan dat het bedrag wel is afgeschreven. Wel heeft hij de uitstel van betaling handmatig op eind maart gezet. Dan is de vergoeding van de rest van februari in orde gemaakt en staat dus alleen de dag 01-02-2023 nog open. Je krijgt hier tegen die tijd nog bericht over. Dit komt allemaal goed!

Reageer