Uitgaande mail werkt niet

  • 28 February 2024
  • 12 reacties
  • 138 Bekeken

Had de vraag al eerder gesteld maar helaas geen antwoord op gekregen, probeer het hier nogmaals. Sinds de overstap naar odido werkt alle mail behalve 1 mailadres niet, daarvan kunnen we de mail wel binnenhalen maar niet versturen. De poort veranderen heb ik al geprobeerd, Wat kan ik nog meer proberen?

harmenzo 2 maanden geleden

@gerrie1234

De kans dat het probleem bij Odido ligt is nihil. Je kunt je hier zelf desgewenst van vergewissen door het volgende te doen:

telnet server100.hosting2go.nl 587
Trying 185.135.241.100...
Connected to server100.hosting2go.nl.
Escape character is '^]'.
220 server100.hosting2go.nl ESMTP Postfix
quit
221 2.0.0 Bye
Connection closed by foreign host.

Wat je sowieso kunt doen, is je configuratie nogmaals controleren:

https://support.hosting2go.nl/klantenservice/e-mail/e-mail-instellen/e-mailadres-instellen-in-microsoft-outlook-2016/

Maar het is wel vreemd dat je helemaal geen foutmelding van Outlook krijgt. Als ik jou was, zou ik met dezelfde configuratie proberen mail te versturen, maar dan op 1 van de volgende manieren:

1 onder een andere account op dezelfde computer met dezelfde software (Outlook dus)
2 of op een andere computer met dezelfde software
3 dan wel met andere software

Als dat ook niet werkt, zou ik contact opnemen met hosting2go.nl

 

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @gerrie1234, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Bij deze de reminder. ik wacht af...

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @gerrie1234,

Bedankt voor je reminder! Ik help je graag om dit opgelost te hebben. Over wel mailadres gaat dit? Als je mij dit laat weten kan ik kijken of wij hier iets aan kunnen doen! Ik zie je reactie graag tegemoet. 

Ik weet niet of ik hier zo het gehele mailadres neer moet zetten, maar  “hosting2go” dat is de server. of hoe t ook heet. Ik heb er niet heel veel verstand van verder. ;)

Reputatie 3

@gerrie1234 

Ik denk dat je beter even kan vermelden:

  1. De uitgaande mailserver die je gebruikt. smtp.t-mobilethuis.nl ?
  2. Wat achter het apestaartje staat in de afzender. hosting2go.nl ?
  3. Welke foutmelding je precies krijgt. SPF error of iets anders ?

ah ok. Bij uitgaande staat nu:  server100.hosting2go.nl   , deze heeft altijd gewerkt totdat we overstapte naar odido.

achter het apenstaartje van het mailadres staat : ##### @landschapsonderhoudvanelst.nl

Ik krijg verder geen foutmelding, de mail die verzonden moet worden blijft bij postvak uit staan, smtp.t-mobilethuis.nl  heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet.

we gebruiken het programma  ‘ outlook windows Mail  ‘  om de mail binnen te halen

Reputatie 6
Badge +3

Hi @gerrie1234,

Helemaal begrijpelijk dat je niet het volledige mailadres hiet op de Community neer wilt zetten! Zo te lezen gaat dit niet om onze maildienst maar om een externe maildienst die je gebruikt, klopt dit? In dat geval wil ik je aanraden om contact op te nemen met de leverancier van deze dienst, ik kan je hier namelijk niet mee helpen. Als ik alsnog iets voor je kan doen, dan weet je mij te vinden!

Reputatie 3

@gerrie1234

De kans dat het probleem bij Odido ligt is nihil. Je kunt je hier zelf desgewenst van vergewissen door het volgende te doen:

telnet server100.hosting2go.nl 587
Trying 185.135.241.100...
Connected to server100.hosting2go.nl.
Escape character is '^]'.
220 server100.hosting2go.nl ESMTP Postfix
quit
221 2.0.0 Bye
Connection closed by foreign host.

Wat je sowieso kunt doen, is je configuratie nogmaals controleren:

https://support.hosting2go.nl/klantenservice/e-mail/e-mail-instellen/e-mailadres-instellen-in-microsoft-outlook-2016/

Maar het is wel vreemd dat je helemaal geen foutmelding van Outlook krijgt. Als ik jou was, zou ik met dezelfde configuratie proberen mail te versturen, maar dan op 1 van de volgende manieren:

1 onder een andere account op dezelfde computer met dezelfde software (Outlook dus)
2 of op een andere computer met dezelfde software
3 dan wel met andere software

Als dat ook niet werkt, zou ik contact opnemen met hosting2go.nl

 

Hallo Harmenzo, bedankt voor je (ingewikkelde :)) antwoord, maar ik ga even kijken of ik daar iets mee kan. 

Er staat trouwens wel al een ander account op en die werkt wel gewoon, daarom heb ik het probleempje met die uitgaande mail van het andere mailadres even links laten liggen, maar het is beter als we die niet werkende weer gaan gebruiken, zal me er weer even in verdiepen.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @gerrie1234,

Helemaal top! Laat je het weten of het is gelukt? Als wij nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden!

Weer even wat geprobeerd, ik zie trouwens nu wel een foutmelding op de ene computer bij deze mail. Foutcode 0x80072f89    ..ik had niet goed gekeken..

Nu heb ik om te proberen even het account op een andere computer gezet, zelfde probleem alleen geeft hij hier een andere melding bij het verzenden: Niet-vertrouwd certificaat , het certificaat van smtp.landschapsonderhoudvanelst.nl:587:0 is ongeldig, het is niet verstandig om verbinding te maken, wilt u toch verbinding maken?    ...Staat er

 

Bij deze staat dus een ander smtp   als op de andere computer, ik blijf het vreemd vinden, de rest van de mails werkt gewoon, maar sinds de overstap naar odido alleen die ene niet, uitgaande mail dan.    

misschien moet ik er toch maar iemand bijhalen met meer verstand als ik .. 

Reputatie 3

De fouten op beide computers komen op hetzelfde neer: er gaat wat fout met het controleren van het SSL certificaat.

Ik zou hierover even contact opnemen met hosting2go.nl

Wat me wel opvalt is het volgende. Op de site van hosting2go staat bij versleutelingsmethode voor ontvangen op het plaatje SSL/TLS en voor verzenden STARTTLS. Maar in de tekst staat voor beide SSL/TLS. Omdat bij jou ontvangen wel werkt, maar verzenden niet, zou je eventueel kunnen proberen bij verzenden ook SSL/TLS te zetten, als dit nu nog niet zo is. Zet dan wel ook de poort op 465.

Reageer