Valse beloftes (uitleg Odido)

  • 19 January 2024
  • 20 reacties
  • 393 Bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

 

Ik zie op internet veel klachten voorbij komen dat jullie beloftes doen en niet nakomen. 

 

Op dit moment doen jullie dit ook bij mij, maar ik ben het al gewend sinds ik de overstap heb gemaakt van DSL naar glasvezel(±1,5jaar terug).

 

Zouden jullie hier willen uitleggen waarom jullie die beloftes doen maar niet nakomen?? 

Demi van Odido 3 maanden geleden

Hi @frank190189 , het is zeker niet de bedoeling dat er valse beloftes worden gedaan. Ik ben dan ook benieuwd wat er precies bij jou speelt en waarover een valse belofte is gedaan. Zou je meer context kunnen delen? Dan kan ik je hopelijk meer duidelijkheid geven en het voor je oplossen. Bedankt alvast! 😊

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @frank190189   Aan valse beloftes heeft niemand iets dat ben ik met je eens.

Gelukkig heb ik die ervaring niet! Maar wil je een oplossing zal je toch iets meer moeten vertellen zodat de moderator er mee aan de slag kunnen gaan.

Het is nu weekend dus je moet een beetje geduld 😉 hebben.

Fijn weekend 

Reputatie 1

@CrisTien geduld heb ik inmiddels wel, want ik weet dat ze het liefst zo min mogelijk problemen op willen lossen bij mij.

 

 

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik sinds 2017 bij t-mobile zit altijd op DSL gezeten en nooit problemen gehad en sinds de overstap naar glasvezel heb ik problemen. Dat lijkt nu opgelost doordat ik zelf om dingen moest vragen terwijl hun dat hadden moeten doen.

En nu heb ik ergens om gevraagd en dat was geen probleem, maar nu hoor je ze niet meer. 

 

Dus ik wil gewoon uitleg hebben waarom ze valse beloftes doen. En als ik het internet mag geloven zijn er wel meer die is uitleg willen daarover.

Reputatie 7
Badge +14

Sorry @frank190189  Ik wilden bijna zeggen ‘je zal vast wel geduld hebben nu’ ☺️😉 

Oké nu ben ik weer serieus, hopelijk stellen ze je geduld niet langer op de proef. Komt er de komende dagen geen reactie zal ik de moderators wijzen op dit onderwerp😉👀

Groetjes

Reputatie 7
Badge +8

Hi @frank190189 , het is zeker niet de bedoeling dat er valse beloftes worden gedaan. Ik ben dan ook benieuwd wat er precies bij jou speelt en waarover een valse belofte is gedaan. Zou je meer context kunnen delen? Dan kan ik je hopelijk meer duidelijkheid geven en het voor je oplossen. Bedankt alvast! 😊

Reputatie 1

@Demi van Odido Maar dit is natuurlijk nog geen uitleg.

 

Ik ga niet het hele verhaal nog een keer typen dus lees onderstaande link maar door.

https://community.odido.nl/tv-493/t-mobile-app-hapert-353255/index2.html

Reputatie 6
Badge +2

@frank190189 Dank je wel voor het delen van de link! Ik heb het topic doorgelezen, maar de valse belofte is mij nog niet helemaal duidelijk, wil je hier meer over vertellen? Ik help je graag verder! 

Ik ben gelijk het systeem ingedoken en zie gelukkig dat de apparatuur retour is. Ik wil ga daarom gelijk de nieuwe Mediabox voor je bestellen. Ik wil de alleen nog even checken of je deze wilt omruilen met jouw huidige TV box of wil je deze als extra box bestellen? Laat je het mij weten? Dan bestel ik de box gelijk! 

Reputatie 1

Dat is de belofte dat jullie de nieuwe tv box opsturen zodra jullie de oude verwerkt hebben. En dan gaat het om zonder extra kosten om te ruilen.

 

Maar communiceren met jullie is heel lastig en moet je zeer veel geduld voor hebben.

 

Ik hoop dat jullie hier hard aangaan werken.

Reputatie 6
Badge +2

@frank190189 Ik bestel de nieuwe Mediabox met alle liefde voor je! Wil je deze omruilen of als extra box? Houd er rekening mee dat als je een tweede (Media)box neemt, je hier €5 p/m meer voor betaald. Laat je mij weten in welke optie je je het beste kunt vinden? Dan maak ik het direct voor je in orde! 

Reputatie 1

Alsjeblieft zeg, volgens mij heb ik dit toch net aangegeven 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

 

 

OMRUILEN!!!!!!

Reputatie 6
Badge +2

Mijn Excuses @frank190189. Ik heb de Mediabox besteld, deze is onderweg naar jou! Je ontvangt een e-mail met instructies om de oude TV Box naar ons terug te sturen. 

Reputatie 1

En zo gaat de hele communicatie met jullie slecht lezen en slecht luisteren.

 

Gaan jullie daar nog aan werken?

Reputatie 7
Badge +14

tjonge tjonge @frank190189 Perfecte man. Dankjewel kan er niet af zeker?

Jij bent niet de enigste klant en ook klanten zijn soms niet duidelijk. 
Wees eens wat vriendelijker daar kom je verder mee! 

Reputatie 1

@CrisTien ik maak ook zeker fouten maar als ik ze maak geef ik het ook toe. Wat ik tot nu toe niet van Odido heb gehoord. En dan hoeft dat niet 1,5 jaar te duren want zolang ben ik al bezig om het spul werkend te krijgen.

 

Maar dat ze jou wel gelijk helpen kan ik niets aandoen, je zal vast bevoorrecht zijn dan. Maar bemoei je gewoon niet met de problemen die ik met Odido heb dat is het beste.

Reputatie 7
Badge +16

Het zit niet helemaal in mijn aard om mensen af te vallen dus ik beperk me zoveel mogelijk tot dergelijk gedrag, maar als je heel eerlijk bent en naar dit topic kijkt, zie je volgens mij vrij snel dat wij ook zeker niet de beroerdste zijn om fouten in communicatie toe te geven. Teresa biedt nota bene hierboven haar welgemeende excuses aan. Volgens mij gaat het hier vooral om een groot stuk miscommunicatie. Je kunt je goed voorstellen dat ons moderatieteam niet kan ruiken wanneer de oude box precies verwerkt is. Juist daarom is specifiek aangegeven dat dit in werking moet worden gebracht. Verder zie ik nergens valse beloftes. Ik heb het idee dat dit vooral jouw interpretatie is van hoe het proces verloopt. Uiteraard vind ik het erg jammer dat jij hierdoor dit gevoel gekregen hebt en het lijkt me daarin voor een Klantenservice als de onze noodzaak om dit om te buigen, maar daar hebben we wel jouw hulp bij nodig. Moge duidelijk zijn dat niemand op deze Community iemand bewust een hak wil zetten. Iedereen is er voor elkaar en dat zie je ook aan de hulp die hierboven aangeboden wordt. 

Dit neemt overigens helemaal niets af aan het jammerlijke feit dat wij er bijna 1.5 jaar over hebben gedaan om dit probleem te verhelpen (haperingen met de app); daar is geen enkel excuus voor. Is hier al een compensatie voor aangeboden? Dat haal ik nog niet helemaal uit bovenstaande.

 

Reputatie 1

Ik snap dat jullie het moeten verwerken in het systeem, maar jullie hebben ook gezegd als dit is gedaan wordt de nieuwe gelijk opgestuurd. En dit is niet gebeurt en daar moest ik zelf weer achteraan, dus dit zie ik dan als een valse belofte.

 

Ik vind het persoonlijk wel raar dat het nu naar mij wordt toegeschoven dat ik het fout zie.

 

Jullie hebben in 1,5 jaar weinig gedaan om het op te lossen. Jullie hebben 1x een monteur gestuurd die heeft even de glasvezel kabel gereinigd en is weer weggegaan. Maar daar was het niet mee opgelost. En jullie hebben maar volgehouden dat ik elke keer als er wat was de stekkers er even uit te halen en er weer in te doen. Hierdoor was het even opgelost maar na een tijdje kwam het probleem weer. Dit heb ik ook meerdere keren aangegeven maar jullie bleven er bij dat dit de oplossing zou zijn. Ik heb ook is telefonisch gevraagd om een nieuwe modem en tv box maar dit kon volgens jullie niet het probleem zijn, dit heb ik later nog eens hier aangegeven en toen kon er wel een nieuwe set gestuurd worden. Hiermee lijkt het nu opgelost te zijn maar dit had dus veel eerder gekund.

 

Ik heb volgens mij nooit om een geld compensatie, maar het gaat erom dat jullie inzien dat er een fout is gemaakt door niets/weinig te doen. En dat heb ik ook is gezegd dat ik van jullie nooit een sorry of iets gehoord hebt. 

 

Reputatie 6
Badge +2

@frank190189 Het is zeker niet de bedoeling om jou het gevoel te geven dat de schuld in jouw schoenen wordt geschoven en mijn oprechte excuses dat je dit zo ervaart! 

Het is nu eenmaal lastig om alles te volgen, vandaar dat we daar jou hulp bij nodig hebben. Daarnaast zijn wij echt niet de beroerdste om fouten toe te geven, zoals je kunt lezen in mijn bericht maar ook in het laatste bericht van @Jason van Odido

Mocht je in de toekomst ergens tegen aan lopen, laat het mij dan weten. Ik help je met alle liefde graag verder! 

Reputatie 1

Daar ben ik weer.

 

Ik heb de nieuwe tv box ontvangen en ik was echt verrast want het beeld is veel beter dan met de oude tv box. En met de apps erop zetten gaat ook echt makkelijk.

 

Maar nu heb ik op alle muziek tv zenders en de deezer app dat het geluid kraakt/overslaat. Ik zou graag willen weten wat er mis is want dit was in het begin niet.

Ik heb er filmpjes van gemaakt maar ik kan die hier niet uploaden.

 

 

Info:

- Overdag staat tv box van het stroom af.

- En ik ga geen stekkers eruit halen(die tijd is geweest)

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @frank190189, ik ben blij om te horen dat de nieuwe Mediabox voor verbetering zorgt!

Heb je toevallig extern audio apparatuur aangesloten? Als je dit loskoppeld, gebeurt het dan ook?

Dit kan ook te maken hebben met Stereo vs Dolby. Ga naar MijnTV → Ondertiteling & Aduio → Audiosignaal: zet Dolby op Stereo. 

Reputatie 1

Ik heb niets aan de instellingen veranderd omdat het goed lijkt. 

En de soundbar is aangesloten op de tv.

 

Maar het bleek ook bij de app van viaplay slecht te zijn. Maar later op de avond was het geluid ineens weer normaal.

 

Reputatie 1

Ik doe nu maar gewoon een melding.

 

Ik heb nog steeds dat het geluid kraakt ook als ik het op Stereo heb staan. Ik heb meerdere instellingen geprobeerd maar kan nog niet de juiste vinden.

De soundbar is aangesloten op de tv en niet op jullie tv box.

 

Gisteravond zaterdag 10-2-24 viel het geluid in eens weg. Zowel bij de Odido app, als Deezer en Viaplay. Ik had eerst de soundbar aan en uit gedaan dat was het niet. De tv aan en uit was het ook niet. Toen de tv box aan en uit en dat was het.

 

Ik zie hier op het forum dat er ook klachten zijn over geluids verschil in apps/zenders. Dat is bij mij ook zo in de apps, maar dat meld ik ook alleen maar even.

Reageer