Beantwoord

Van DSL naar Glasvezel

  • 25 June 2022
  • 7 reacties
  • 450 Bekeken

Wij overwegen om over te stappen van Online naar T-Mobile. Op dit moment wordt er hier in de buurt gewerkt aan glasvezel en dat is hier dus pas later dit jaar mogelijk. Als ik nu een adsl internet abonnement neem, kan ik dan zodra het mogelijk is, overstappen op glasvezel? Dus ook als ik het abonnement dan nog maar kort heb? En wat kost internet via glasvezel?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 June 2022, 09:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als je een Adsl abonnement neemt is de looptijd minimaal 1 jaar.  Dat heeft te maken met de minimale duur van de analoge lijn die T-Mobile moet inhuren.

Wat een glasvezel abonnement gaat kosten hangt af van welke snelheid je kiest (100/400/1000 mb) en of het eigen glas netwerk van T-Mobile wordt aangelegd (door Open Dutch Fiber) of dat er een vezel van KPN moet worden gehuurd waarover T-Mobile haar diensten zal leveren. Deze laatste variant is 15 euro duurder dan een aansluiting via haar eigen netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ajwillemsewolf 

Toevoeging : wanneer je een DSL abonnement hebt bij T-Mobile ook al is het sinds kort, je kunt wanneer mogelijk gratis overstappen op glasvezel, de looptijd van het contract veranderd niet en je kunt dit eenvoudig zelf regelen in je T-Mobile thuis account.

Hmm twee verschillende antwoorden, ben ik dus helaas nog niets verder. Het is overigens het eigen glasvezel netwerk van T- Mobile dat hier aangelegd gaat worden.

 

Reputatie 7
Badge +15

@ajwillemsewolf

Ik heb het wel eens vaker meegemaakt hoor maar voor de zekerheid kan je ook de reactie van een moderator afwachten 😁

DSL kost 35 euro voor 100 Mbps.

Glasvezel 35 euro voor 100 Mbps, 40 euro voor 400 Mbps en 45 euro voor 1 Gbps.

Prijzen zijn exclusief 5 euro klantvoordeel.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @ajwillemsewolf, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Het antwoord is een mix van bovenstaande reacties + een extra toevoeging (jullie zaten erg dicht in de buurt! 😄👍): 

Wanneer je eerst op DSL een aanvraag doet en abonnement afsluit, komt daar een jaarcontract bij aan te pas. Omdat wij de lijn (DSL) voor een heel jaar reserveren/huren van de netbeheerder, is het voor providers niet erg aantrekkelijk om je gedurende dat jaar weer over te laten gaan op een andere technologie - het volledige eerste jaar zal de provider namelijk hoe dan ook moeten betalen aan netbeheer. Omdat we bij T-Mobile vinden dat je zo snel mogelijk moet kunnen genieten van Glasvezel, maken wij het echter mogelijk om gebruik te maken van netwerkmigratie tijdens je aanvankelijke jaarcontract. Dit geldt natuurlijk alleen voor aansluitingen waarbij het op dat adres ook mogelijk is om op Glasvezel bij T-Mobile over te stappen.

Alle belangrijke punten op een rijtje:

  • Een ander netwerk kan qua prijs anders uitvallen;
  • Zijn er meerdere technologieën beschikbaar? Dan zijn er technologieën die de voorkeur hebben;
  • Apparatuur wordt alleen gestuurd als dit echt nodig is;
  • Geen installatie- of activatiekosten;
  • Je krijgt geen nieuw jaarcontract;
  • Klantvoordeel: je wordt overgezet naar Klantvoordeel V3 - Check altijd de nieuwe voorwaarden voorafgaand aan het accepteren hiervan;
  • Let op! Het kan voorkomen dat je op de daadwerkelijke migratiedag zelf een aantal uren of maximaal één dag geen diensten hebt. Dit is afhankelijk van wanneer Guidion langskomt;
  • Als je al TV en/of Vast Bellen had bij één van de oude abonnementen dan kun je deze maandelijks opzeggen. Heb je jouw abonnement op of na 24 januari 2022 afgesloten dan geldt TV en/of Vast Bellen voor het hele contract.

Mocht bij jou Glasvezel nog niet gereed/mogelijk zijn, dan kun je deze optie uiteraard nog niet selecteren.

Dus als ik het goed begrepen heb kan ik nu wel alvast adsl internet nemen en zodra de glasvezel van T-Mobile later dit jaar aangelegd is, overstappen naar glasvezel?

We zijn nl niet tevreden over onze huidige internet provider, teveel haperingen en willen daarom zo snel mogelijk overstappen. Anders zouden we moeten wachten tot de glasvezel aangelegd is en die datum is nu nog onbekend. 

Reputatie 7
Badge +16

@ajwillemsewolf Dat heb je zeker goed begrepen, klopt als een bus! 😄

Indien DSL beschikbaar is op jouw adres, kun je dat voor nu bestellen en nemen totdat Glas mogelijk is - dat is het fijne van twee opties hebben!