Beantwoord

Van het kastje naar de muur (centrale)

  • 30 January 2023
  • 9 reacties
  • 150 Bekeken

Dinsdag twee weken geleden krijgen wij een belletje dat wij een storing hebben gemeld inzake glasvezel.

Die hadden wij niet en hebben daarom die afspraak (die mijn vrouw uit voorzorg toch maar gemaakt had voor de zaterdag) op vrijdag afgezegd. Op zaterdag exact op het tijdstip dat de monteur langs zou komen vliegt alle internet eruit.

Wij bellen met Tmobile en dit lag bij Volkerwessels die de infrastructuur onderhoud. Ergens anders in de wijk horen wij later op de dag dat er ook een monteur van VW aan de deur stond bij iemand die geen afspraak had gemaakt.

Pas afgelopen donderdag kon de monteur langskomen, dit is echt extreem lang voor een gezin van 6-8 mensen en waarbij mensen vanuit huis werken en 4 mobiele abonnementen en thuis afnemen bij tmobile!!!

Vervolgens meet deze de lijn door en zegt dat deze verkeerd gepatched staat, dit nu verholpen is maar dat het NT/MT? kastje (dat kastje tussen de muur en de router) defect is. Gevolg hiervoor moet weer een ander bedrijf komen en we zijn weer enkele dagen verder. Data bundels zijn vergoed door Tmobile maar de snelheid is gewoon te traag om alles op te draaien dus veel frustraties hier ook om.

Maandag voor de tweede maal afspraken afgezegd en thuis gebleven voor Monteur van Tmbobile/Guidion. Deze vervangt het kastje en zegt NEE, de lijn is verkeerd gepatched in de centrale denk ik want ik krijg nog steeds geen verbinding!!!! Ik mag die centrale niet in dat moet Volkerwessels Telecom doen….

 

Hier zakt mijn broek echt vanaf. Wij hebben niet alleen dagen vrij moeten nemen van werk, maar naast 1.5 week zonder internet nu ook al 12x moeten bellen wat de status is en elke afdeling schuift het weer door naar de volgende met de opmerking dat dit niet bij hen thuis hoort.

4 uur totaal in de wacht gestaan de afgelopen dagen om telkens te hetzelfde te horen.

 

Mijn suggestie is dat er nu eindelijk een groep monteurs word opgeleid die van de centrale tot aan de huiskamer bevoegd is om alles op te lossen, dit ook echt kan en niet halfbakken werk levert en onderling zoekt tmobile het dan maar uit aan wie de uren doorbelast dienen te worden. 

Zo kun je echt niet met klanten omgaan en al helemaal niet met klanten die lke maand honderden euro's aan abonnementen afnemen.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 31 January 2023, 12:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor dit topic @arnokip! Goed dat je dit zo hebt uitgeschreven, ik snap je frustratie. Er zijn infra monteurs van Guidion maar ook deze kunnen beperkt werk leveren wanneer het in het domein van bijvoorbeeld VolkerWessels Telecom ligt. Wel neem ik je ervaring mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ik neem je klantnummer dan mee, en mocht je nog vragen hebben dan zoek ik dit graag voor je uit!

Bij deze een update.

Inmiddels hebbe wij wederom een uur of 3 aan de verschillenden telefoonlijnen gehangen en naar nu lijkt te zijn heeft de Guidion monteur zijn ticket niet goed afgemeld (ondanks dat wij reeds enkele keren hebben aangegeven dat dit gedoe met tickets niet werkt voor klanten die omhoog zitten). 

Gevolg, er kan geen nieuw ticket worden uitgegeven voor een nieuwe opdracht, of althans dat zegt medewerker nummer 1, nummer 2 zegt dat die reeds is uitgegeven en medewerker nummer 3 een dag later zegt dat er nog niks is uitgegeven.

 

Kortom de ene hand weet niet wat de andere doet en wij voelen ons compleet belazerd omdat er dingen beloofd worden, kwaad gereageerd word op mijn vrouw aan de lijn omdat ze zeggen dat alle wel goed word geregeld en zij dit in twijfel trekt (terecht blijkt dus nu).

 

Ik zie werkelijk niet in waarom dit niet opgelost kan worden door beide bedrijven tegelijk naar ons adres te sturen met kundige monteurs die samen kijken wat het probleem is wat door iemand anders veroorzaakt is. Want er was dus geen storing gemeld door ons en plotseling werkt de hele flikkerseboel niet meer (excuus voor mijn taalgebruik).

 

Wij zijn onderhand niet alleen ons vertrouwen maar ook enig begrip in deze verloren omdat er nul respons komt, geen updates en je word compleet aan je lot overgelaten. Je moet telkens overal achteraan bellen en maar goed ook dat we dit doen anders was niet eens naar boven gekomen dat dit ticket niet was afgemeld.

 

Ik ben benieuwd OF het nog gaat werken en welke compensatie hier tegenover staat, want simpelweg een opmerking dat ik niet hoef te betalen voor de dagen dat ik geen gebruik heb kunnen maken van internet vind ik ronduit belachelijk. In ogenschauw nemend dat wij twee dagen thuis moesten blijven hiervoor en op andere dagen niet thuis konden werken omdat de internet verbinding via hotspot te traag is voor de programma's die wij draaien via de cloud. Wij hebben niet voor niets voor glasvezel gekozen en ook toen waren de signalen al niet goed, wij konden dit bestellen en gebruiken vanaf december 2021 en pas vanaf augustus 2022 was het actief, ook nadat wij hiervoor diverse afspraken zelf moesten coordineren omdat de onderlingen bedrijven niet communiceren met elkaar.

 

Je voelt je van het (glasvezel)kastje naar de muur gestuurd en niet serieus genomen worden.

Dank voor dit topic @arnokip! Goed dat je dit zo hebt uitgeschreven, ik snap je frustratie. Er zijn infra monteurs van Guidion maar ook deze kunnen beperkt werk leveren wanneer het in het domein van bijvoorbeeld VolkerWessels Telecom ligt. Wel neem ik je ervaring mee. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Ik neem je klantnummer dan mee, en mocht je nog vragen hebben dan zoek ik dit graag voor je uit!

Helaas nog geen oplossing mogen vernemen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @arnokip, ik had graag een andere ervaring gelezen! Ik wil hier graag voor je induiken. Met het e-mailadres van je account vind ik echter geen abonnement bij ons. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen in een privébericht? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen. Hoor graag van je!

Reputatie 4

Helaas mag ik ook grotendeels hetzelfde ervaren.. Zit nu ook voor de 4e dag volledig zonder internet. Er is bij ons al een Guidion monteur geweest maar die kon niks omdat hij niet in de centrale mag. Er zou een melding aangemaakt zijn maar daar hoor je zelf helemaal niks van en kan je niks van inzien. Hierdoor zit ik dus ook continue aan de telefoon en sta je lang in de wacht. Buiten dat kan ik ook mijn werkzaamheden gewoon niet uitvoeren op de hotspot, ik heb dit een halve middag geprobeerd maar het is helemaal niet te doen. Ook ik heb hiervoor dus uren moeten opnemen omdat ik nu niks kan…

Het enige wat ik te horen heb gekregen met het laatste contact moment dat ik maar moet afwachten en dat het “mogelijk” om een kruising gaat wat “mogelijk” op afstand opgelost kan worden en wat gisteren opgepakt zou worden.. Helaas zit ik nu nog steeds zonder internet en heb ik nog geen week kunnen genieten van een werkende verbinding terwijl de bestelling al vanaf begin september is gedaan.

Hele nare ervaringen zo van een start van een abonnement.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Steeffeh, goed dat je dit aankaart! Ik ben gelijk gaan kijken hoe het er voor staat. Ik zie dat de juiste partij hiervoor is aangestuurd. Als hier een oplossing/update over bekend is, laat ik het weten! Om je uit de brand te helpen kun je daarom gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk door middel van een vouchercode. Wil je deze ontvangen? Laat het dan even weten!

Reputatie 4

Hi @Steeffeh, goed dat je dit aankaart! Ik ben gelijk gaan kijken hoe het er voor staat. Ik zie dat de juiste partij hiervoor is aangestuurd. Als hier een oplossing/update over bekend is, laat ik het weten! Om je uit de brand te helpen kun je daarom gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk door middel van een vouchercode. Wil je deze ontvangen? Laat het dan even weten!

Het is in middels opgelost door de monteur van MDF. Blijkbaar was mijn kabeltje eruit gehaald in de wijkcentrale. Hierdoor kreeg ik geen signaal. Ik heb wel zelf moeten bellen om hiervoor een afspraak te krijgen met monteur.

De voucher is tevens hierbij ook niet nodig (had weinig verandering gebracht aangezien ik unlimited 4/5G heb op mijn toestel) en ik anders alsnog op een hotspot werk wat dus niet juist werkt.

 

Heb tevens ook de klantenservice even gebeld om dit door te geven dus zij zijn ook op de hoogte over de status.

Bedankt in ieder geval voor het meekijken/meedenken!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Steeffeh, mooi om te lezen dat de monteur het probleem heeft opgespoord en hersteld zodat je nu weer een signaal hebt. Bedankt voor het melden van jouw herstelbericht: geniet nog van een prachtige zondag! 😄

Goedeavond, althans nu wel weer.

Ik wil dit onderwerp toch even afsluiten en laten weten hoe het afgelopen is. Nadat wij telkens heen en weer werden gestuurd heb ik uiteindelijk een goed contact gehad met Niels van de Backoffice bij T-Mobile. Dit was de enige persoon die zich aan zijn afspraken hield en ons terug belde als hij dit beloofde. Helaas was ook hij afhankelijk van VolkeWessels en zijn er uiteindelijk diverse excalatie trajecten ingesteld door hem om VW te motiveren met een oplossing te komen. Vanaf de start hebben wij gezegd dat waarschijnlijk in de wijkcentrale verkeerde kabels gepatched waren maar schijnbaar was het te moeilijk om gedurende de 4 WEKEN dat wij zonder internet hebben gezeten hiervoor een monteur naar de wijkcentrale te sturen.

 

Hoe is het dan opgelost?

Heel onorthodox heb ik via LInkedIn de CEO van VolkerWessels een bericht gestuurd en kort uitleg gegeven van wat er speelde. Deze heeft dit intern aangekaart en toen ik na een week niks had gehoord heb ik hem nogmaals een bericht gestuurd dat er nog steeds niets veranderd was. Toen heeft deze beste man een Monteur zelf gebeld uit Rotterdam die hij kende en die is op zijn vrije dag ingepland en onze kant opgekomen. Hij heeft de lijnen doorgemeten en inderdaad de kabels die verkeerd gepatched waren in de juiste poorten gestoken en VOILA weer internet.

4 WEKEN heeft het dus geduurd om dit op te lossen terwijl dit uiteindelijk minder als een half uur werk was.

Nu is het opgelost en verwachtte ik vanuit T-Mobile in ieder geval excuus (ook al is het bij VW eerst fout gegaan, zij (VW) werken in dienst van T-Mobile). Helaas heb ik 3 dagen gewacht op niks en vandaag heb ik zelf maar eens gebeld welke compensatie ik hiervoor mocht verwachten…

Immers hebben wij diverse dagen thuis moeten blijven voor monteurs die langs kwamen, hebben wij op andere dagen dat wij thuis zouden werken naar kantoor gemoeten omdat de internet snelheid via hotspot te traag was. Hebben wij een NL ziet abonnement moeten nemen omdat wij anders geen TV konden kijken. In totaal hebben wij 20+ uren aan de telefoon gehangen om iedereen te overtuigen in actie te komen en uiteindelijk is het probleem opgelost omdat wij zelf contact hebben gelegd met de CEO van VolkerWessels. 

Compendatie? De dagen dat wij geen internet hadden hoeven wij niet te betalen…

Toen ik vroeg wat wij nog meer konden verwachten omdat alleen dit geen compendatie is, dit is slecht niet betalen voor iets wat je niet had en dus logisch… toen moest er overlegd worden en kregen wij bij wijze van uitzondering 6 maanden het cloud opnemen vergoed… Dit is € 30 extra…

 

Dit compenseert net het NL ziet abonnement wat mij betreft en staat echt in geen verhouding tot de uren die verloren zijn gegaan, frustraties in het huis (4 kinderen zonder internet...) en het gevoel totaal niet serieus genomen te worden door T-Mobile als bedrijf (met uitzondering van Niels van de Backoffice).

 

Misschien moeten wij onze 4 mobiele abonnementen, tv en internet thuis en twee Ben abonnementen overzetten?

Reageer