Beantwoord

Van Tweak naar Odido met behoud Fritzbox Tweak

  • 6 December 2023
  • 2 reacties
  • 250 Bekeken

Beste,

Overgestapt van Tweak naar Odido, en met Tweak afgesproken dat de Fritzbox mocht worden behouden waarbij de borg niet zou worden terugbetaald, prima tot zover.


Gisteren de Odido monteur over de vloer gehad die geen idee had of dat allemaal wel kon? Tweak zei van wel, en in de Fritz is ook een Tmobile thuis profiel (VLAN300) voor WAN dus ik dacht, dat komt mooi uit! De Fritz heeft echter een fiber WAN poort, en dat werkt blijkbaar niet met Odido?! Dat hadden jullie wel even mogen aangeven, dan had ik de Fritz niet gehouden! Nu zit ik dus met een extra kastje in de meterkast dat glas naar ethernet omzet...

Daarnaast is de Zyxel niet in staat statische routes toe te voegen? Ik heb hier twee losse netwerken en in de Fritz was dit geen enkel probleem, maar in de Zyxel is de optie weggehaald? Ja, ik kan mijn eigen modem aansluiten, maar die had ik al (te weten, de Fritz die ik had overgenomen op jullie advies)….Nu moet ik alsnog een modem aanschaffen dat wel de door mij gewenste opties heeft, en zit ik met een Fritz waar ik niets meer mee kan! Voor nu even een oude routerer tussen gezet maar dat ding is nogal oud

icon

Beste antwoord door eric 6 December 2023, 10:57

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Xenir ,

Tweak paste blijkbaar een andere glasvezel technology toe dan Odido in combinatie met de netbeheerder in jouw stad. Dat kunnen de klantenservice medewerkers niet weten. Toch is het mogelijk om jouw Fritzbox met een ethernet kabel aan de Odido ONT aan te sluiten. Je maakt dan van een LAN een WAM poort. Dat is het mooie aan een Fritzbox!  Check dit topic.

Thanks! Ik ga daar eens even mee vogelen! Op zich kan de klantenservice dat m.i. wel weten, men weet wat voor netwerk er gebruikt wordt (ik zat via KPN Wholesale) dus als dat omgezet wordt naar een ander netwerk dan lijkt mij dat voor de hand liggende info (of info die de klantenservice zeker weten moet). Anyway, ik ga even prutsen en dank voor de tip!

Reageer