Veranderen IP Adres

  • 26 April 2024
  • 3 reacties
  • 54 Bekeken

Ik moest een zakelijk demo geven en inloggen op onze bedrijfs VPN. Mijn IP adres staat op een white list. Helaas besloot Odido om vandaag het IP adres te veranderen. Dat snap ik. Mijn verzoek is, waarom sturen ze daar niet even een berichtje van, of nog liever, een aankondiging?
Dan ben ik voorbereid en kan ik onze systeembeheer vragen het nieuwe IP adres te white listen. Nu moest ik de demo afblazen.

Cal van Odido 9 dagen geleden

Hoi @Harmen70, logisch verzoek! Ik had ook graag iets dergelijks voor je geïmplementeerd, alleen is dit heel lastig om te regelen en bovendien zijn dit soort SMS'jes ook overbodig voor 99% van de klanten. Het is in de minste plaats al erg lastig omdat je IP adres na bijvoorbeeld een update niet hoeft te veranderen, dit kan gebeuren maar is nooit een gegeven. Het is vooral afhankelijk of het IP adres dat jou voor de update was toegewezen aan een ander modem wordt toegewezen terwijl het modem dat jij gebruikt nog aan het updaten is. Als je graag een vast IP adres wil, dan raad ik je aan om een zakelijk internet abonnement te nemen bij ons. Daar kan je altijd hetzelfde IP adres houden.

Zo kan je jezelf met een gerust hart voorbereiden op je demo's! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Harmen70 

Je krijgt een dynamische IP adres toegewezen bij Odido, deze kan wijzigen bij onderhoud of bij langdurig stroomloos houden van de router bijvoorbeeld.

Ja dat snap ik. Punt is dat ik dan graag een berichtje (SMS of zo) ontvang dat dit is gedaan, of gaat gebeuren. Dan ben ik er op voorbereid. Die aanpassing komt nu op een willekeurig moment.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Harmen70, logisch verzoek! Ik had ook graag iets dergelijks voor je geïmplementeerd, alleen is dit heel lastig om te regelen en bovendien zijn dit soort SMS'jes ook overbodig voor 99% van de klanten. Het is in de minste plaats al erg lastig omdat je IP adres na bijvoorbeeld een update niet hoeft te veranderen, dit kan gebeuren maar is nooit een gegeven. Het is vooral afhankelijk of het IP adres dat jou voor de update was toegewezen aan een ander modem wordt toegewezen terwijl het modem dat jij gebruikt nog aan het updaten is. Als je graag een vast IP adres wil, dan raad ik je aan om een zakelijk internet abonnement te nemen bij ons. Daar kan je altijd hetzelfde IP adres houden.

Zo kan je jezelf met een gerust hart voorbereiden op je demo's! 

Reageer